Spring naar bijdragen

Maandag 12 maart 2018

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Bor:

Dat had ik ook op de planning staan voor vandaag, (ramen lappen) totdat ik gisteravond te horen kreeg dat m"n leven in Nederland onnuttig is en ik me beter nuttig kan maken in derde wereld landen omdat ik meer in me zou hebben zitten dan alleen het kacheltje thuis brandende zien te houden.

Kijk.

Dan stop ik meteen en doe ik niks meer. 

Waar hoorde je dat dan @Bor?

Op zich lijk jij best op mij , dat recalcitrante herken ik enorm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Bor:

Dacht het waait wel over, zal de peno- pauze wel zijn of zo maar hij meent hij nog echt ook.

Grijns. 

Ook penopauze-idiotie is op dat moment echt gemeend hoor. 

Ben benieuwd. ... :)

Schrok je niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is vandaag niet m'n meest soepel dag in het buitenleven.. vanmorgen vroeg al de hond ternauwernood kunnen redden door hem net op tijd
voor een aanstormende auto weg te trekken, en eind van de ochtend ging ik lopend boodschappen doen en werd ik van achteren aangereden
door een fietster die op haar telefoon aan het koekeloeren was en me niet gezien had.. ik haar ook niet. Het is een straat die tot het voetgangers-
gebied van de binnenstad behoort maar waar je sinds begin dit jaar ook weer mag fietsen.. trottoirs zijn er dus niet, alles fietst en loopt door elkaar heen.
Gelukkig valt de schade mee, een schaafwond op m'n kuit en een wat pijnlijke rug, maar die had ik toch al.. Zij had niks, alleen wat schrik.
Tja, die telefoons... ben ook al eens tegen een tegemoetkomende voetganger met zo'n ding aangebotst omdat ie niet keek en vlak voor me langs ineens linksaf sloeg..
werd ie nog kwaad ook. Maar dat was niet vandaag, dus dat hoort hier niet bij..:)
Gelukkig hoef ik vandaag niet met de auto weg.. begin ineens weer een beetje iets van bijgeloof te geloven.:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei spirit:

Campral is wat milder, je kan wel drinken, maar je krijgt niet het gewenste resultaat. Het kan helpen, want als alcoholist, wil je toch meteen wel zo snel mogelijk

de roes voelen, daar gaat het om..

Je haalt, denk ik, dingen door elkaar.. Ik denk dat dát dat (?3x) spul is waar Bor het over heeft. Campral zou de trek moeten verminderen, waardoor
je niet eens aan drinken zou beginnen. Dat is tenminste het verhaal dat er bij hoort.
Bovendien, zoals jij het nu stelt, zou het juist méér drinken in de hand werken... om dan tóch maar die roes te voelen. Doorgaan tot het gaatje, zeg maar..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spirit ik kreeg het ook niet zomaar van de huisarts. Het moest via de brijder...die nemen de tijd voor je om een gesprek met je te voeren. Dan kan je je verhaal ff kwijt en samen maak je dan een plan om te zien wat goed voor je is. Jij drinkt ook nogal impulsief geloof ik? Je bent het nooit van plan en dan gebeurt het toch!

Daar kan refusal heel goed bij helpen want je hebt geen keus meer...je kunt en mag lekker altijd NEE ik hoeft geen alcohol zeggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En in plaats van een bonbon kan je ook een stuk chocolade met hazelnoten nemen....ik ben ook gek op bonbons maar ik kan makkelijk zonder. En op toetjes moet erop staan wat er precies inzit...er zijn zat toetjes zonder alcohol...

En dit geld ook voor de mensen die beslist niet meer willen drinken zoals jowan en Kohtje...die zullen ook op die dingen willen letten neem ik aan...ik geloof niet dat zij een doos bonbons naar binnen werken...

