Spring naar bijdragen

23 jan 2018


fleurtje

Aanbevolen berichten

Huh? Hier van die waairegen..... vreemd land toch, Nederland. 

Brandstoffilter vervangen, water, gas en proviand ingeslagen, vuilnis weg, fietsslot gekocht en ......lekker paar dagen op een mooie camping. Wie doet mij wat.... Luxe. Gemak. 

Wat is het allemaal toch ongelooflijk relatief...... iedere keer weer. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Adri:

Spechten komen de laatste jaren steeds verder de steden in, zowel grote bonte als groene.

Maar om de roffel te horen zullen er toch wel bomen moeten zijn, denk ik. Hier in de straat geen boom te bekennen.
Zelfs geen lantaarnpalen.. de lantaarns hangen aan de gevels. Van die 'model gaslantaarn' lantaarns. Het barst wel van
de bloembakken en fietsen op het zeer smalle stukje waar normaal gesproken voetgangers lopen.. zodat je gedwongen wordt
om steeds midden op de weg te lopen. Met twee honden is dat wel eens lastig als je met grote regelmaat verkeer achterop komt.

Een klein voorbeeldje van 'afdwalen'.. wat ik zeggen wilde: spechten komen dan wel steeds verder de steden in, maar horen roffelen doe je ze
hier niet.
En even het verschil huismus - heggemus opgezocht. Tja, inderdaad verschil.. zo leer ik nog eens wat. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei fleurtje:

 @Jannigje, ik moest toch stiekem lachen met die duiven. Komen ze met vijf zeg :-)

8 uur geleden zei Reacher:

Zijn de duiven weer bij jou Jannigje? De eksters beginnen in mijn tuin alweer voorzichtig met kekkrakkek, brrrr. Wat is er toch van ons uitwisselingsprogramma gekomen. Een extra :heart: voor jou

@fleurtje, het lachen is mij inmiddels vergaan. :angry: @Reacher, ja die rotbeesten zijn weer niet te stuiten. Dat ze er zijn, is tot daaraan toe, maar dat konstante geluid, ik ben er helemaal allergisch voor geworden.

@Yvonne, ik heb bordjes staan met richtingaanwijzers naar het noorden, maar ze willen niet :angry:. Stomme beesten. 

7 uur geleden zei bolletje:

Reach. en Jan. Als duiven schrikken dan komen ze vaak niet meer terug dus een papieren zakje opblazen en laten knallen is vaak voldoende.

Eksters zijn slimmer, die trappen daar na een tijdje niet meer in. Maar een papiertje laten wapperen daar waar ze zitten helpt ook. Dat vinden vogels niet leuk.

Nou @bolletje, ik heb al van alles laten knallen en wapperen, zonder resultaat. HARDNEKKIG zijn ze. 

“Mijn” eksters en kraaien zijn er ook, maar daar heb ik geen last van. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker dagje gehad
Weinig gewandeld (maar 3 km.), maar wel leuk museum bezocht, met de trein en wandelmaatje
Afgesproken, dat we volgende week toch wel weer voor de minimaal 10 km gaan hoor

Dus..voldaan gevoel, geen trek in drank, dus wat wil ik nog meer

Jannigje,

ik benijd je niet hoor met je duiven
Dat koeren en hun aanwezigheid lijkt me wel gezellig, maar dat ze je hele balkon onder poepen niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben geen vogelaar (ornitholoog), heb wel iets met taal maar ben geen 'purist', maar een mus die in meerdere heggen zit, is dat dan geen heggenmus?
In mijn tuintje is maar één haag, dus dat zouden heggemussen kunnen zijn. Maar nu jullie het erover hebben: ik zie er geen een meer, terwijl het anders een heel vrolijk, tjilpend gedoe is.
Maar er lag ook een dode duif achterin de tuin (Toon Hermans: de doif ies doodh...). Ligt nu in de kliko. Vind ik niet zo erg, ben niet zo van de duiven. Geef mij maar de eksters en de kauwtjes.
Ik denk dat die met die storm gehemeld is. Er is een hoop schade hier in de omgeving, ik ben er gelukkig weer goed vanaf gekomen.

@Lika:  toch niet boos omdat ik je niet voor een film gebeld heb...? ;-)
Overigens heb ik gevonden dat mijn TV aanbieder ook flimhuis films aanbiedt. (Die zat vroeger in de post en telefonie...) Daar staat Maudie dus ook tussen. Leuk.

Ik heb me wel niet aangemeld, maar ik kan me evengoed droog afmelden. Welterusten.

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar, @Bor, ik ben ook eigenlijk best wel lief.. maar ik vergeet wel eens wat. Het schoot me echter ineens te binnen dat
je al even niets meer over je vader had verteld na die operatie. Vandaar m'n vraag. Maar nee, niet erg dat je er niet over uitweidt.
Sterkte er maar mee, Bor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sja, ik heb ook wel iets met taal en ben beslist geen purist. Dáár ben ik te dom voor. Gevolg daarvan is dat ik af en toe die hele nieuwere spelling
spuugzat ben en dan een heggenmus gewoon lekker heggemus noem. Zo eet ik ook regelmatig gewoon weer pannekoeken. Zoals m'n moeder ze
vroeger ook bakte. En misschien gek, maar zonder tussen-n vind ik ze toch nét iets lekkerder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...