Spring naar bijdragen

Dinsdag 17 juli 2018


Momentum

Aanbevolen berichten

Ik stond vanmiddag voor de vooraadkast in de keuken en mijn oog viel op een fles jenever. Kan het niet van mijn netvlies af krijgen kan hem zo een keer pakken. Hij staat er al langer misschien nu op een nadere plek ik let er nooit op maar nu kwijl ik 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Lars! Dat is juist heel erg volwassen. Je neemt namelijk verantwoordelijkheid voor jezelf. Je weet dat dit een trigger is. O, dat heb ik ook wel eens gedacht...het is toch te kinderachtig voor woorden...maar dat is het niet. Jij neemt hiermee je eigen herstel serieus! Echt! Hier hoef jij je niet voor te schamen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onverwacht getriggerd worden gebeurt volgens mij de meesten nog wel eens, ook na lange tijd droog staan. Dat is niet fijn. Belangrijk is wat je er mee doet. 

Goed dat je gaat praten met iemand in je buurt. En neem het mee naar je groep...kun je je ervaring en gevoel kwijt.

En ben aardig voor jezelf, je doet het goed.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor jouw gemoedsrust Lars: ik heb, als ik plotseling, dus op een onverwachte plek, oog in oog met een fles sta en alleen ben, ook nog allerlei
bijgedachten. Niet zozeer trek, maar meer herinneringen.. alcohol heeft zo'n prominente plek in m'n leven gehad, dat zal altijd 'iets' met me blijven doen.
Maar de kans is ook bij jou groot dat, hoe langer je niet drinkt, hoe verder de impuls om een slok (of wat) te nemen van je af komt te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Raar is dat he? Ik kan inmiddels best drank meenemen in de boodschappen als dat nodig is. Maar zou er nu een fles in de kelder liggen, mwah...dat zou me erg bezig houden. Denk ik. Dat probeer ik liever niet uit. Nog niet. Dat zal ook heus wel weer een keer gaan kunnen..of niet. Daar hou ik me niet echt mee bezig. Ik kijk nu naar wat voor mij werkt. En dat is: in mijn huis geen alcohol binnen handbereik. En na een feestje oid alles weg. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben geland @Bor en @Rosee. En jaaa droog gehouden . Geen druppel en dat houd wat in waar je ouzo en raki te pas en te onpas voor geschoteld krijgt  

Nog nooit zo'n leuke actieve vakantie gehad.. echt heel anders dan voorheen. 

Wat doen we onszelf toch aan met die drank ....man man

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom terug Francoise, alweer een mooie beleving toegevoegd aan je leven, wow he
ik weet mijn 1e drankloze vakantie ook nog te herinneren, een volleyweek in Spanje, samen met
een busvol drinkers. Gelukkig was dochter nog te jong toen en kon ik mooi het goede voorbeeld geven.

 

enne Lars, het valt me op dat je nu eerst over je vakantie en nu die fles zo naar het negatieve kijkt.
Je dochter staat daar gelukkig positief in, daar kun je wat van leren hoor! En net; je vindt het triest dat je getriggerd wordt
maar vergeet gemakshalve je volwassen gedrag dat je dit hier meldt en bespreekt. En daar thuis ook nu. Dat zijn 2 grote pluspunten Lars,
nog niet zo heel lang geleden was je aan die fles begonnen en had je je hier later als spijtoptant gemeld waarschijnlijk.Chapeau dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...