reboot Geplaatst 17 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2018 Zit hier al een tijdje te lezen, en alles is zo herkenbaar. Een gezelschapsdrinker was ik, en dan alleen weekends en waar het fout is gegaan! dat de fles steeds vaker leeg was door de weeks, en weer met een duf gevoel wakker word en denken vanavond drink ik niet en morgen ook niet nooit meer. Maar als zovelen gaat de fles rond 10 uur in de avond toch weer open en is weer leeg en dan komt de volgende dag weer maar ik ben er nu klaar mee, al vind ik het moeilijker dan ik had gedacht twee weken geen drup en dan is er zo’n moment dat je één slokje neemt, maar één slokje vergeet het maar die fles moet gewoon leeg, dus begin ik vandaag weer opnieuw Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 17 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2018 Welkom. Goed bezig. Dat het niet meteen lukt de gewoonte doorbreken daar hoef je je echt niet voor te schamen. Maar blijf het wel proberen en zoals hier boven staat is het goed er een plan voor te bedenken dat bij je past. We helpen je graag maar je zult het meeste zelf moeten doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 17 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2018 Welkom reboot die 2 weken heb je alvast in de zak Gewoon opnieuw beginnen en je niet meer vergissen, de eerste (slok) is degene die je niet moet nemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
reboot Geplaatst 18 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 Goeiemorgen, fijn dat jullie zo mee leven lekker helder wakker geworden vanmorgen dat is toch zo'n lekker gevoel dat wil ik vasthouden, en heerlijk geslapen niet naar de wc hoeven. Vanavond weer alcohol vrij en morgen........... Bob reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 Goedemorgen. Ja. Fijn gevoel is dat hè? Houd vast..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 (bewerkt) Welkom hier Mij helpt het om vooral in het nu te blijven en niet verder te kijken dan vandaag. Vandaag drink ik niet en morgen? Dat zien we dan wel weer. En zo rijgen de dagen zich aaneen tot een mooie lange ketting! Goed dat het je al 2 weken is gelukt, je weet dus dat je het kan! Probeer lering te trekken uit je terugval. Hoe kun je die de volgende keer voorkomen? En verder? Door!! 18 februari 2018 bewerkt door Amethist Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
reboot Geplaatst 18 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 Ja gewoon per dag, nu drink en/of dronk ik overdag eigenlijk nooit alleen in de vakanties avonden zij nu een beetje leger je krijgt je beloning niet meer na een dag hard werken. Gewoon eerder naar bed en hier veel lezen, ik laat het jullie weten Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 Goed zo. Die "beloning" is trouwens maar erg betrekkelijk hoor. Het is wel een typische manier van spreken voor mensen die drank gewend zijn. Laat het helder zijn en je fit voelen omdat je niet meer drinkt voortaan je beloning zijn. En na een dag hard werken kun je ook gewoon even lekker niets doen en uitrusten. En als je dorst hebt neem je toch een lekkere kop thee? Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 Welkom hier en succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 19 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2018 Hoi Reboot, dank voor je reactie op mijn draadje! En heel veel succes. Zo te lezen word je al beloond met positieve ervaringen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
reboot Geplaatst 19 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 februari 2018 derde dag is bijna voorbij, en dat moet dus wel lukken. de rest van de week is ook wel te overzien, als iedereen in mijn omgeving ook meewerkt................. Pytje mooi is dat hè dat iederéén meeleeft samen staan we sterk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 19 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2018 Welkom @rebooten succes, al 3 dagen droog, zet m op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 20 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2018 13 uur geleden zei reboot: derde dag is bijna voorbij, en dat moet dus wel lukken. de rest van de week is ook wel te overzien, als iedereen in mijn omgeving ook meewerkt................. Pytje mooi is dat hè dat iederéén meeleeft samen staan we sterk. Laat je succes niet afhangen van anderen in je omgeving. De enige waar je controle over hebt dat ben jezelf, jij moet het doen! kruidenthee67 en Tine reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
reboot Geplaatst 24 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 februari 2018 eerste week is voorbij, soms worstelend , lege lange avonden, onbestendig gevoel, maar daarentegen heerlijk slapen niet naar de wc hoeven ben er nog lang niet, en ik hoop dat de ketting heel lang word Amethist en dat dat stemmetje eens uit mijn hoofd gaat, vandaag lukt ook wel en morgen ben ik de Bob Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 25 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2018 Das niet slecht toch die lege avonden? Die kan je zelf vullen. Vroeger toen ik nog dronk was ik altijd gefrustreerd omdat de tijd (zoals ik toen zei) me als stront door de vingers liep en ik het gevoel had dat de dagen/weken/maanden voorbij vlogen. Dat heb ik nu niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
reboot Geplaatst 25 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 februari 2018 Jij bent er vroeg bij bumperjim Je hebt wel gelijk maar in deze fase wil je toch graag drie maanden droog staan dan is de hunkering minder, ik ga nu lekker vroeg naar bed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 25 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2018 Proficiat met je eerste week droog! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 25 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2018 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 26 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2018 Gefeliciteerd! Goed bezig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
reboot Geplaatst 27 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 februari 2018 Samen met jullie kom ik er wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
reboot Geplaatst 28 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 februari 2018 zo in één keer heb ik zin in een heerlijk glas wijn vanavond, gewoon om alles even te vergeten de spanningen de stress alles doe ik het wel goed, hopeloze twijfelaar ben ik, maar ik doe het NIET sterk wezen, lees hier veel op het forum dat doet me goed zo herkenbaar nog een paar dagen / moeilijke dagen en dan zijn we weer een week verder lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 28 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2018 Nee, Tuurlijk doe je het niet. Het gaat weer voorbij. Gewoon iets anders doen. Chocolaatje eten..... mijn medicijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 28 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2018 Goed zo @reboot niet doen. Ik ga zelf voor de warme chocomel met slagroom jaja! En thee. Lekker warm allemaal op deze koude dag en daarna voel je je zoveel beter dan na wijn. De trek is maar een moment opname idd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
reboot Geplaatst 28 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 februari 2018 Jullie hebben gelijk een lekker warm bakje thee maar het is soms zo verdomde moeilijk Vaak zijn het moment opnames doe ik dit wel goed of dat had ik het zomaar gedaan of had ik het juist niet moeten doen de één zegt dit de ander dat, soms weet je even niet meer en dan voel je je weer zo klein en dan is zo'n fles wijn s'avonds wel heel erg welkom. Ik kruip lekker vroeg op bed Deze is voor jullie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 1 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2018 Had ik gisteren ook ineens om 7 uur. De neiging om een fles te pakken en de hele tyfus k zooi te vergeten. Komt van mn werk waar nogal respectloos en overdreven een enorme druk wordt gezet op bepaalde personen waaronder ik dus. Ik vertelde het aan mn vrouw en die zei doe het dan. Ik zeg nee ben je gek, ik had juist gezegd dat ik het niet meer zou doen. Waarom zeg je het dan zei ze. Tja. Maar 20 minuten later is dat weer over hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden