Spring naar bijdragen

Maandag 16 juli 2018


nancy

Aanbevolen berichten

Lente het zou niet verkeerd zijn om deze pagina op te slaan. Wanneer je weer een moeilijk moment hebt, dan dit terug te lezen. Misschien helpt het om niet te drinken. Het is nu al bijna  9 jaar geleden dat ik voor het laatst in de olie ben geweest maar als ik jouw berichtje lees, proef ik de smaak van alc. weer, voel ik de kater, het belabberd gevoel wat ik had jet misselijk zijn, ik slikte toen ook nog refu. Vreselijk allemaal. Maar soms had ik al die ervaringen nodig om te komen tot waar ik nu ben, een alcoholvrij leven. Gelukkig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  Goedemorgen allemaal,

ik lees net 'even' het weekend terug en wil nog even terugkomen op mijn 'besluit'.
Ik zei: "'Vroeger' leerde ik hier op de dagdraad door interactie met anderen met m'n verslaving om te gaan. Op wie is wie stelde ik me even voor, hier (dagdraad)
kwam ik dagelijks met wat me bezighield.
Dat huidige heen en weer hoppen van het ene 'dagboek' naar het andere groeit mij boven de pet.
Ik verdwijn hier ook. Of dat tijdelijk of voor 'eeuwig' is weet ik nog niet, maar ik ben voor nu de samenhang, het overzicht en het 'familie'gevoel totaal kwijt."

Ik heb daarmee niet gezegd dat ik vind dat het forum moet veranderen naar "terug in de tijd". Alles verandert in de loop van de tijd en ik doe m'n best
om bepaalde dingen bij te houden. Dat kost me soms veel moeite, maar de naar mijn eigen kunnen zinvolle aanwezigheid op dit forum wordt me, in
plaats van een soort van 'vanzelfsprekendheid', meer en meer een gevoel van 'verantwoording afleggen voor mijn aanwezigheid hier'.
In de eerste plaats omdat ik het steeds moeilijker vind worden om me in te leven in 'willen stoppen met drinken' en ook in het 'net gestopt zijn', daarvoor
moet ik steeds meer en meer gaan graven en zoeken in 'hoe het ook al weer was'. In de tweede plaats wordt het daardoor ook steeds moeilijker om
het 'forum anno nu' te volgen.
Toen op de dagdraad de drank- en stop- gerelateerde problemen nog allemaal langskwamen kon ik de grote 'rode draad' van velen nog een beetje volgen,
maar nu heb ik af en toe het idee dat ik per persoon waar ik op zou kunnen en/of willen reageren eerst een soort van naslagwerk moet doorworstelen om
maar vooral geen 'stomme dingen' te zeggen. Een antwoord of reactie op iemand moet voor m'n gevoel nu meer 'wetenschappelijk verantwoord' zijn,
waar me 'vroeger' nog wel eens gewoon iets ontschoten kon zijn...

Waar het op neer komt is dat ik me niet goed meer kan inleven in het wel en wee van de forumdeelnemers. Dat neem ik niemand kwalijk, ook mezelf niet.
Maar ik ga niet meer zo m'n best doen hier.
Ik zei dat ik niet wist of ik tijdelijk of voor eeuwig hier zou verdwijnen. Ik weet ondertussen al wat meer.
Ik ga hier niet voor eeuwig verdwijnen. Sterker nog, ook niet tijdelijk. Het lezen kan ik niet laten, en af en toe een reactie is in mijn ogen dan onvermijdelijk.

Wat niet wegneemt dat ik 'vroeger' in sommige opzichten mis... ^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Kohtje:

  Goedemorgen allemaal,

ik lees net 'even' het weekend terug en wil nog even terugkomen op mijn 'besluit'.
Ik zei: "'Vroeger' leerde ik hier op de dagdraad door interactie met anderen met m'n verslaving om te gaan. Op wie is wie stelde ik me even voor, hier (dagdraad)
kwam ik dagelijks met wat me bezighield.
Dat huidige heen en weer hoppen van het ene 'dagboek' naar het andere groeit mij boven de pet.
Ik verdwijn hier ook. Of dat tijdelijk of voor 'eeuwig' is weet ik nog niet, maar ik ben voor nu de samenhang, het overzicht en het 'familie'gevoel totaal kwijt."

Ik heb daarmee niet gezegd dat ik vind dat het forum moet veranderen naar "terug in de tijd". Alles verandert in de loop van de tijd en ik doe m'n best
om bepaalde dingen bij te houden. Dat kost me soms veel moeite, maar de naar mijn eigen kunnen zinvolle aanwezigheid op dit forum wordt me, in
plaats van een soort van 'vanzelfsprekendheid', meer en meer een gevoel van 'verantwoording afleggen voor mijn aanwezigheid hier'.
In de eerste plaats omdat ik het steeds moeilijker vind worden om me in te leven in 'willen stoppen met drinken' en ook in het 'net gestopt zijn', daarvoor
moet ik steeds meer en meer gaan graven en zoeken in 'hoe het ook al weer was'. In de tweede plaats wordt het daardoor ook steeds moeilijker om
het 'forum anno nu' te volgen.
Toen op de dagdraad de drank- en stop- gerelateerde problemen nog allemaal langskwamen kon ik de grote 'rode draad' van velen nog een beetje volgen,
maar nu heb ik af en toe het idee dat ik per persoon waar ik op zou kunnen en/of willen reageren eerst een soort van naslagwerk moet doorworstelen om
maar vooral geen 'stomme dingen' te zeggen. Een antwoord of reactie op iemand moet voor m'n gevoel nu meer 'wetenschappelijk verantwoord' zijn,
waar me 'vroeger' nog wel eens gewoon iets ontschoten kon zijn...

