Spring naar bijdragen

Donderdag 5 juli


Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

weer wakker na een kort nachtje slapen. Maar met een fris hoofd zonder kater! Wat een fijne zomer is het nu en extra genieten omdat ik me fysiek ook goed voel. Ik sta op het weekpact dus ik zet me nu niet meer op het Dagpact. Behalve wanneer ik denk dat dat nodig is.

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Geen zon hier, als ik heel hard mijn best doe voel ik buiten heel heel kleine spettertjes... en het is lekker koel. 
Kortom.... een goede morgen :) 
En nu eerst een bakje. 
voor Bol een beker extra sterk maar ;) 
post-1140-0-62145700-1386047491_thumb.jpg

1122248.jpgAfbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster    Afbeeldingsresultaat voor zero cola 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Lars, dag voor dag, de meest logische manier... we moeten uiteindelijk toch allemaal dag voor dag door het leven. Kun je nog zo graag
week voor week of jaar voor jaar door het leven willen, het gáát gewoon dag voor dag. En dan zit je "ineens" zomaar
tóch op die bijna acht maanden. Ondanks alles, zou ik bijna zeggen... ;)
Gaat het bij jullie daar in die woongroep een beetje na het overlijden van mevrouw K.?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat wel @Kohtje het was een mooi afscheid blij dat ik er bij mocht zijn. Ik mis haar wel en het is stil zonder haar. Vandaag komen de kinderen al haar kamer leeg halen. Zo gaat dat plek voor iemand anders die het nodig heeft. Bijna 8 maand begint goed te voelen ben er trots op ondanks mijn momenten. Maar ik wil meer dan die 8 maand dus we gaan dag voor dag gewoon verder. Straks naar de psycholoog toe 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, nog ff terug gegaan. Vonden m'n spruitjes ook een goed idee:)

Ik denk dat voor mij dag voor dag niet geholpen had. Had me verheugd op de dag daarna waar ik wel zou kunnen drinken. Dag voor dag had niet gewerkt bij mij. Ik ben (gewoon ) gestopt en zou wel zien wanneer het schip weer zou stranden. Nu bijna 9 jaar geleden. Ja het werkt bij iedereen weer anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Kan me voorstellen dat je haar nu al mist @Lars. Moeilijk dat haar kamer nu al meteen wordt leeggehaald, maar ja als iemand anders t nodig.

Ik moest gisteravond ergens heen waar ik me niet op mijn gemak voelde. Was de bedoeling om 2 uur te blijven maar na een half uur stiekem ertussenuit gegaan. Overal bladen met wijn maakte het er ook niet beter op. Toen ik thuiskwam had ik een beetje een leeg gevoel, zo van: waarom kon ik dit nou niet? Ben maar aan de chocola gegaan. Maar goed misschien meer iets voor mn eigen draadje dit. Fijne dag allen:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei bolletje:

Ik denk dat voor mij dag voor dag niet geholpen had. Had me verheugd op de dag daarna waar ik wel zou kunnen drinken. Dag voor dag had niet gewerkt bij mij. Ik ben (gewoon ) gestopt en zou wel zien wanneer het schip weer zou stranden. Nu bijna 9 jaar geleden. Ja het werkt bij iedereen weer anders.

Maar je hebt je dus nooit verheugd op de week erna, dat je wel zou kunnen drinken?
Als je, als je vandaag niet wilt drinken, je verheugt op morgen dat het wel mag, kun je net zo goed vandaag al drinken. Waarom wachten tot morgen wat
je vandaag al kunt doen? Waarom jezelf kwellen met uitstellen? Als ik met mezelf afspreek om vandaag niet te drinken heeft dat niets te maken met dat
ik dan morgen tenminste wél weer mag drinken maar met dat ik vandaag niét wil drinken. Ik hou me bezig met NIET drinken en niet met 'wanneer wel'...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Kohtje:

Op menig ander gebied zou ik willen dat het zo simpel was.. :(;)

Ben het helemaal met je eens Koh. 
Aan de andere kant: het geeft ook rust om rekening te houden met 'morgen' en nog veel 'morgens na morgen'. 
Geen al te grote onverwachte gebeurtenissen waar ik als ik had nagedacht al op had kunnen rekenen. 
En ruimte vrij houden voor wat onverwachts op mijn pad kan komen. 
Sluit voor mijn gevoel wel een beetje aan op de discussie van gisteren. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

1 uur geleden zei jopie:

...lijk je weer op nul te staan. 

maar feitelijk sta je weer op dag 1, of nog neutraler gezegd: op vandaag. En als je 'dag voor dag' doet is dat geen 'opnieuw' maar 'vandaag', zónder getal.

Nu geef ik toe dat ik m'n dagen van 'succesvol niet-drinken' nog steeds in een hoekje van m'n agenda tel/bijhoud, maar dat is niet meer zozeer om mezelf te
laten weten hoe lang ik het al 'volhoud' en dat het zonde zou zijn om 'dat' weg te gooien, maar komt voort uit m'n neiging om van alles en nog wat te tellen..
en het is een voortvloeisel uit de tijd dat ik naar NA-meetings ging en sleutelhangers in verschillende kleuren spaarde..^_^
's Morgens schrijf ik dat getal nog elke dag in m'n agenda en als ik m'n agenda dichtklap weet ik al niet eens meer wat ik net opgeschreven heb.
Dat tellen is eigenlijk terugkijken op hoe het ging. Maar daar heb je niks aan als je vandaag op een zwaar moment ineens weer voor die keuze komt te
staan van 'zal ik wel of niet' en 'ach, ééntje kan nu wel..' Dan heb ik meer aan: 'vandáág/nú niet'.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...