Mereltje Geplaatst 20 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2018 (bewerkt) Ik ben n 38 jarige alleengaande vrouw met 2 lieve katten. Nooit kids gehad nooit getrouwd geweest. Geen relatie. Altijd al n matige depressie en te laag zelfbeeld gehad. Ook ad(h)d en borderline trekjes (zonder de auto mutilatie). Altijd ben ik in sociale gelegenheden degeen die teveel drinkt. Thuis lust ik m ook wanneer ik alleen ben. Heb gelukkig nooit 24-7 gedronken, maar de ernst is er wel omdat ik drank gebruik om me minder angstig/ rot te voelen. Niet dat dat werkt. Ik begon dit jaar met n stevige kater. Toen kwam ik op facebook de Dry Januar tegen dus die ben ik gaan doen. Daarna nog eentje erachter aan uit België. Toen was t opeens makkelijk en heb ik er zelf nog 2 maanden achter geplakt. Nu in n burn out. Lamlendig en veel te passief. Het abonnement aan de sportschool loopt zonder mijn bezoekjes door. Ik denk vaak in extremen: ik ga elke dag! Wanneer die lat veel te hoog ligt is mijn motivatie plots ver te zoeken. Gelukkig wil n dorpgenoot binnenkort s kennismaken om te kijken of wij n sportschoolmatch zijn... Had uit wanhoop n oproep geplaatst op nextdoor hiervoor. Binnen 24u antwoord vind ik dan wel weer opbeurend. Gisteren 2 bier op. Ben nu op de bank met op mn schoot mn favo kat. Vannacht tot half 3 wakker (wat n vooruitgang is van 1,5uur met de nacht ervoor). Ik hoop hier steun te krijgen. Voel vaak te weinig aansluiting omdat mijn verslaving niet de ergste vorm heeft aangenomen. Daardoor bedrieg ik mezelf weer... De AA is niks voor mij. Kheb t gevoel dat mensen maar n verhaaltje afdraaien en de aandacht geweldig vinden maar verder niks doen aan hun verslaving... Dit was mn onsamenhangende verhaal. Liefs 20 juni 2018 bewerkt door Mereltje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mereltje Geplaatst 20 juni 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juni 2018 Enne ohja, ik wil dus verder zonder alcohol. Wie wil mij helpen mij te overtuigen dat deze verslaving echt link is ook voor mij? Zelfs dat ene biertje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 20 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2018 Wat een toestand joh! Matige depressie, laag zelfbeeld, ADD, borderline, burnout, lamlendig, passief, sportschoolabonnement zonder erheen te gaan. En dan drink je ook nog teveel. Maar misschien drink je wel TE WEINIG om er hier bij te horen! JE DOET HET NOOIT GOED!!! Dat zijn een hoop negatieve gedachten Mereltje. Dat is een soort spaghetti waar je in gevangen kan zitten. Laat ik het maar ff alleen over het drinken hebben. Zelfs dat ene biertje kan link zijn, weet je waarom: als je daar een gewoonte van maakt, dwz elke dag of bijna elke dag, dan verandert het vanzelf van een gewoonte in een verslaving en kan het alleen maar meer worden. Dat is het grote gevaar van gewoontedrinken. Als je ermee wilt stoppen dan moet je echt helemaal stoppen. Een paar maanden, sommigen zeggen zelfs een jaar. Helemaal de stekker eruit tot de gewoonte weg is. "Mag ik dan nooit meer wat drinken?" vraag je je dan af, maar dat moet je je niet afvragen. Dat is nog veel te ver weg. Probeer eerst vandaag maar eens niks te drinken. Dat is al lastig genoeg. En wat al die negatieve gedachten betreft: als je een paar weken gestopt bent, moet je eens kijken hoe je daar al van opknapt. Alcohol is geen oplossing. Alcohol is een extra probleem erbij. Als je ermee stopt, dan kan je met andere dingen aan de slag. Mereltje en Nietmeer reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 20 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2018 PS en wees eerlijk, 1 (één) biertje dat bestaat niet hè Als jij degene bent die op feestjes het meeste drinkt, dan zit je niet op 1 bier en de anderen op nul. Maar de 1e is wel de makkelijkste om NIET te nemen. Als je 1 bier op hebt, dan kom je op het hellend vlak en volgt een 2e. Enz enz. We weten allemaal hier hoe dat meestal gaat... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mereltje Geplaatst 20 juni 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juni 2018 2 minuten geleden zei bumperjim: PS en wees eerlijk, 1 (één) biertje dat bestaat niet hè Als jij degene bent die op feestjes het meeste drinkt, dan zit je niet op 1 bier en de anderen op nul. Maar de 1e is wel de makkelijkste om NIET te nemen. Als je 1 bier op hebt, dan kom je op het hellend vlak en volgt een 2e. Enz enz. We weten allemaal hier hoe dat meestal gaat... True! Dank voor je support. Ik voel me al n beetje welkom nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 20 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2018 Tuurlijk ben je welkom zo zijn we allemaal binnengekomen hier Mereltje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nietmeer Geplaatst 20 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2018 Welokom Mereltje, Bumperjim heeft alles al gezegd. Dus vandaag starten met de eerste niet