Toch Kohtje?  Of let je daar niet op? En jowan? En alle andere die droog staan...

bewerkt door kunsie
Toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik let er eigenlijk niet meer zo op. Ik weet onderhand wel waar mogelijk alcohol in zit en dat zijn de producten die ik nooit neem.
Ook in het buitenland let ik er niet meer zo op, alleen als we eens iets heel aparts kopen wat we totaal niet kennen en waarvan ik het vermoeden
heb dat er wel eens alcohol in zou kunnen zitten... Ik vertrouw er op dat ik het wel ruik en/of proef als ergens alcohol in verwerkt zit en dan
laat ik het staan, maar als er misschien eens iets is waar wel alcohol in zit en ik het niet ruik en/of proef dan weet ik dat niet. En ik ben
nu niet meer bang dat een zo per ongeluk minieme hoeveelheid alcohol die ik naar binnen krijg me van m'n stuk zal brengen.
Het extreme is er bij mij wel af. Ook hierin wil ik me niet bekneld voelen. Dat is voor mij de beloning van een langdurig nuchter bestaan.
Als ik al die tijd echter refusal/antabus had gebruikt dan was dat een heel ander verhaal geweest. Maar ik voel me nu echt bevrijd van mijn
alcoholprobleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar wat doet Campral dan? Je word niet ziek als je erbij drinkt toch? Hoe vermindert dat spul je trek dan?

Als ik weet dat drank helemaal geen effect heeft met bepaalde medicijnen, zou ik misschien ook het nut er niet meer van in kunnen zien om te drinken.

Dat is toch de gedachten erachter?

Campral zou trek moeten verminderen. Daar zit een biologische theorie achter, maar de precieze werking is niet duidelijk. Vaag dus. Ook werkt het maar bij 1 op de 5 mensen én is dat in combinatie met psychosociale hulp...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de andere kant: tja bij Refusal laat je het wel, omdat je gewoon doodziek word. 

Geen keus dus. Of ja, wel een keuze, als je wilt spelen met je leven...

En dat is dan meteen ook wel het zwakke punt van dat spul: je kiest er niet voor uit eigen kracht om niet te gaan drinken. En dat is (uiteindelijk) wel de bedoeling. Kan me wel voorstellen dat het op de korte termijn helpt om een start te maken (icm therapie). Een goede start kan het halve werk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Sportdrankje70:

Wat ikzelf lastig vind van helemaal niets in mijn situatie nu is dat ik net een paar maanden een nieuwe relatie heb. Heb dus "gezellig" met hem meegedronken en wel verteld dat ik rupsje nooit genoeg kan zijn. Hij weet niet dat ik (na dat gezellige weekend) nog ff "fijn" thuis een flesje haal en alles opdrink wat er voor handen is. Het is nog te pril om alles uit de doeken te doen. Natuurlijk moet ik voor mijzelf kiezen maar toch...

Ik heb slecht bereik hier, dus mijn bericht aan jou is al 2x verdwenen.

Waarom is het te pril voor jou? Je hoeft toch niet alles uit de doeken te doen als je dat nog niet wilt? Maar hoe kun jij aan jezelf werken als je “gezellig” met hem mee “moet” blijven drinken?

Ben je bang dat hij je afwijst? Als jij het serieus met hem ziet zitten, is het dan niet juist heel goed voor jezelf en voor hem om het wel te bespreken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ahhhhhhh.....

...En dan heb je in t-shirt je bus gewassen overdag en dan bij zonsondergang ook nog in een hele zachte warme regen in korte broek en shirtje rondje helemaal alleen hardlopen door de polder.

Wat een vogels om me heen, wat een geuren. Ja. Dáár doe ik t echt voor.

Boterham met pindakaas en banaan. Koffie met suiker. Ik vind t goed allemaal. In mijn deur. Geen kachel. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga naar AA...

En ik heb wel eens een avond met z'n tweeën gezeten dat het toch heel goed was.

Er ligt een mogelijk voor een andere groep op de zondagochtend, andere plaats. Tot nu toe lukt me dat niet daar naar toe te gaan. Zondagochtend is in mijn programma nog te belastend.  

Overigens...wel goed van jou man, dat je nou hier bent....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei kunsie:

En in plaats van een bonbon kan je ook een stuk chocolade met hazelnoten nemen....ik ben ook gek op bonbons maar ik kan makkelijk zonder. En op toetjes moet erop staan wat er precies inzit...er zijn zat toetjes zonder alcohol...

En dit geld ook voor de mensen die beslist niet meer willen drinken zoals jowan en Kohtje...die zullen ook op die dingen willen letten neem ik aan...ik geloof niet dat zij een doos bonbons naar binnen werken...

Toch Kohtje?  Of let je daar niet op? En jowan? En alle andere die droog staan...

