Spring naar bijdragen

Maandag, 19 maart 2018


jowan

Aanbevolen berichten

Volgens mij is dit onderwerp net aan de orde geweest @Kohtje? Maar ben vorige week naar de brillenwinkel geweest voor oogmeting en heb een nieuwe bril uit gezocht. Ik heb altijd min gehad en de laatste jaren ook voor lezen vari nog wat. Nu word de min beter en de plus alleen maar erger. Ook heb ik een cilinder afwijking. Komt dit omdat je ouder word? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kohtje:

Ik zit even wat te mijmeren over de voors en tegens van 'een zelfde riedeltje'. Ik, voor mij, vind riedeltjes fijn. Ik hou van regelmaat en ook wel van een beetje
voorspelbaarheid, hoewel ik dan weer niet hou van sleur. En daar moet ik inderdaad voor waken, dat riedeltjes geen sleur worden. Waakzaam, aandachtig
met een riedeltje bezig zijn is voor mij een uitstekende manier om met vertrouwen en plezier bezig te zijn.. maar als dat riedeltje me tégen gaat staan dan
is dat een teken dat er iets moet veranderen. Al is het maar 'tussen m'n oren', dat ik me weer even bewust ben van waarom ik dingen doe zoals ik ze doe.
Door me daar bewust van te zijn, 'het nut' ervan in te zien, wordt sleur alweer draaglijker. En mocht dat niet zo zijn, dan is inderdaad een verandering op z'n
plaats. Die kan inderdaad heel klein zijn, zoiets als wat jowan al zegt, op een andere plek gaan zitten, of de volgorde van verschillende 'taken' eens te veranderen.
Ik wil graag rondjes draaien in een kooi, maar me er wel bewust van blijven dat ik rondjes draai in een kooi, wetende dat er een deur/hek openstaat om ook
daarbuiten rond te scharrelen zonder dat er gevaar dreigt of dat ik iets doe wat niet mag of hoort.

 

Mooie, aanvullende nuancering Kohtje. Dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schiet me nu ineens te binnen, vraag me niet waarom of hoezo... schoot me gewoon ineens te binnen... :unsure:
even Borretjebor sterkte wensen. Nu die antibiotica niet geholpen heeft, moet het nu vanzelf allemaal maar overgaan en duurt dat lang? Of
wordt er nog verdere actie ondernomen? Hoop dat je je snel weer beter voelt.. 't is best een beetje stillig zo zonder jou..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begin met het eenvoudigste, kleine stapjes. Het hoeft niet meteen groots en meeslepend.
Het gaat er meer om dat je je bewust wordt wat je doet en misschien waarom. In dat geval heb je in ieder geval je gedachtepatroon veranderd, zonder dat anderen dat kunnen zien.
Hou het klein.

(Dit klinkt redelijk als een serie 'opdrachten', maar voor een goed verstaander: dit zijn liefdevolle suggesties.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Kohtje:

Nou, geniet dan maar flink van dat (voorlopig) laatste werkdagje, jopie. Fijne vooruitzichten heb je. Dat werkt meestal wel lekker.

@Gypsy ook veel succes, plezier, moed, kalmte, en alles wat maar positief is voor jouw éérste werkdagje..

Dank je. Het is gelukt hoor. Zeer vermoeiend maar op zich ging het goed. Ze waren erg aardig allemaal en gelukkig niet opdringerig of veel vragen stellen. Morgen maar weer. Fijne avond iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Bor:

Goedemorgen.. 

Bij mij heeft de antibiotica kuur niet geholpen. De ontsteking in m'n borst is door gebroken, de details zal ik jullie besparen, maar ik heb heel veel auw nu. :(

Dat klinkt wel pijnlijk ja! Wat nu dan? Heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Lars, ik heb het al eerder benoemd, toen deed je zo van: 'kan ik niet meer', maar ik kom er toch maar weer even op terug..
waarom niet met een schetsboekje en een stukje houtskool of gewoon een zacht potlood er op uit en lekker tekenen/schetsen..
Op die manier kijk je goed naar van alles wat je tegenkomt en je doet ook nog wat.. het hoeft geen Grote Kunst te worden,
gewoon een schetsboekje volschetsen. Kan altijd en overal en is nog rustgevend ook..   Je kunt natuurlijk ook wél Grote Kunst gaan maken.. :)
Doet me er aan denken dat ik, in de tijd dat ik in de kliniek zat, naast m'n gewone verplichte dagboek ook een teken/schetsdagboekje bijhield..
Daar stond van alles in, zomaar wat krabbeltjes tot kleine fijn uitgewerkte tekeningetjes. Vaak werkte ik daar in de 'verloren' momentjes aan,
vooral 's avonds als de anderen tv keken, en ook vlak voor ik naar bed ging. Maar dit terzijde...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevallig vanmorgen met een plaatsgenoot van je over gehad en nee niet Jannigje. Ik zou het eens kunnen proberen maar dat gaat op grote frustratie uitdraaien. Maar dat is mijn probleem ik wil wel wat anders maar ik wil ook weer niets. Klinkt lekker of niet dan 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon doen, in de actie!  Wat kan er nou helemaal verkeerd gaan? Zolang je het als ontspanning ziet en geen doel of resultaat stelt?
Op die manier schrijf ik. Gewoon, naar buiten, eind lopen, bankje, schrijven. Soms niet, maar heel vaak wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lars:

Ik moet wel mijn riedeltjes gaan veranderen alleen hoe is de vraag. Ik moet meer gaan doen. 

Hebben ze ook gezegd hoe dat er dan uit moet zien Lars. Moet je meer onder de mensen komen? Moet je gaan sporten of wat hebben hun aangedragen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei bolletje:

Hebben ze ook gezegd hoe dat er dan uit moet zien Lars. Moet je meer onder de mensen komen? Moet je gaan sporten of wat hebben hun aangedragen?

Ik stel me te afhankelijk op. Zelf meer initiatief tonen. Maar dat is lastig en ja ik blijf ook wel hangen in ik kan het niet. Maar probeer het ook niet omdat ik bang ben voor teleurstellingen. Ik val ook wel een beetje tussen wal en schip. Ben 60 en zie me nog niet naar de bejaarden gymnastiek gaan. Dan dat kloten stotteren er nog eens bij 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lars:

Ik stel me te afhankelijk op. Zelf meer initiatief tonen. Maar dat is lastig en ja ik blijf ook wel hangen in ik kan het niet. Maar probeer het ook niet omdat ik bang ben voor teleurstellingen. Ik val ook wel een beetje tussen wal en schip. Ben 60 en zie me nog niet naar de bejaarden gymnastiek gaan. Dan dat kloten stotteren er nog eens bij 

Stotteren kan je erg onzeker maken ja, maar ik neem aan dat ze er wel aan gewend zijn ondertussen? En een wandelgroepje of iets dergelijks? Of inderdaad iemand die helpt met het poppenhuis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...