Spring naar bijdragen

Dinsdag 13 maart 2018


nancy

Aanbevolen berichten

Goedemorgen.

Sterkte nancy. Als ze eenmaal zo langs elkaar aan het heen werken zijn is het een heel gedoe om alles weer in het gareel te krijgen.

Het volgende bericht moeten de 'Kilokillers' maar even scrollen, dat zullen ze niet fijn vinden om te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Lars we leren al heel jong om zelfstandig te zijn en dat kun je dan op latere leeftijd niet meer zo makkelijk omdraaien. Geef het de tijd kerel.

Ik geef altijd heel duidelijk aan wat ik echt niet zelf kan en wat wel. Ook met dingen beslissen. Als ze daar bij jou rekening houden met jouw gevoelens leeft dat een stuk makkelijker. Ja en accepteren dat je niet alles meer kan, is een harde strijd hoor. Neem daar echt de tijd voor. schrijf desnoods op wat je wel allemaal nog kan, en geef dat aan de begeleiding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars en bolletje, jullie sterkte met je 'strijd' om te accepteren dat niet alles (meer) gaat zoals het ging.
Accepteren, éénmaal gedaan, is nog geen garantie dat acceptatie blijvend is. Ik heb zelf ook regelmatig van die periodes dat
ik ineens weer moeite heb met mijn beperkingen. Vaak komt dat voort (bij mij dan) uit tóch weer een soort van wens of toekomstbeeld
uit het verleden te willen realiseren.. Het ene moment heb ik me neergelegd dat bepaalde dingen écht niet meer gaan, denk ik er zelfs niet meer aan,
het volgende moment is er ineens weer opstand... en voordat die weer neergeslagen is, pffffff....
Opstandigheid kan veel bederven. Acceptatie is daar erg gevoelig voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Acceptatie...ik wil nog toevoegen...compassie.

 

Het klinkt allemaal zo simpel...en in de praktijk soms zo moeilijk...maar eenmaal dat zaadje geplant en aan de groei....en water geven....geen alcohol, dan kan het groeien. En soms heb je gewoon een * dag...ook die dan maar accepteren ;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei kruidenthee67:

Acceptatie...ik wil nog toevoegen...compassie.

 

Het klinkt allemaal zo simpel...en in de praktijk soms zo moeilijk...maar eenmaal dat zaadje geplant en aan de groei....en water geven....geen alcohol, dan kan het groeien. En soms heb je gewoon een  mindere(*) dag...ook die dan maar accepteren ;)

(*) (sorry kruidenthee, ik heb je * even veranderd in mindere omdat anders de moderator misschien mijn quote aanpast wanneer hij/zij jouw bericht misschien aanpast wegens suggestief
asterisk (=sterretje) gebruik)

Zo'n mindere dag wil nog wel eens tot gevolg hebben dat je dat kleine plantje vergeet water te geven waardoor je zomaar in een mindere periode terecht komt.
Compassie is inderdaad wel een belangrijk ingrediënt voor acceptatie. Liefdeloze acceptatie heeft meer van een mopperig 'vooruit dan maar, omdat het moet en
niet anders kan' tegenover een liefdevolle, vertrouwensvolle acceptatie die niet alleen de situatie accepteert maar zich ook overgeeft aan het principe: 'het is goed
zoals het is' zonder daar al dan niet onbewust een -voor je weet maar nooit- eigen 'plan van aanpak' voor achter de hand te houden en zonder er de kwalificatie
goed of fout aan vast te plakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had mijn 12v aansluiting opgeblazen. Eigen fout. Dom. 

Geprutst om het te vervangen. Weer fout gedaan. Weer alles kapot (socket, oplader). "Kluns. Gelijkstroom! Dan maakt t uit welke draad je waarop zet, sukkel!". Weer nieuw materiaal halen bij de gamma en nog een keer. Weer gepruts om kabelgoot dicht te krijgen met maar 2 handen. 

Nou Ja, het was in ieder geval mijn eigen gepruts waardoor het zo moeizaam ging. Niet zoals bij Nancy gepruts van een ander. 

3 uur verder. Klaar. Stom klein klusje. Bah. Nee, niet trots. Chagrijnig.

Omdenken maar weer. Stukje rennen, dut, werken ...

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei jopie:

[....]
Weer gepruts om kabelgoot dicht te krijgen met maar 2 handen.
[....]

Waarom gebruik je dan ook maar 2 handen? :P

Hoe lang ik toen niet bezig ben geweest om een manier te bedenken om een tv met 'gewone' 12 volt stekker in een DIN 12 volt stopcontact te krijgen...
Kan me daar dagenlang helemaal blind op staren en de meest omslachtige oplossingen bedenken terwijl de uiteindelijke oplossing toch 
zo simpel is. (verloopstekkertje...) Ik kán heel logisch denken maar logica neemt ook wel eens een loopje met me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjugt. Zo lief, bolle. :heart:

Uurtje slapen. Lekker gelopen. Yoghurt op. Simpel.

Niet te moeilijk doen inderdaad, kohtje. Niet altijd "selluf bedenkuh" (soms zelfs met verwend en koppig stampvoetje)

Sterkte @Bor zo pijnlijk. Zo ziekmakend. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik plaats zo nu en dan maar even tussendoor, ik heb hiet ongeveer 2x per dag 15 min. WiFi, dus ik kan m’n tablet weinig gebruiken. Dat is jammer, maar blijkt totaal onbelangrijk. Zoals veel onbelangrijk blijkt.

Wat wel belangrijk is, is dat de operatie geslaagd is en dat ik op een plek ben waar ik rustig kan herstellen. Ik ben daar zo dankbaar voor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles wat ik nodig heb, is hier. Een bed, eten en drinken, en als het nodig is verzorging (nog voor de wond). Dus wat wil ik nog meer? Ik krijg zelfs bezoek vanuit Amsterdam. 

Ik heb het erg zwaar gehad, erg veel pijn geleden en ik ben er nog lang niet, maar voor mij overheerst nu de dankbaarheid.

(én een blaasontsteking, snap wat je bedoelt @Bor, maar daar krijg ik ook medicatie voor)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei zeilbootbewoner:

Belangrijk om de plus ook op de plus te zetten en de min op de min,en om goed af te zekeren :)

Heb zekeringkast aan het begin van de draad (vlak achyer accu) gemaakt. 4A. Waarom is die er niet uitgesproken toen (inderdaad) min op plus zette en andersom met socket én oplader aangesloten. Nu was alles kapot. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei zeilbootbewoner:

Belangrijk om de plus ook op de plus te zetten en de min op de min,en om goed af te zekeren :)

Heb zekeringkast aan het begin van de draad (vlak achter accu) gemaakt. 4A. Waarom is die er niet uitgesprongen toen (inderdaad) min op plus zette en andersom met socket én oplader aangesloten. Nu was alles kapot. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...