Spring naar bijdragen

Genoeg

Aline38

Aanbevolen berichten

Het forumbezoek motiveert me wel ja. Het is deels een extra stok achter de deur, maar daarnaast ook en vooral een sociale context die ik boeiend vind. Vroeger zat ik meer op Facebook, nu zit ik hier. Ik weet niet of dat altijd zo zal blijven, maar voorlopig zeker nog wel een tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer goed geslapen vannacht. Ik leid een vrij braaf leven sinds ik niet meer drink. Nooit gedacht dat dat me zou lukken en in de eerste plaats nooit gedacht dat ik daar zou van genieten. Elke avond op tijd naar bed , gezond eten deed ik al maar nu nog meer. Ik drink meer thee en water iets wat ik nauwelijks deed. Mijn huid voelde dan ook altijd aan als schuurpapier zo droog. Nu niet meer. Ik zie er beter uit , krijg complimenten. Geen wallen meer. Heldere blik. Dus aan de buitenkant is ook verandering te zien nu. Het regent lichtjes buiten. Dit had vroeger mijn dag vergald. Het doet me nu niets meer wat voor weer het is hoewel mijn voorkeur naar warm en zonnig gaat. Ik laat me er niet meer door uit het veld slaan dat is het. En dat is met veel dingen. Het lukt me veel beter tegenslagen te incasseren. Het te accepteren hoe het is en toch een positief gemoed te behouden. Mijn humeur is nu gelijkmatig ipv vele diepe dalen. Die steeds dieper werden hoe langer ik dronk. Wat me bijna een depressie in trok. De mist is opgetrokken er is licht. De werkelijkheid kan rauw zijn maar ook gelukzalig. Zonder drank is er kracht en hoop. Ik ga vandaag weer eens een klusje doen mijn dag zinvol besteden. Een vriendin bezoeken. Lekker koken. En nog wat sporten. Mijn ingestorte lichaam waar ik zolang roofbouw op heb gepleegd weer in vorm krijgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Rosee:

Wat heerlijk Nina en zo voel ik het zelf ook! Maar een braaf leven? Ok, misschien nu meer structuur en regelmaat. Maar eigenlijk vind mijn alcoholvrij leven spannender dan ooit.:)

Zo voelt dat nu voor mij , braaf leven. Gezond. En dat vind ik heerlijk. Nee hier geen spanning en sensatie hoor moet er niet aan denken ook. Dus even geen spannend leven. Maar wel een beter leven. Geen pieken en dalen. Stabiel en positief. Ik wil niet anders meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bedoel je met 'een plan bedenken', Nina? Ik denk dat het altijd, of in elk geval meestal, anders loopt dan je kunt bedenken.
Het meest simpele en doeltreffende plan dat ik zo kan bedenken is: niet toegeven aan trek. Maar dat is denk ik niet wat je bedoeld...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Sensitief:

Volgens mij ben je heel goed bezig met de 3 R’s. 

Dankjewel dat sowieso maar gewoon voortzetten. Ik merk dat ik niet veel extra's erbij kan hebben hou dat dan ook af. Maar komende maand kom ik onder bepaalde verplichtingen niet uit. Die ten koste gaan van mijn rustmomenten. Ik lijk wel een bejaarde als ik mezelf lees. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Sensitief:

En moet je voldoen aan die verplichtingen? Misschien afwegen wat wel en wat niet? De natuur opzoeken, mediteren, ontspanningsoefeningen doen. Stil staan bij je ademhaling. Een paar tips die ik ook zou kunnen doen;)

Dat moet ik ja. Het is even niet anders. Bedankt voor je tips, ga ik zeker mijn aandacht op vestigen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond hevige trek gehad, wow. Kwam niet uit het niets. Gesprek gehad met een dierbare die in ernstige omstandigheden zit. Erg emotioneel. Als ik nu van een afstandje naar mezelf kijk in die situatie: ik voel me bezorgd en verdrietig maar hou me sterk. Ik ben er voor de ander. Als ik bijna naar huis ga het gesprek ten einde loopt krijg ik trek. En zie ik een beeld voor me hoe, en waar ik wijn ga halen. Ik wil drinken. Even alles vergeten. Ontspanning. Troost. Gezelligheid (in mijn eentje thuis). Plezier. Even los gaan. Dat heb ik verdiend. De boel de boel laten. Weg zwijmelen in een roes. 

Ik ga rechtstreeks naar huis. Maar oh wat moeilijk. Ik wil naar de winkel. De drang is sterk. Ik sta bijna bijna op het punt te gaan. Ik ga naar huis , trek direct mijn pyama aan en maak thee. Het startsein voor mijn lichaam en geest om bijna naar bed te gaan. Bedenk ik , weet ik veel of het werkt. Dat werkt. De trek verdwijnt is weg. Ook weer overleefd. Sinds het stoppen nooit zo'n sterke trek gehad. Het is heel naar om mee te maken. Ik was bijna wijn gaan halen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed opgelost Nina. Er was kennelijk een duidelijk verband tussen de situatie en de plotseling opkomende trek, maar als je het in vergelijkbare gevallen een paar keer zonder drank naar tevredenheid kunt oplossen zal het waarschijnlijk steeds minder sterk worden. Een gewoonte gaat er niet zo maar uit, dat duurt even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bob dit is denk ik inderdaad een kwestie van oefenen. Gaan ervaren dat ik het in dat soort situaties zonder drank kan handelen. 

@IJsvogel Ik vond het niet raar hoor maar zo ontzettend herkenbaar. Het bracht me meteen terug naar de tijd dat ik dronk. Heel helder, ja bij die gevoelens ging ik altijd drinken. Verdriet. Maar ik was ook erg moe. Ook een trigger voor me en toen een reden om te gaan drinken. Een oppepper. Dat zit wel diep bij mij , dat niet moe willen zijn :lol: dat sta ik mezelf gewoonweg niet toe. Of stond moet ik dan zeggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Nina:

Dankjewel dat sowieso maar gewoon voortzetten. Ik merk dat ik niet veel extra's erbij kan hebben hou dat dan ook af. Maar komende maand kom ik onder bepaalde verplichtingen niet uit. Die ten koste gaan van mijn rustmomenten. Ik lijk wel een bejaarde als ik mezelf lees. 

Ik ben nog steeds heel kieskeurig in het aangaan van verplichtingen en afspraken. Moeheid en het idee geen tijd te hebben en veel te moeten triggeren mij ook. Niets bejaards aan goed voor jezelf zorgen. Ik heb veel tijd voor mezelf nodig. Ik geef er eindelijk aam toe en het doet mij zo goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een bijzonder en inspirerend verhasl. Dank voor het delen. Afschuwelijk die trek, ik weet het. Maar ik doe hetzelfde na een rondje hondje, nachtkledij aan, kop thee ofzo ( doe ik nu, soms , vaak warme  melk).

nu thee en pitten. 

Zo herkenbaar jouw verhaal, maar nu .. Thee en op bed .

heel veel sterkte en dank dat jij jou verhaal deelde. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...