Spring naar bijdragen

Maandag, 5 maart 2018

jowan

Aanbevolen berichten

@Sandro:  ik slaap al jaren slecht, sinds ik stopte met zuipen. (Waarschijnlijk heb ik nooit goed geslapen, maar daar heb ik door de comateuze toestand nooit wat van gemerkt) Daar blijk ik niet veel aan te kunnen veranderen.
Ik hou niet van pillen en ander spul 'van buiten'. Het enige wat ik eraan kon veranderen was de manier waarop ik er mee om ga en tegen aan kijk.
Eerst bozig en gefrustreerd: Is de dag nog niet eens begonnen, is die al verpest! naar gewoon doen wat de mogelijkheden wel zijn.
Zo ben ik er 's morgens (noodgedwongen)  vroeg uit en maak een wandeling van een uur. Vaak is dat in het donker, ik maak daar dan een meditatieve wandeling van.
Om zeven uur zit ik dan gedoucht aan mijn eerste bak thee en ben ik beschikbaar voor de dag. Ik ga er op tijd in en als het even kan steel ik overdag een uurtje op de bank of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi, dan zijn we vast vriendjes :)
Luitjes, ik moet ervandoor... weer hoop te doen zie ik... 
Maak er een mooie dag van hoor, de dag verdient het en jij verdient het..... 

En op de valreep zie ik Antoinnette binnenrollen... 
Jij heeeeeeeel veel succes straks, ik zal aan je denken... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Yvonne:

Ja, dat lijkt me heel vervelend. 

Ik probeerde juist te zeggen dat ik dat "vervelend" er vanaf probeer te halen door omdenken, er anders tegenaan te kijken, er anders mee om te gaan. Eigenlijk zoals met nuchter worden ook: accepteren dat het zo is. Dan valt de lading er vanaf en kan ik er wat mee. 

Ik zou best eens een nacht van 8 uur goede slaap willen hebben en dan uitgerust op willen staan en dan de hele wereld willen kunnen verbeteren, maar voor mij blijft dat een mooie film.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je redt je er anders aardig mee, jowan. En het kan zomaar blijken dat je na ineens een nacht van 8 uur goede slaap zó uit je 'ritme' bent dat je er
chagrijnig van zou worden... Gelukkig weet jij als geen ander dat de wereld verbeteren bij je zelf begint. En daar ben je nu, met minder lange nachten,
al druk doende mee. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks het slechte slapen voel ik me overdag echt wel fitter dan eerst. Kun je nagaan :D

Alleen de nachten zijn dus wel wat minder prettig.  Ik heb het idee dat het voorlopig ook niet echt gaat veranderen. Bioritme is gewoon naar de klote na al die jaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...