nemen. Veel succes Mereltje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 20 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2018 Welkom en dapper om je hier aan te melden. Ben t helemaal eens met wat @bumperjim schrijft: alcohol is een probleem erbij. Het is je al langere tijd gelukt om de alcohol te laten staan, dag voor dag! Mereltje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2018 Welkom, merel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marguerite Geplaatst 20 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2018 Welkom! Mereltje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mereltje Geplaatst 20 juni 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juni 2018 Er komt zo n vriend van me die met me mee gaat wandelen in t grote natuurpark! Tijd om me te douchen en aan te kleden na mn mok thee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 20 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2018 Welkom Mereltje! Wil graag reageren op je draadje, ik herken heel veel. Zelf ook 38 jaar, alleenstaand, nooit getrouwd, langste relatie was 4 maanden. Echte depressie hebben ze bij mij ook niet ontdekt, wel ontwijkende persoonlijkheid. En slecht slapen kan ik ook heeeeel goed! Ook bij meetings had ik nooit het gevoel erbij te horen, ik dronk 3 tot 4 flessen wijn per week, alleen 's avonds, om te ontspannen, en te slapen. Bij anderen was het altijd erger, dus ik was 'half' verslaafd. Ondertussen ben ik voor de 2e keer bij een verslavingsinstelling, en ik raad het je aan eerlijk gezegt. Verslaving is niet (alleen) het middel, maar heeft veel meer te maken met je gedrag en hoe je met je gevoelens om gaat. Zelf vorig jaar 4 maanden geen alcohol gedronken, toen overspannen thuis komen te zitten. En ik dacht: het lukt me wel om te stoppen met drinken, het ligt aan het werk, dus ik ben niet verslaafd. Maar de wil om te stoppen alleen was voor mij niet genoeg, er moest meer gebeuren, want ik had niet het gevoel dat ik echt 'leef'. Ik ben ondertussen overtuigt verslaafd! Heel verhaal, misschien heb je er iets aan. Mereltje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 20 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2018 Welkom en succes Mereltje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 20 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2018 W.E.L.K.O.M. Fijn dat je er bent. Voor jou kan dit forum precies zijn wat je zoekt. Dat was het voor mij ook. Succes! Mereltje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mereltje Geplaatst 20 juni 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juni 2018 2 uur geleden zei Klaske: Welkom Mereltje! Wil graag reageren op je draadje, ik herken heel veel. Zelf ook 38 jaar, alleenstaand, nooit getrouwd, langste relatie was 4 maanden. Echte depressie hebben ze bij mij ook niet ontdekt, wel ontwijkende persoonlijkheid. En slecht slapen kan ik ook heeeeel goed! Ook bij meetings had ik nooit het gevoel erbij te horen, ik dronk 3 tot 4 flessen wijn per week, alleen 's avonds, om te ontspannen, en te slapen. Bij anderen was het altijd erger, dus ik was 'half' verslaafd. Ondertussen ben ik voor de 2e keer bij een verslavingsinstelling, en ik raad het je aan eerlijk gezegt. Verslaving is niet (alleen) het middel, maar heeft veel meer te maken met je gedrag en hoe je met je gevoelens om gaat. Zelf vorig jaar 4 maanden geen alcohol gedronken, toen overspannen thuis komen te zitten. En ik dacht: het lukt me wel om te stoppen met drinken, het ligt aan het werk, dus ik ben niet verslaafd. Maar de wil om te stoppen alleen was voor mij niet genoeg, er moest meer gebeuren, want ik had niet het gevoel dat ik echt 'leef'. Ik ben ondertussen overtuigt verslaafd! Heel verhaal, misschien heb je er iets aan. Hey Klaske, Fijn dat je de moeite neemt om me zo n uitgebreid en supportive bericht te sturen. Morgen heb ik n afspraak bij de huisarts. Maandagmiddag bij n verslavingsinstantie (kennismaking) en op vrijdag 6 juli staat n intake voor n evt interne opname gepland ivm mn onderliggende problematiek (onzekerheid, ad(h)d, depressie). Het hangt dus even vd gesprekken af welke route voor mij de beste is. Ik houd jullie sowieso op de hoogte! Nu lekker aan de thee. Met n tevreden gevoel door n lange wandeling en terras (voor mij zonder alcohol) met n goede vriend van me vanmiddag. Dat doet me goed. Ik heb vertrouwen dat ik vannacht op tijd slaap Nada en bumperjim reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 20 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2018 Wow klinkt goed allemaal hoe je dit aanpakt! Heerlijk wandelen. Vind dat zelf ook steeds leuker nu ik niet meer drink, lekker buiten. Geniet van je nachtrust. Mereltje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 20 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2018 Welkom Mereltje, Wat goed dat je het aanpakt. En je hebt al eens vier maanden niet gedronken, dus je weet dat je