Spring naar bijdragen

Zondag 29 april


Momentum

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei jopie:

Als je iedere dag leeft op de manier zoals je wilt leven, doet wat je wilt doen, laat wat je wilt laten....

.....dan is de dood niet te vroeg. 

Dan heb je van dat wat  er is gemaakt wat er van te maken is. Genoten wat ervan te genieten is. 

Meer is er niet. Meer hoeft dan ook niet. Meer kan dan ook niet. 

Dit bericht raakt mij. Zo is het. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Fijn @Lars, dat je in gesprek kunt gaan vandaag en dat je gode zij dank koos voor het dagpact. 

Ieder een goede zinvolle dag verder gewenst. 

Rest van het bericht verplaatst naar mijn eigen draad. Vond ik toch passender. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedenk me nu dat het bericht hierboven misschien beter op mijn eigen draad had kunnen staan. Als het storend hier is op de dagdraad verplaats ik hem. 

bewerkt door Gast
Bericht hierboven verplaatst waar het vooral mezelf betrof
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei jopie:

Als je iedere dag leeft op de manier zoals je wilt leven, doet wat je wilt doen, laat wat je wilt laten....

.....dan is de dood niet te vroeg. 

Dan heb je van dat wat  er is gemaakt wat er van te maken is. Genoten wat ervan te genieten is. 

Meer is er niet. Meer hoeft dan ook niet. Meer kan dan ook niet. 

Maar dat vind ik nu juist zo moeilijk Joop. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, @Jannigje het is ook best moeilijk. Ik ben nu een boek over boeddhisme aan het lezen. ‘Waarom Boeddhisme werkt’ van Robert Wright. Hij is evolutionair psycholoog , dus ook wetenschappelijk onderlegd en zet aspecten van het Boeddhisme waaronder het effect van meditatie af tegen psychologische inzichten. Interessant vind ik. (Heb je haar weer met haar meditatie.... sorry jongens, maar ja, heb een nieuwe hobby. Wordt vanzelf wel weer minder) Anyway, wat ik zeer boeiend vind is de gedachte dat er minder ‘zelf’ aan het stuur zit dan we denken. Onze gedachten denken zichzelf. Dat vind ik troostend. Hoef ik ze ook minder aan te grijpen, te geloven en in mee te gaan. Zoiets.

@Lars :heart: Ik moest er vandoor, maar je bent weer op het pact. Fijn. Goed dat je gaat praten. Veel beter dan wegstoppen. En ja, dan leef je gezond en gebeurt er iets.... ach. Ik denk dat je zo veel geeft aan de wereld juist door je nuchtere zelf te zijn. En volgens mij heb je nog meer te bieden als je kunt accepteren. Retemoeilijk maar je bent zo ongelofelijk ver man!  

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, en als je dan ziet dat het overgaat weet je dat ook weer. Dat het overgaat en je je beter voelt. Zo gaat dat. Heb je al ijs gegeten? Joh man, ik had gisteren hazelnoot en ik heb gewoon een tweede bolletje voor jou genomen (en omdat die mokka en caramelzeezout toch niet helemaal waren wat ik zocht....)

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lika:

Ja, en als je dan ziet dat het overgaat weet je dat ook weer. Dat het overgaat en je je beter voelt. Zo gaat dat. Heb je al ijs gegeten? Joh man, ik had gisteren hazelnoot en ik heb gewoon een tweede bolletje voor jou genomen (en omdat die mokka en caramelzeezout toch niet helemaal waren wat ik zocht....)

Voor mij... beste smoes ooit @Lika:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Lars:

Jullie hebben gelijk denk dat jowan juist blij is dat hij deze tijd nog heeft gekregen. Toch aan het uitzitten aan het vechten vandaag maar ik win 

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke. Omdat er ook forummers zijn die elkaar via fb " ontmoeten" en sommigen ook in het echt. Tenminste zo heb ik dat wel es al lezend hier begrepen. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...