Lars Geplaatst 17 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2018 Ik stond vanmiddag voor de vooraadkast in de keuken en mijn oog viel op een fles jenever. Kan het niet van mijn netvlies af krijgen kan hem zo een keer pakken. Hij staat er al langer misschien nu op een nadere plek ik let er nooit op maar nu kwijl ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 17 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2018 Oh getverrrr Lars, wat nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 17 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2018 Kun je iemand vragen om voor de zekerheid die fles weg te halen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 17 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2018 @Lars, dat snap ik, niet fijn. Vraag meteen iemand om die fles weg te zetten. Jezelf niet kwellen en geen risico nemen. Hier staat de drank in een afgesloten kast. Als ik onverwacht hier in huis drank zie vind ik dat meestal ook onaangenaam. Zorg voor jezelf, je bent goed bezig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 17 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2018 Is dat niet heel kinderachtig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 17 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2018 Nee Lars! Dat is juist heel erg volwassen. Je neemt namelijk verantwoordelijkheid voor jezelf. Je weet dat dit een trigger is. O, dat heb ik ook wel eens gedacht...het is toch te kinderachtig voor woorden...maar dat is het niet. Jij neemt hiermee je eigen herstel serieus! Echt! Hier hoef jij je niet voor te schamen. Kohtje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 17 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2018 Misschien in de ogen van een niet-verslaafde kinderachtig maar voor een alcoholist die geen alcohol wil kan het het verschil betekenen tussen leven en dood. Klinkt dramatisch misschien, maar het tekent hoe relatief 'kinderachtig' is. kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 17 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2018 Ik ga vragen of ze hem opbergen. Maar het is ook wel triest dat het me toch weer over valt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 17 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2018 Je kunt ondertussen ook nog met jezelf aan het werk gaan door je af te vragen waarom zo'n fles je nog steeds triggert. Ga je nog naar AA? Daar kun je dit soort dingen ter sprake brengen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 17 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2018 Helemaal niet kinderachtig, sterk juist! En ach, triest? Iedereen heeft wel wat en jij hebt dit, maar je doet er wat aan, dat kan niet iedereen zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 17 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2018 Wat is nou precies zo triest nu voor je? Ik vind het kei-goed dat je zo handelt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 17 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2018 Ja ga heel trouw elke week naar de aa ik weet niet ik vind het triest dacht dat ik die tijd wel had gehad ik ga even praten hier met iemand bedankt jullie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 17 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2018 Het is sterk als je je zwakte durft te laten zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 17 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2018 Onverwacht getriggerd worden gebeurt volgens mij de meesten nog wel eens, ook na lange tijd droog staan. Dat is niet fijn. Belangrijk is wat je er mee doet. Goed dat je gaat praten met iemand in je buurt. En neem het mee naar je groep...kun je je ervaring en gevoel kwijt. En ben aardig voor jezelf, je doet het goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 17 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2018 Voor jouw gemoedsrust Lars: ik heb, als ik plotseling, dus op een onverwachte plek, oog in oog met een fles sta en alleen ben, ook nog allerlei bijgedachten. Niet zozeer trek, maar meer herinneringen.. alcohol heeft zo'n prominente plek in m'n leven gehad, dat zal altijd 'iets' met me blijven doen. Maar de kans is ook bij jou groot dat, hoe langer je niet drinkt, hoe verder de impuls om een slok (of wat) te nemen van je af komt te staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 17 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2018 Raar is dat he? Ik kan inmiddels best drank meenemen in de boodschappen als dat nodig is. Maar zou er nu een fles in de kelder liggen, mwah...dat zou me erg bezig houden. Denk ik. Dat probeer ik liever niet uit. Nog niet. Dat zal ook heus wel weer een keer gaan kunnen..of niet. Daar hou ik me niet echt mee bezig. Ik kijk nu naar wat voor mij werkt. En dat is: in mijn huis geen alcohol binnen handbereik. En na een feestje oid alles weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IJsvogel Geplaatst 17 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2018 Heel herkenbaar, ik vind het alleen maar heel verstandig om dit aan te geven. Zelfkennis. Niets doen is toch een achterdeur openlaten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2018 Ben geland @Bor en @Rosee. En jaaa droog gehouden . Geen druppel en dat houd wat in waar je ouzo en raki te pas en te onpas voor geschoteld krijgt Nog nooit zo'n leuke actieve vakantie gehad.. echt heel anders dan voorheen. Wat doen we onszelf toch aan met die drank ....man man Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 17 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2018 Goed gedaan Francoise...waar was je nou al die tijd bang voor? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 17 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2018 Wat goed @Francoise trots op jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 17 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2018 Welkom terug @Francoise! Goed te horen van je. en @Antoinnette fijn dat je er weer bent! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2018 welkom terug Francoise, alweer een mooie beleving toegevoegd aan je leven, wow he ik weet mijn 1e drankloze vakantie ook nog te herinneren, een volleyweek in Spanje, samen met een busvol drinkers. Gelukkig was dochter nog te jong toen en kon ik mooi het goede voorbeeld geven. enne Lars, het valt me op dat je nu eerst over je vakantie en nu die fles zo naar het negatieve kijkt. Je dochter staat daar gelukkig positief in, daar kun je wat van leren hoor! En net; je vindt het triest dat je getriggerd wordt maar vergeet gemakshalve je volwassen gedrag dat je dit hier meldt en bespreekt. En daar thuis ook nu. Dat zijn 2 grote pluspunten Lars, nog niet zo heel lang geleden was je aan die fles begonnen en had je je hier later als spijtoptant gemeld waarschijnlijk.Chapeau dus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 17 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2018 lady jane en kruidenthee67 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 17 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2018 Heee, Lars... die ken ik ergens van.. komt me bekend voor. Lars reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Momentum Geplaatst 17 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 juli 2018 Heerlijke nuchtere dag achter de rug. Dagpact geslaagd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden