Spring naar bijdragen

donderdag 8 maart 2018


Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei Antoinnette:

Goedemorgen lieve mensen

Niet fit hier, hoop dat ik niet voor de tweede keer griep krijg deze winter, voorlopig maar redden met paracetemol.

 

Goeiemorgen allemaal,

Dagpact:

jowan 

Rosee

Amethist 

Antoinnette

Kunsie

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei kunsie:

Ik sluit me ook eens bij de dagpact aan.

Ik ben bezig bij de brijder om refusal te krijgen maar dat gaat niet zomaar heb ik gemerkt. Aangezien ik tot die tijd niet wil drinken heb ik ff een stok achter de deur nodig.

Prettige dag allemaal!☺

Heeee hoi!

Een heel verhaal achter weinig woorden? Whats up? Of nog even wachten met die vraag? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jopie!:)

Tja het verhaal is dat ik nog steeds niet gestopt ben met drinken..en daar baal ik van. Ik ben vorig jaar 60 geworden en ik wil nog een tijdje mee. Bovendien vind ik het niet meer bij me passen. Zoals je weet ben ik vrij sportief en het gaat steeds vaker botsen met de persoon die ik graag wil zijn. Ik rook nog maar heel weinig, ik eet gezond, ik ben nog gezond volgens mijn laatste bloeduitslagen en ik voel me ook nog gezond!

Dus ik vroeg de huisarts om refusal maar dat ging niet zomaar....eerst naar de brijder....en die geven het ook niet zomaar...dus ik ga een traject in en hoop uiteindelijk op refusal.

Ik weet dat dit voor mij een goede stok achter de deur zal zijn en de therapie zal dat nog uit moeten wijzen...daar heb ik minder vertrouwen in. Dat weet ik uit eerdere ervaringen.

Jopie ik ben jaloers op je als ik je lees! Maar je geeft me ook inspiratie. Ik ben weer een tochtje aan het plannen voor komende zomer. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha leuk!

Hoor er graag over zodra je eraan toe bent. Jouw fietstocht toen.. . dat was m voor mij... 

Duzzzx......

En ja, gelijk heb je. Ons oude lijf heeft minder "over".  Wel fijn te horen dat er geen grote drama's met enorme terugvallen achter zitten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei jopie:

Heeee hoi!

Een heel verhaal achter weinig woorden? Whats up? Of nog even wachten met die vraag?

Hee, kunsie. Wat zegt en vraagt ze dat mooi, hè, die jopie.
Je verhaal in een notendop gezien.. Zolang je tijd van leven hebt ben je nooit te oud om het kunsie te flikken (stoppen met drinken). Dat kan op de manier die je
zo ongeveer voor ogen hebt, maar óók, en zónder wachttijden, op de manier die jowan aangeeft. Je weet vast wel wat hij bedoelt.
Als je echt wilt stoppen zou je echt alles aan kunnen pakken wat voorhanden is zonder te bedenken wat anderen daar van zouden kunnen vinden.
Het gaat om jou, kunsie. En natuurlijk om het beoogde resultaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jowan ik heb alles geprobeerd maar ik ben te eigenwijs....ik weet uit ervaring dat als ik een tijd niet drink, ik vanzelf positiever en blijer word over en met mezelf. Daar kan geen therapie of AA tegenop. 

Kohtje inderdaad, ik ken mezelf het beste. Ook mijn valkuilen. Ik ga doen wat het beste bij mij past.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al met al heb ik van de nood een deugd gemaakt. Hier is douche en wasmachine. Een schoon bed en alle was weer weg. Camper schoon en goed doorgelucht en doorverwarmd. 

Nu op de fiets verkennen. Nee Joop, niet nóg meer uitstellen!!!!

Zo stom dat ik zoveel durf en doe en dit dan weer zo griezelig vind.... Grijns. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De operatie is achter de rug Spirit, er zijn op dit moment geen complicaties die behandeld moeten worden. Mijn bloeddruk is nog er erg laag, de bloedwaarden nog niet helemaal goed, ik heb mogelijk een blaasontsteking, maar daarvoor “hoef” ik niet hier te blijven.

Er zijn blijkbaar veel wachtenden achter mij. En van de zorgverzekeraars mag een ziekenhuis maar een beperkt aantal dagen een patiënt opnemen. Daarna krijgen zij er geen geld meer voor, dus ik kost nu blijkbaar geld, als ik blijf

bewerkt door Jannigje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei kunsie:

jowan ik heb alles geprobeerd maar ik ben te eigenwijs....ik weet uit ervaring dat als ik een tijd niet drink, ik vanzelf positiever en blijer word over en met mezelf. Daar kan geen therapie of AA tegenop. 

Kohtje inderdaad, ik ken mezelf het beste. Ook mijn valkuilen. Ik ga doen wat het beste bij mij past.:)

Kom nog even op jou terug, kunsie.. Je wilt gaan doen wat het beste bij je past. Bedoel je daarmee alleen de refusal en verder helemaal niks?
Alleen gebaseerd op angst voor het drinken? In mijn ervaring is het juist het wegnemen van de angst voor drank die het zo aangenaam maakt
om niet (meer) te drinken.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje,

Ik heb net de refusal voorgeschreven gekregen. Die ga ik morgen ophalen en innemen onder toezicht van een vriend ( geen drinker) Dat is voor mij een rustpunt en dus kan ik niet impulsief gaan drinken. Ik ben nl. een impulsief mens in veel dingen. Ik plan bijna nooit iets vooruit tenzij het nodig is.

Maar om je vraag te beantwoorden...ik heb volgende week een afspraak staan voor cognitieve gedragstherapie. Dat ga ik zeker een kans geven. Mijn kop zal volgende week een stuk rustiger zijn zodat alles beter doordringt en binnenkomt. Ik zie de refusal nu even als een vangnet en een grote stok achter de deur. Ik hoop dat ik door de therapie inderdaad de angst voor de drank kwijt raak en dan zo sterk ben om op mezelf te vertrouwen.

Ik heb vorig jaar een paar penicilline kuren gehad en toen dronk ik natuurlijk ook niet....omdat het niet kunnen drinken me een grote rust gaf ben ik na gaan denken over refusal.

Dank voor je vraag!:)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jannigje je klinkt bijna een beetje cynisch en dat is iets wat ik helemaal niet bij jou vind passen.......

 Zie je er zo tegenop naar huis te gaan? Kan ik me alles bij voorstellen trouwens hoor.... toch een grote buikoperatie...

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...