Waar het op neer komt is dat ik me niet goed meer kan inleven in het wel en wee van de forumdeelnemers. Dat neem ik niemand kwalijk, ook mezelf niet.
Maar ik ga niet meer zo m'n best doen hier.
Ik zei dat ik niet wist of ik tijdelijk of voor eeuwig hier zou verdwijnen. Ik weet ondertussen al wat meer.
Ik ga hier niet voor eeuwig verdwijnen. Sterker nog, ook niet tijdelijk. Het lezen kan ik niet laten, en af en toe een reactie is in mijn ogen dan onvermijdelijk.

Wat niet wegneemt dat ik 'vroeger' in sommige opzichten mis... ^_^

Nou de vlag gaat hier uit op Kreta 

 

2 uur geleden zei jopie:

Het mooie van een forum is vind ik dat je niet kúnt sturen. Er is geen regel of afspraak, gewoon veel individuen bij elkaar. En tesamen zíjn die een forum. Per definitie. 

Je hebt geen invloed, alleen op je eigen gedrag. En via dat per definitie ook een beetje op het geheel. Invloed. Geen controle. 

Heeft mij veel geleerd, dit.  

 

 

Nou de vlag gaat hier uit op Kreta . Wat ben ik blij.  Koh ik heb echt veel aan jou gehad en hoop in de toekomst , nu ik eindelijk het "licht" heb gezi en ook nog wat op je te kunnen steunen en leunen . 

Misschien moet je niet te "bang" zijn een verkeerd antwoord te geven en gewoon lukraak te zeggen wat je op dat moment te binnen schiet . De mede forummer kan dan zelf beslissen of hij wat met je bijdrage wat wil en kan . 

Ik ben weer ff een gelukkig mens en neem nog een duik in het zwembad 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lente: ik moest aan je denken. Ik kan me na mijn burnout nog steeds slecht concentreren op het lezen van boeken. Ik heb nu luisterboeken ontdekt. Via Luisterrijk. Misschien vul ik van alles in voor je, maar wellicht kan het jouw dagen ook wat opluistering geven?

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lars    ik heb net een maandje geleden een week mijn vader en stiefmoeder meegenomen naar Tenerife. Ik wilde zoooooo graag nog een keer met mijn vader op vakantie en hij wilde graag naar Tenerife maar durfde niet meer zo goed alleen met zijn vrouw. We hebben een geweldige week gehad, twee appartementen maar toch samen. Zo waardevol, gewoon om bij elkaar te kunnen zijn. Zo intens genoten allemaal!  Dit wens ik jou ook toe met je dochter. Een menigeen zou er een moord voor doen, op vakantie met een volwassen kind :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blij dat je blijft @Kohtje, maar ik herken veel van wat je schrijft, het is hier ook anders dan voorheen en qua niet-drinken sta ik er nu ook anders in dan toen ik net gestopt was. Gelukkig wel, we zijn weer 'een stappie verder ' . Hoort ook bij het proces denk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net even in de tuin gewerkt maar het is eigenlijk niet te doen, pffff. 
Nu even pauze en een lekkere kop thee. 
Las net het vervolg van gisteravond en zie dat Smaragd op een heel nieuwe manier adb is momenteel. 
Mooi man, ik wens je van harte toe dat deze manier dé manier voor jou zal zijn... 

Nietmeer en Lente... echt niet meer bezig blijven met 'spijt' ... daar schiet je geen steek mee op. 
Vandaag telt. En als vandaag goed gaat, wat let je om er nog een dag aan vast te knopen? ;) 

Koh weer terug, soortement van draaideurcrimineel dus :heart:. Mooi, je bent voor de komende tien jaar nu 
wel weer voldoende voor je koh(n)tje gekust. 

En voor de mensen die net als ik een graad ov 20 ruim voldoende vinden even een horrorplaatje met bijbehorende tekst afkomstig van Helga van Leur: 

*slik*
Ik hoop oprecht dat de weermodellen de weg kwijt zijn... Anders staat ons een ongekende #hittegolf te wachten!

foto van Helga van Leur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Bor:

Ja ik zag het @Yvonne maar de kans is heel klein dat het daadwerkelijk zo warm wordt hé. Ik hoop tenminste van harte van niet! 

Klopt Bor. Ze werd ook al op haar vingers getikt daarvoor.. .
En verder .... de soep wordt nooit zo heet gegeten als dat hij wordt opgediend, dus het zal wel meevallen; dit model kijkt ook wel héél ver vooruit. 

Coco weer terug.. jeetje, dat is een dikke 6,5 jaar geleden. 
Las net nog even terug in die tijd... pffff. wat een verwikkelingen toen ook allemaal. 
En wat kwam ik een hoop bekenden tegen die al jaren niet meer posten. 
Enkelen zelfs overleden... 
Om weer bij jou terug te keren Coco... welkom terug, het gaat je vast lukken weer. 
 

En Jopie, jaaaaaa, moet heerlijk zijn nu bij het Paterswoldsemeer, of beter gezegd er ín.... maar niet in mijn blootje :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei nancy:

In m'n blootje zwemmen, dat wil ik ooooooook! Tijden geleden alweer! :lol:

Maar wel heel dik insmeren, hè? Zo dik dat je bij een duik op het wateroppervlak stuitert en er bovenop blijft liggen...
Insmeren schijnt alleen te helpen als de laag crème nog wit ziet... heb ik gezien in één of ander consumentenprogramma.


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...