Spring naar bijdragen

Zondag, Paasdag, 1 april 2018


jowan

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei zeilbootbewoner:

Waar ik nu doorheen gaat is een hel

Van de refusal word ik niet zo brak als ik me nu voel.

Maar ja dan denk je dat je sterk genoeg ben

Dank voor je eerlijke antwoord Zbb:rose::heart:

Ik heb ook wel wat bijwerkingen maar die zijn te verwaarlozen met de katers die ik voorheen had. Ik heb van de week met mijn therapeut afgesproken dat ik voorlopig refusal blijf slikken en desnoods de rest van mijn leven. Ik wil geen achterdeurtjes meer open hebben staan....ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik binnen de kortste keren weer terug val.... hiermee wil ik niet zeggen dat ik nooit meer terug zal vallen natuurlijk....als ik twee weken dat pilletje niet neem kan ik het ook weer op een zuipen zetten. Ik ben ook al aan het kijken naar een vervolg op de therapie na de brijder....het lijkt me niet makkelijk om in mijn eentje gemotiveerd te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lente:

Goedemorgen allemaal,

jeempie, wat een discussie gisteravond op de draad. Net door gelezen. Ik was erg moe en ben dat nog. Vandaag een kalm dagje. Gewoon alleen thuis en niet op pad, zoals eerder de bedoeling was. Een lange autorit zit er nog even niet in. Allen een goede dag, al dan niet met paasbrunch. 

En @Lars, inderdaad ben ik een alcoholist in herstel, zoals ze bij de aa wel zeggen. Niet helemaal mijn kretologie. En  nog maar kort dus. Na een flinke misser op 5 maart hier dus de 27 ste dag.  Maar dat zijn we hier toch bijna allemaal? Korter of langer? 

Ik ga een beetje rommelen hier in huis, buiten is er niks aan. Vond mijn hond ook. Die ligt alweer in haar mand voor een ochtendsiesta. ;)

Nee jij bent Herstel. Ik herken je aan de manier van schrijven. Over de aa over je hondJE over de winkels die gelukkig dicht zijn. Bij een wie is wie de opmerking bedankt ook al is het niet voor mij ik heb hier ook veel aan. Met mijn geheugen is weinig mis. Niet dat het mij wat uit maakt maar begrijp niet zo goed waarom je het niet zegt. Maar goed welkom terug Herstel en goed dat je hier weer steun zoekt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Lars:

 

o? dank je wel voor je welkom alsnog. En graag mijn naam Lente gebruiken, lars. Dat vind ik wel zo prettig. Ja, ik ben blij met de steun van het forum. En What's in a name?

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lente:

o? dank je wel voor je welkom alsnog. En graag mijn naam Lente gebruiken, lars. Dat vind ik wel zo prettig. Ja, ik ben blij met de steun van het forum. En What's in a name?

Is goed Lente mij maakt het ook niet uit maar herkende je schrijf stijl 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen geheim ofzo maar ik wil graag fris verder. letterlijk dus ook ;) en heel simpel: het oude account bestond niet meer. dus domweg praktisch, omdat die naam niet meer gebruikt kon worden. Zo, en nu verder met waar ik hiervoor kom, zeg maar. :D

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ZBB sterkte, goed dat je het weer oppakt. 

 

Kunsie, contact met lotgenoten ervaar ik als helpend, steunend, motiverend. Door hier te komen, maar vooral in Real Life ook, in een groep. In mijn geval AA.  En dagelijks contact met maatje.  Goed dat je daar al over nadenkt...het vervolg en hoe de goeie koers te blijven gaan...Zelluf, niet alleen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Yvonne:

Goedemorgen frummers. 

Buiten is het druilerig,  wil het maar moeilijk licht worden
en ruikt het alsof de één of andere halve gare de hele nacht geverfd hout heeft gebrand...

Binnen staan koffie en thee klaar en heb ik de tafel alvast gedekt. 

Gerelateerde afbeelding 
Afbeeldingsresultaat voor zero cola Gerelateerde afbeeldingGerelateerde afbeelding

 

 

Dat ziet er goed uit!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergeet ik helemaal te doen waarvoor ik hier ook kom, me op het dagpact te zetten. :blush:. Alsnog. En eh? Maar met zn drietjes? 

Dagpact: 

jowan

Lars

Lente

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei kruidenthee67:

ZBB sterkte, goed dat je het weer oppakt. 

 

Kunsie, contact met lotgenoten ervaar ik als helpend, steunend, motiverend. Door hier te komen, maar vooral in Real Life ook, in een groep. In mijn geval AA.  En dagelijks contact met maatje.  Goed dat je daar al over nadenkt...het vervolg en hoe de goeie koers te blijven gaan...Zelluf, niet alleen :)

Kruidenthee, ik ben idd ook al aan het kijken naar een AA groep hier in de buurt. Ik moet me er nog even toe zetten om een keer heen te gaan... voorlopig heb ik nog 7 weken bij mijn therapeut van de brijder en daarna ben ik vogelvrij...dat beangstigend mij wel degelijk. Dus eerdaags de stoute schoenen maar eens aan en erop af!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt wel besmettelijk. Hier ook. Zo even nog een rondje met de hond ( die had vanmorgen totaal geen zin) en dan hou ik gewoon een siesta. Kan mij het schelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei kunsie:

Kruidenthee, ik ben idd ook al aan het kijken naar een AA groep hier in de buurt. Ik moet me er nog even toe zetten om een keer heen te gaan... voorlopig heb ik nog 7 weken bij mijn therapeut van de brijder en daarna ben ik vogelvrij...dat beangstigend mij wel degelijk. Dus eerdaags de stoute schoenen maar eens aan en erop af!:)

Zelden zulke lieve schoenen gehad als die stoute die me naar m'n eerste meeting brachten.. :)
(PS ik weet wel dat stoute in dit geval dappere betekent, maar dan nóg... )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei kunsie:

Oké, ik ga het hier zeker melden als ik die schoenen heb gevonden!:)

Ik ga morgen weer naar mijn groep. Ik heb het erg nodig. De laatste tijd vind ik het best weer een hele strijd, das niet fijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei zeilbootbewoner:

Ik probeer me vandaag te herpakken 

Heb het zwaar

 

2 uur geleden zei zeilbootbewoner:

Ben bij familie en krijg geen drank

Maar je wíl toch ook geen drank? Je weet toch wat er gebeurt als je er toch aan begint? En belangrijker: je hebt gevoeld hoe het is zonder drank!
Ik wens je veel kalmte om te accepteren wat je niet kunt veranderen, de moed om te veranderen wat je kunt veranderen en de wijsheid om tussen deze twee het verschil te weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...