Spring naar bijdragen

Zondag, Paasdag, 1 april 2018


jowan

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei NickyLJ80:

Dat is nou nog eens een fijne bijkomstigheid Senna:D

We doen hier helemaal niks bijzonders qua eten. Doe mijn dochter geen plezier met een uitgebreide brunch. Die wil toch altijd hetzelfde eten. Eigenlijk ook maar beter voor mijn lijn dus (en portemonnee:D)

En geen rotzooi met tafel afruimen afwassen enzovoorts. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind roken helemaal niks aan. Vaak genoeg gedaan in mijn jeugd (hele pakjes wegroken per dag op vakantie, of met uitgaan), maar ik ben er nooit in geslaagd om verslaafd te raken! 

Fijne dag iedereen. Hier niet veel bijzonders. We hebben gisteren al 'geteppanyakied'. Oftewel, gourmetten maar dan zonder die irritante kleine rotbakjes :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sta op en schitter

Sta op en schitter
want lang was de nacht en bitter
de strijd met oude fantomen
maar nu is het morgen
nu wordt het tijd om blinkende dromen
waar te maken – weet je geborgen
in een nieuw licht

Wij zijn kleiner dan wij zijn
zoveel gaven laten rusten
zoveel liefde niet gedeeld
zoveel warmte ingehouden
zoveel tederheid verspeeld
zoveel angst en zorg verzwegen
zoveel aandacht niet beloond
zoveel zwijgen niet begrepen
zoveel eerbied niet getoond

Vat moed en schitter en richt
je op wat komen gaat
want je hart wordt witter
en de dag verwacht
je eigen, herboren gelaat

Groter zijn wij dan wij zijn
wat verhindert ons te leven
wat weerhoudt ons van de dans
zoveel rijkdom om te delen
zoveel innerlijke glans
zoveel dromen nog te dromen
zoveel onvermoede kracht
die de geest in ons doet stromen
ons doet uitgaan in de nacht

Liever zijn wij dan wij zijn
laten wij de rotsen breken
in het steenland van de trots
mededogen welt in beken
uit de altijd milde bron
echte aandacht voor de ander
schouwen in 't verborgen licht
handen reiken, ruimte scheppen
als de vrede is ontwricht

Wij zijn wijzer dan wij zijn
wijsheid is ons diepste gaan
is het weten van de eenheid
in de glimlach van de schepping
is het licht van ons bestaan

Catharina Visser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Ben weer gekalmeerd. Dat gaat wel lekker veel sneller dan toen ik nog dronk. Toen kon ik ook onredelijk boos worden, maar was ik de volgende dag
eerst compleet vergeten dat ik boos was en als dat weer een beetje terugkwam werd ik gewoon weer boos om het boos zijn. Maar daar zie ik
de zin niet meer van in dus ik begin vandaag gewoon weer met een nieuwe dag en niet-boos. Oud boos stinkt. Eventueel nieuw boos laat ik aan de gebeurtenissen
van vandaag over...:).

Over roken gesproken, de paasvuren zouden toch gisteravond aangestoken zijn? Ik rook vanmorgen niets. Of worden die vanavond pas aangestoken?
Eén keer, jaren geleden, 's avonds een hele rondrit gemaakt door Twente met m'n vrouw langs veel van die vuren. Gewoon omdat ik die nog nooit gezien had.
Kraakheldere avond/nacht met flinke vorst en dan zag je al van verre die 'boakebrandn' opgloeien. Bij enkele van die vuren even gestopt en er heen gelopen.
Apart sfeertje wel. Meestal was het hele ritueel rond het ontsteken van de 'boake' (waar ik niet van op de hoogte ben) al lang achter de rug en stonden er
alleen nog mensen rond dat vuur in de vlammen te staren. Geen hoempa er om heen, alleen het knetteren van dat vuur. Verder voornamelijk stilte. En een
knetterheldere hemel met een hoeveelheid sterren die ik alleen uit de 'donkere delen' van Frankrijk ken.


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Liefje probeer te accepteren dat het er nu even bij hoort. Niet makkelijk ik weet het maar als je steeds er van blijft balen blijf je er in hangen. Laat die moeheid er maar zijn hoe vervelend het ook is. Geef er aan toe misschien overdag even een keer een uurtje liggen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

jeempie, wat een discussie gisteravond op de draad. Net door gelezen. Ik was erg moe en ben dat nog. Vandaag een kalm dagje. Gewoon alleen thuis en niet op pad, zoals eerder de bedoeling was. Een lange autorit zit er nog even niet in. Allen een goede dag, al dan niet met paasbrunch. 

En @Lars, inderdaad ben ik een alcoholist in herstel, zoals ze bij de aa wel zeggen. Niet helemaal mijn kretologie. En  nog maar kort dus. Na een flinke misser op 5 maart hier dus de 27 ste dag.  Maar dat zijn we hier toch bijna allemaal? Korter of langer? 

Ik ga een beetje rommelen hier in huis, buiten is er niks aan. Vond mijn hond ook. Die ligt alweer in haar mand voor een ochtendsiesta. ;)

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lente:

Goedemorgen allemaal,

jeempie, wat een discussie gisteravond op de draad. Net door gelezen. Ik was erg moe en ben dat nog. Vandaag een kalm dagje. Gewoon alleen thuis en niet op pad, zoals eerder de bedoeling was. Een lange autorit zit er nog even niet in. Allen een goede dag, al dan niet met paasbrunch. 

Gisteren was gisteren en vandaag nieuwe dag nieuwe ronde nieuwe kansen. Gaat het lichamelijk een beetje met je? Ik ga naar de brunch. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Nicky mijn pols lijkt nu meer op een appendix :wacko:. Doet nog wel pijn omdat het een gewricht is dat ik nu weer ga bewegen. En ik, zoals gewoonlijk denk dat ik weer alles kan. Nou mooi niet hoor. Maar ik ben al zo blij dat het gips er af is heerlijk. Dank voor je vraag.:lips: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel plezier Lars, en ja kalm aan dus vandaag. Heb in februari een aanrijding gehad, en dientengevolge een fikse hersenschudding. Gaat langzaamaan beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen paashazen;)

Het weer had beter gekund maar ik verveel me gelukkig in huis ook niet.

ZBB mag ik vragen wat de bijwerkingenen waren van de refusal? Waren die erger dan waar je nu doorheen moet gaan?

Je hoeft natuurlijk geen antwoord te geven maar ik ben er heel benieuwd naar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...