Ik wil niet meer drinken, ook omdat ik het niet kán. Ik ga dood aan dat spul als ik het weer probeer. Ik ben verslaafd, dus als er geen alcohol meer beschikbaar is, zoekt die ziekte steeds een andere uitweg. Één weg is mateloos eten. Daar moet ik gewoon erg op letten, dus. Drank kan ik heel goed missen, maar af en toe wil ik toch iets nemen om poep van te maken. Dus eet ik erg bewust. Veel groenten, weinig vlees. Maak veel dingen zelf, brood, inmaak.  Ik probeer alleen te eten vanwege de juiste motieven: honger stillen en mijn lichaam (en geest) voeden. Dat mag best lekker zijn. Maar ik denk dat mijn perceptie van lekker anders is dan men gewoonlijk aanneemt. Kunstmatige suikers en zout spelen maar een heel kleine rol in mijn eten. Ik koop zelden kant-en-klare producten, lees dus weinig etiketten. (Die kan ik ook niet lezen: de lettertjes die van belang zijn, zijn veel te klein, en bovendien zo opgesteld dat ze de boel vaak verlakken). Hele repen chocolade verorberen, hele zakken gesuikerde pinda's verzwelgen is voor mij niets anders dan een fles bier zo snel mogelijk leegzuigen en dan de volgende en de volgende.....een uiting van de ziekte verslaving. De ziekte accepteer ik, maar aan de uitingen wil ik weerstand blijven bieden.

Er zijn uitingen die minder levensbedreigend zijn dan hier genoemd. Ik wil nogal eens te ver wandelen, of teveel. Of teveel geld uitgeven aan apparatuur en hebbedingen. Maar ook daar heb ik mijn financiële grenzen. Ik ben niet zo'n rijk mens, kwa geld dan. Met mijn hedendaagse geestelijke gezondheid voel ik me helemaal te rijk! Ik leer steeds beter sober en eenvoudig te denken. Een noodzaak voor mij om gelukkig te leven.

Ik eet vaker in Italia buiten de deur, vaak in kleine gelegenheden waar 'La Mama" uitmaakt wat de gast eet. Daar wil ik bij de toetjes (tiramisu) wel eens terdege navragen of er zeker geen alcolol in zit. Vaak zeggen koks 'nee' terwijl ze denken 'dat is er toch wel zowat uitgekookt', maar ik wil 100% geen alcohol.
Omdat ik ertegen ben, maar ook omdat ik niet zeker weet of mijn lijf er niet toch op reageert. Ik heb een allergie voor alcohol opgelopen en niemand kan me vertellen of dat ooit over gaat. Nou is dat ook zwaar onbelangrijk voor mij, want ik wil nooit meer alcohol. Ik heb mijn leven compleet veranderd in een leven waar die rommel geen rol meer speelt. Ik wil dus nooit, echt he-le-maal nooit meer terug naar waar ik vandaan kom. Ik neem daarin nul risico. Dat is het mij waard. En doet me geen kwaad.

Ik ben blij dat ik nu die keuze kan maken. Tijdens mijn zuipperiode hád ik geen keuze, moést ik elke dag zuipen.
Nu ben ik een vrij mens en heel blij met mijn leven. Ook al loopt het niet steeds van een leien dakje. Maar ik krijg niets op mijn bordje wat ik niet baas lijk te kunnen. Mijn "Potenza Superiore" helpt me daar bij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei zeilbootbewoner:

Goeie avond 

Hier weer terug van een fijne meeting

Merk wel dat ik mezelf elke keer moet dwingen om te gaan,en als ik dan geweest ben ben ik elke keer weer blij dat ik toch geweest ben.

Wou dat dat toch iets makkelijker ging

Blijf toch een beetje verlegen en moeite houden om (nuchter)sociale contacten te onderhouden.

Ach het zal op den duur wel beter worden,zolang ik maar aan mezelf blijf werken.

Fijne avond allemaal ...

Dat jezelf moeten dwingen, heb ik regelmatig met van alles. Met name met sport.... Zodra ik echter een besluit neem wordt alles anders. Dan is het zo. Dan ga ik. Misschien helpt dat?

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag in staat geweest om redelijk normaal te eten. Morgen weer verder . Dus -in aansluiting op jowan- geen hele zak paaseieren, maar slechts een paar. 

Ik merk in alles hoe mateloos ik was, soms nog ben. Maar er verandert nu in korte tijd veel. En het is waardevol om dat zo van nabij bij mezelf te aanschouwen, en zoooooo spannend, ik maar denken dat drinken en roken een spannend leven opleverden. Ha! Moet je nu eens kijken.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...