het kunt. Succes! Mereltje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 20 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2018 Word er gewoon blij van @Mereltje, om te lezen dat je jezelf serieus hebt genomen en zulke stappen zet! Daar is veel moed voor nodig, en als je al zo onzeker bent (een en al herkenning hier) is die stap nog groter. Je verhaal triggert me, ook de manier waarop je verteld. Zou van alles willen vragen, maar laat ik dat maar niet doen Zet jezelf op de eerste plaats de komende tijd, echt superstoer dat je dit traject aan gaat! Mereltje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mereltje Geplaatst 20 juni 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juni 2018 31 minuten geleden zei Klaske: Word er gewoon blij van @Mereltje, om te lezen dat je jezelf serieus hebt genomen en zulke stappen zet! Daar is veel moed voor nodig, en als je al zo onzeker bent (een en al herkenning hier) is die stap nog groter. Je verhaal triggert me, ook de manier waarop je verteld. Zou van alles willen vragen, maar laat ik dat maar niet doen Zet jezelf op de eerste plaats de komende tijd, echt superstoer dat je dit traject aan gaat! Vraag maar raak maar dan t liefst via n persoonlijk bericht! Welterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mereltje Geplaatst 21 juni 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juni 2018 (bewerkt) Update: vanmiddag met een psychologe (tevens praktijkondersteuner van mn huisarts) mijn intra&interpersoonlijke struikelblokken besproken en n mogelijk behandelplan. Ze begon eerst over haar eigen instantie (waarvan ikzelf nog nooit gehoord heb maar welke wel in Amsterdam zit). Ggz plus. Ik vervolgde met mijn eigen plan van aanpak: een relatief jonge ggz voor verslavingsproblemen en ten 2e een 2e lijns ggz opname ergens in noord-limburg. De psychologe was erg enthousiast en zei dat ik naar de geplande intakes bij de 2 laatste instanties gewoon moest gaan en dat als n soort vangnet zij met haar organisatie voor de langdurige zorg ook klaarstond. Echter ik kreeg al snel na het bezoek aan de psychologe een email van de huisarts; meerdere aanmeldingen voor verschillende ggz instanties kan niet. Ik schreef haar terug dat ik dan voor interne opname te Limburg koos. Zij belde mij vervolgens weer. Ze uitte haar zorgen omdat ze bij persoonlijkheidsproblematiek niet gelooft in tijdelijke opname maar eerder in vinger aan de pols... Toen ik haar voorstelde om na de opname mij nog evt aan te melden voor de ggz plus instantie waarin zij zoveel vertrouwen heeft, reageerde ze afkeurend. Dat kan niet, want dan ben je aan het 'shoppen'. Pfff... Wat n toestand. Ik verdedigde me nog door te zeggen dat dat het idee vd psychologe was. Maar goed. Ik moest kiezen. Ik koos voor Limburg. Als ik na de intake twijfel, kan ik nog bijsturen. Wat n toestand... Nu weet ik weer waarom ik zo lang geen ggz hulp meer heb ingeschakeld. Geen pretje die bureaucratie. Nb de ggz plus in Amsterdam heeft n ellenlange wachtlijst (de uiteindelijke behandeling laat 6 tot 8 maanden op zich wachten na aanmelding. Wat zou jij doen?) 21 juni 2018 bewerkt door Mereltje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mereltje Geplaatst 21 juni 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juni 2018 ohja van frustratie nog 2 blikjes bier leeggezopen... Nu in bed met n grote fles spa. Ben toch tot half 3 wakker gebleven en om 9u opgestaan... Hakt erin. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 21 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2018 Zie Francoise... Ook frustratie is geen reden om twee blikken bier te drinken als je ADB wilt worden. Zellluf doen, niet alleen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mereltje Geplaatst 21 juni 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juni 2018 Geen reactie op mn update. Jammer. Nou toedels Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 21 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2018 Op 20-6-2018 om 13:19 zei Mereltje: Wie wil mij helpen mij te overtuigen dat deze verslaving echt link is ook voor mij? Zelfs dat ene biertje? Sorry Merel als ik niet voldoe aan jouw verwachtingen wat betreft reactie op je update. Ik 'vind' niet iets van je traject, dat neem ik aan als update, stand van zaken. Die twee blikken bier als reactie op je gesprekken, daar vind ik wel wat van. En dat meen ik te moeten uiten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mereltje Geplaatst 21 juni 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juni 2018 1 minuut geleden zei kruidenthee67: Sorry Merel als ik niet voldoe aan jouw verwachtingen wat betreft reactie op je update. Ik 'vind' niet iets van je traject, dat neem ik aan als update, stand van zaken. Die twee blikken bier als reactie op je gesprekken, daar vind ik wel wat van. En dat meen ik te moeten uiten. Supermotiverend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden