Spring naar bijdragen

Maandag, 15 oktober


Roosje01

Aanbevolen berichten

 

@Sonnetje"Nu even echt niet" vind ik logisch klinken, maar "nooit meer" eigenlijk nog logischer.
Ik nam me in het verleden, als ik me zo beroerd voelde door drankmisbruik, elke keer voor om nooit meer te drinken. Ik wilde me
nooit meer zo beroerd voelen. Dat ik dan toch weer begon te drinken kwam niet omdat ik "nooit meer" was vergeten maar omdat
ik vond dat ik genoeg geleerd had om te weten dat ik niet meer zoveel moest drinken. En dat zou me wel lukken. (Verslaving lachte in z'n vuistje...)
Verslaving is een raar iets. Het zet je verstand op nul/non actief en je primaire behoefte van dat moment helemaal onaantastbaar bovenaan.
Het verstand begint pas weer een beetje mee te doen als 'Verslaving' tevreden is en je weer vervalt in spijt, schaamte, zelfminachting en dat soort dingen.
Het verstand trainen in herkennen en niet luisteren naar 'Verslaving' heeft me opgeleverd dat ik niet meer hoef toe te geven aan de behoefte die
'Verslaving' me af en toe influistert. Het heeft me opgeleverd dat "nu even niet drinken" meer en meer gaat lijken op "nooit meer drinken" omdat
"even" best lang aan het duren is...
M.a.w. je hoeft niet bang te zijn voor het begrip "nooit meer". Dat komt min of meer vanzelf als je na "nu even niet" jezelf boven het verslavingsstemmetje,
dat onherroepelijk terug komt, weet te plaatsen en je niet laat overtuigen dat ééntje wel weer zou kunnen.
Met NUL sta je op een betonnen ondergrond waar je flinke huizen op kunt bouwen. Met Eéntje sta je weer op drijfzand...
 

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers
net een ijzingwekkend spannende wedstrijd gezien
Nederland kwam na een 2-0 achterstand heel goed terug
en won van de wereldkampioenen USA met 3-2!
Nog nooit vertoond. Maar ze gaan door voor de halve finale dus.

MOrgen nog tegen china, ook een grootmacht. winnen ze die dan krijgen ze de nrs 2 van
de andere poule. Dat zou het geheel iets gemakkelijker maken. Maar punt voor punt dus
net zoals hier dag voor dag ons credo is.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb de ziggo code van een volleymaatje gehad
die kun je delen, voor als je als ziggolid eens ergens anders wilt kijken
ik ben daar zo dankbaar voor, want dit is echt genieten op wereldniveau
en gek genoeg ga ik er zelf ook beter van spelen
ik lijk het soms in mijn botten mee te voelen als ik kijk

helaas morgen niet thuis, en de halve en finale wordt ook lastig
dus ik geniet nu maar met volle teugen van wat wel haalbaar is

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, lady jane.. natuurlijk is het een prestatie van het NL volleybalteam, maar door je aanhoudende enthousiasme en je (hier wel bekende)
liefde voor de volleybalsport voelt het helemaal okay om jou persoonlijk te feliciteren met de tot nu toe behaalde resultaten.
Dus:
@lady jane, van harte gefeliciteerd.

En @toine zo lezende: vooruit, jij ook gefeliciteerd.. Hopelijk ondertussen afgekickt van de Fruitella?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bor:

Jawel hoor, ik kan gewoon met hem praten, al is hij soms verward en erg vergeetachtig. Hij kick niet thuis af, dat gebeurt (steeds) in het ziekenhuis. Verder zit ik en mijn man en thuiszorg er bovenop om te helpen hij niet drinkt. 

Als hij in bed ligt kan die ja toch niet halen zorgen dat hij niets in huis heeft. Aan de andere kant als je toch binnenkort je ogen sluit waarom dan niet gematigd een borrel geven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei MarQ:

[...].. half oktober en loop net in mn poloshirt buiten voor een wandeling [...]

Hoedt U voor de weer-omstuit.. als die toeslaat is het gedaan.. En als gedane zaken dan geen keer nemen wordt het nooit meer zomer.

Maar laat die weer-omstuit nog maar even. Wij gaan vrijdag nog even een weekje met de camper op pad. Ook het ouwe 'sjok-sjok-sjok-hondje' gaat
mee en die leeft momenteel op louter zonne-energie. Dus.... en zelf vind ik 't ook wel fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...