Spring naar bijdragen

Zondag 12 augustus 2018


Yvonne

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Francoise:

Gister festivalletje.  Was top.  Ook bij thuiskomst geen "beloningspilsje". Nee is nee . Helder 

Heb je opgetreden dan, Francoise?? Alleen de artiesten krijgen een beloning na afloop van een festivalletje,
voor de bezoekers is het festivalletje op zich al de beloning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag is de hond aan de buurt. Ze krijgt een knipbeurt en daar ben ik wel een tijdje mee bezig. Ik doe ik het in etappes want ze houdt er niet zo van.

Leuk he Kohtje die metingen. Ging vroeger ook vaak heen met mijn pleegouders. Zij hadden een HY bus.

Iedereen een fijne dag gewenst!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @Sislyn, leuk. Maar zo'n twintig jaar geleden gingen zo'n beetje elke twee weken wel naar een meeting met ons (destijds) eendje, nu nog een
stuk of drie, vier per jaar met onze Dyane en/of Acadiane. Overdaad schaadt meestal. Dat was zeker het geval met die citroën-meetings.
Wel proberen we elke twee jaar naar de 2cv-wereldmeeting te gaan, elke keer een ander land. Zo komen we nog eens in landen waar normaal
gesproken onze keus niet op zou vallen.
HY-bussen zijn echt heel leuk. Maar ik heb te weinig verstand van techniek om me dáár aan te wagen.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je geen drankprobleem hebt dan kan een borreltje/biertje/wijntje nou juist weer een beloning zijn...
Je hoeft nuchterheid niet als beloning te zien, het is de beloning voor niet toegeven aan je drankzucht. Of je het nu leuk vindt of niet, die beloning,
je krijgt het er zomaar voor noppes niemendal voor terug... wat je er dan weer mee doet is een ander/volgend verhaal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet meer drinken was voor mij niet het doel om te stoppen met drinken. Heb ik trouwens wel lang gedacht maar het gaat mij veel meer om vrij te kunnen leven. Als je een beloning wilt omdat je niet meer drinkt zit je nog steeds gevangen van: Ik doe iets en nu moet er een reactie op komen. Maar ik kan nu s-nachts om 1:00 besluiten om ergens naar toe te rijden en morgen om 7:00 s-ochtends een afspraak maken zonder mij voor te bereiden om mijn "toestand". De beloning zit denk ik in iets dat ik achter mij heb gelaten en nieuwe dingen heb kunnen ontdekken en ondernemen.

Ik denk eigenlijk niet meer veel terug aan die drink periode terwijl het toch bijna 15 jaar heeft geduurd. Ik mis het af en toe nog wel om even van de wereld te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer @spirit aan de andere kant ze is 2 jaar. Peuters  ontdekken en gaan grenzen zoeken mijn dochter zegt steeds ik ben 2 en zeg nee ze is nog zo jong. Wij hadden vroeger drukke kinderen in de klas of juist dromers. Tegenwoordig hebben ze adhd of autisme we stoppen er een pilletje in want drukke kinderen kunnen juffen en meesters niet meer aan. Aanpakken mag niet meer kunnen de tere zieltjes niet tegen. Laat kinderen kind zijn en geef ze niet te snel een etiketje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Behalve de vrijheden die hier genoemd werden ben ik ook zeer ingenomen met het feit dat ik niet elke keer meer zó beroerd ben dat ik weer moet drinken
om me niet zo beroerd te voelen. Die cirkel doorbreken (stoppen) heb ik meerdere keren gedaan maar keer op keer stapte ik er ook net zo makkelijk weer in. 
O, wat was ik beroerd van dat beroerd zijn... Uiteindelijk bleek het niet de cirkel van het steeds weer stoppen en beginnen te zijn die ik moest doorbreken
maar de cirkel van steeds weer beginnen en stoppen. Ik moest niet het stoppen zien te continuëren maar het niet-beginnen. Stoppen kon ik nog wel. Maar
niet-beginnen vergde van mij een hoop ontdekken, uitvinden, maar vooral erkennen en toegeven. Toegeven dat ik niet was zoals ik dacht dat men vond
dat ik zijn moest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan begrijp je me niet @Francoise ik zeg niet dat het er niet is. Natuurlijk is het er kreeg zelf de diagnose op 59. Ik heb de wijsheid ook niet van mezelf. Mijn dochter is juf zei verteld dat er bijna geen kind meer in de klas is zonder diagnose. Ze blijven tegenwoordig de hele dag op school tussen de middag deelt ze heel wat pillen uit. Er word te snel een diagnose gegeven. Komt ook door de maatschappij de druk die er is voor kinderen. Ze moeten op jonge leeftijd al presteren. Op de kleuterschool worden ze al getoetst en oh wee als ze buiten de lijntjes vallen. Kinderen moeten spelen en ontdekken vallen en weer opstaan. 

7 uur geleden zei Francoise:

Spirit je zoon is er klaarblijkelijk nog niet aan toe . Hoogst waarschijnlijk komt het er toch wel uit . Meer kun je niet doen

Als ze autisme heeft komt dat eruit mee eens. Je zoon is er nog niet aan toe kind is nog geen 2. Het mag en kan toch niet zo zijn dat een oma een diagnose stelt. Bezorgd zijn wel niks mis mee. Ben ik ook om mijn kleinzoon. Die is bijna een jaar en doet nog bijna niets. Maar is een tevreden mannetje lacht altijd mijn dochter maakt zich daar totaal geen zorgen om. Dan is het goed het is hun kind. Ik moet uitkijken wat ik zeg hier maar Spirit gaf zelf laatst aan dat kleindochter tot heel laat op is. Ook dat kan een punt zijn bijvoorbeeld. Kinderen hebben hun rust nodig. De tijd zal het uitwijzen en spirit je bent een betrokken oma en dat is fijn. Maar laat je zoon en schoondochter dit zelf ervaren als het autisme is komt het eruit inderdaad. Op hun tempo een kind van 2 kun je nog geen diagnose geven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...