Spring naar bijdragen

Maandag 26 februari 2018


Antoinnette

Aanbevolen berichten

31 minuten geleden zei bolletje:

  ... want die pijn kost een hoop energie.:lips:

Ja, pijn vréét energie. Zoveel dat er negativiteit ontstaat. Ik overweeg toch weer een beetje meer pijnstiller te slikken. Ik wil minder dan
de huisarts me voorschrijft maar dit chagrijn is geen verbetering. :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. 

Wel weer zon. Lekker. Geen idee hoe koud t is maar nog prima te doen in ieder geval. 

En ja, pijn vreet energie! En leven. 

Nog even langs een vriendin en dan zo rustig an maar weer eens naar t westen. Morgen weer werken. Ook goed. 

Een fijne dag allemaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

50 minuten geleden zei Kohtje:

Ik wil minder dan
de huisarts me voorschrijft maar dit chagrijn is geen verbetering. :angry:

Dat is natuurlijk de kern: dát evenwicht vinden dat de pijn te doen is zonder dat de wereld helemaal roze wordt. Succes daarmee kohtje.... we weten hier allemaal hoe wars jij bent van verdoving. Maar ook dat je dagelijks pijn hebt....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor de zekerheid een ;) en een :rose: toevoegen aan m'n laatste berichtje aan jowan.
't Is uiteraard niet m'n bedoeling je te kwetsen. jOwan, ik mag je, maar dat moet er natuurlijk ook weer niet te dik bovenop liggen... :)

Jopie, zo is 't. Dank je. :heart: Of ligt dat er te dik bovenop? :huh:

39 minuten geleden zei bolletje:

Ja pijn is vervelend en we kunnen er niet meer van weg lopen. Nou ja er zijn ergere dingen zullen we maar

denken.:D

Kweenie... :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:

Even voor de zekerheid een ;) en een :rose: toevoegen aan m'n laatste berichtje aan jowan.
't Is uiteraard niet m'n bedoeling je te kwetsen. jOwan, ik mag je, maar dat moet er natuurlijk ook weer niet te dik bovenop liggen... :)

Maak je geen zorgen Kohtje. Het is mijn streven al mijn problemen en mijn oplossingen in mezelf te zoeken en te vinden. Dus als ik me al ergens aan stoor, zal het iets in mezelf zijn.
Zeker dit forum is voor mij een waardevolle plek om dergelijke zaken te leren. Tot dertig tellen lijkt af en toe nog niet genoeg......

En hou ook maar op met de moeite die je doet met boven- en onderkast, het voegt voor mij in elk geval niets toe: jowan is mijn schermnaam hier.

Ik begin straks aan het boek "Geweldloze communicatie" van Marshal B Rosenberg. Ik denk daarin wel wat handvaten te vinden over ego en nederigheid die me gaan helpen mijn plek tussen de anderen te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei jowan:

[....] Dus als ik me al ergens aan stoor, zal het iets in mezelf zijn.
Zeker dit forum is voor mij een waardevolle plek om dergelijke zaken te leren. Tot dertig tellen lijkt af en toe nog niet genoeg......

En hou ook maar op met de moeite die je doet met boven- en onderkast, het voegt voor mij in elk geval niets toe: jowan is mijn schermnaam hier.

Dat jouw vasthoudendheid aan het beeld waaraan jouw schermnaam moet voldoen mij zo prikkelt zegt uiteraard ook van alles over en tegen mij.
Ik voel daarin de gevangenschap in principes. Ik hing in m'n hang naar controle veel op aan principes. En het was helemaal mooi als anderen zich
óók aan mijn principes hielden. Maar toen las ik eens ergens de voor mij bevrijdende zin: 'laat je principes van vandaag niet je gevangenis van morgen
zijn'. Ik realiseerde me dat ik ontspannener kon zijn wanneer ik niet voortdurend mijn principes hoefde te 'verdedigen' naar anderen en waar te maken
naar mezelf. Nog zo'n eye-opener was voor mij: 'principes zijn er om je leven richting te geven, niet om het te beheersen.'
Toen ik met hulp van principes een richting in m'n leven had bepaald liet ik ze los. Nu freewheel ik verder, nog steeds met steun van
die principes, als leidraden die me af en toe weer met de neus de goede kant op wijzen, maar niet meer als vangrails die zich links en rechts
op slechts een halve centimeter afstand bevinden.
Ik voel het als bevrijding en gun dat iedereen. Maar je hebt gelijk dat ik mijn ervaring niemand op kan leggen. Excuus voor m'n gedram.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...