Spring naar bijdragen

Maandag 15 januari


MarQ

Aanbevolen berichten

Mogguuhhh...........

Blue Monday : ofwel de meest deprimerende dag van het jaar wordt er nu zo'n beetje over heet het internet gebruld en gedeeld...

jammer dan maar dat maak ik zelf wel uit welke dag voor mij depri is . maar nu eerst nieuwe dagpact starten ...........

Dagpact :

MarQ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers.
Niks geen blue monday, tenzij je gek bent op de kleur blauw en daar dus blij van wordt    ;) 
Hoe dan ook, eerst een bakje. 
1122248.jpgAfbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamasterAfbeeldingsresultaat voor zero cola

Ansie welkom hier. 
Ik hoop dat je je heel snel hier op je gemak zult voelen. 
En kan me best indenken dat je het raar en spannend vindt. 
Als je het moeilijk krijgt... meld je hier dan even, er is vaak wel iemand om even 
dat moeilijke moment mee te delen en voorbij te laten gaan.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen! 

@Ansie welkom op het dagpact, je hebt het gevonden. Succes op je eerste dag! Zet een ander alcoholvrij drankje voor jezelf klaar op het tijdstip dat je normaliter je wijn dronk, dat helpt. 

Dagpact 

MarQ

Rosa

Francoise

Ansie

Amethist

Fijne dag iedereen:rose: En Blue Monday... daar doen we niet aan toch? ;)

bewerkt door Amethist
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu iedereen.

Welkom Ansje. Als je het moeilijk krijgt meld het dan kunnen we je helpen. Zorg dat je maag vol is de eerste paar dagen, dat verminderd de trek als je die krijgt, en wees heel trots op jezelf zeker als je het moeilijk krijgt. Je krijgt dadelijk een fijn leven terug. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een verdrietige ochtend. Vanmorgen wakker door veel lawaai. Een bewoner was niet goed geworden en werd gereanimeerd. Door ambulance mee genomen en helaas is ze overleden. Je weet dat het gaat gebeuren hier maar we zijn allemaal van slag zowel personeel als bewoners. 

Dagpact 

MarQ

Rosa

Francoise

Ansie

Amethist

Lars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam nog even terug nadat ik had gelezen hoeveel Lars van zijn hond heeft genoten gisteren... Ik kan me het zoooo goed indenken.
Echt voor herhaling vatbaar dus. Dat zijn de hele mooie momenten man. 

En ja Lars, wat verschrikkelijk verdrietig moet dat voelen als een huisgenoot zo plots overlijdt, heel veel sterkte..... 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net een half uurtje thuis van werken

Wat een vreselijk weer buiten
Storm en regen, niet normaal zeg
De hele ochtend harstikke donker

Vanmiddag ook nog een crematie
Past wel bij mijn stemming :angry:

En dan mag ik vanavond nog een keer door storm en regen op de fiets naar client
Auto is geen optie, want zie geen pest in het donker

Enfin, ga even op de bank mijn ogen dicht doen
Tot zover, mijn vrolijke noot hier :P

Lars,
Sterkte
Echt niet leuk zulke dingen he :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Adri:

Ik weet dat het goedbedoeld is, dit aanbod tot hulp 'als iemand het moeilijk heeft', maar ik vraag me in de ruim 5 jaar dat ik hier nu kom toch geregeld af of dat werkelijk mogelijk is. Natuurlijk zijn er de goedbedoelde pogingen. Mij is in mijn eerste jaar hier, toen ik nog dronk, ook geregeld toegeroepen: 'Spoel de rest door de gootsteen'. Wat ik geloof ik niet gedaan heb... (tenzij je m'n keelgat als een gootsteen ziet, wat trouwens wel een kern van waarheid had in die dagen...).

Mijns inziens zit de kracht van dit forum vooral in de langetermijneffecten: het kunnen lezen hoe lotgenoten met hun drankprobleem omgaan, en vooral ook in het eraan herinnerd worden tot wat voor ellende (hernieuwd) zuipen leidt door de slechte voorbeelden van uitglijders en terugvallen die hier soms passeren. Concrete effecten van de aangeboden 'eerste hulp bij ongeluk', zoals nu ook door Bolletje, daar geloof ik eigenlijk niet zo in. Dan is het toch meer (zoals een ex-alcoholist zei in een onlangs door Harp geplaatst stukje op dit forum): "Als mensen in mijn omgeving zeiden dat ik moest stoppen, antwoordde ik: ‘Ik ben ermee bezig, echt, vertrouw me maar.’ Intussen dacht ik: klaar met zeiken? Dan kan ik verder met drinken."

Dat jij er zelf niet veel mee kon, Adri, zegt niet alles over iedereen. Ik denk dat nogal wat mensen wel degelijk hulp van dit forum hebben gehad om moeilijke momenten door te komen. Ze hebben dat namelijk zelf achteraf aangegeven, en dat vind ik tamelijk maatgevend.

Het citaat dat je aan het eind noemt past m.i. niet in deze context. Dat was een uitspraak van die persoon uit de tijd dat hij nog helemaal niet van plan was te stoppen.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars gecondoleerd, dat klinkt naar zeg! Sterkte.

Bedankt voor het warme welkom! Adri ik snap wel wat je bedoelt. Ik kan me wel voorstellen dat de grootste kracht in het lange termijn contact/ schrijven zit maar ik denk ook dat het juist erg kan helpen wanneer je moeilijke momenten hebt.

Ik ben eigenlijk juist blij dat ik word uitgenodigd om hier te praten als ik het moeilijk vind vanavond of op een ander moment. Mijn man is de enige die weet van mijn struggle en ik belast hem er liever niet te veel mee. Verder heb ik niemand waarmee ik erover wil praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is natuurlijk net wat je onder "helpen" verstaat,

het bieden van een luisterend/lezend oor/oog
het er even zijn voor een mede-frummer kan erg waardevol zijn
zelf was ik blij met begrip en herkenning lezen hier
stoppen met drinken is best een eenzaam proces
en hier voelde ik me vaak een lid van een virtuele familie
met veel betrokkenheid naar elkaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ansie:  Kwoot:"Mijn man is de enige die weet van mijn struggle en ik belast hem er liever niet te veel mee. Verder heb ik niemand waarmee ik erover wil praten."

"Geheimen groeien in het donker, in het licht sterven ze af. "
Openheid van geest, eerlijkheid en bereidwilligheid waren en zijn de drie peilers waar mijn nuchterheid én herstel op geschoeid zijn.
Het heeft naar mijn mening ook met eerlijkheid naar jezelf toe te maken: als je van jezelf wil zien en weten dat je een alcoholprobleem hebt, misschien wel alcoholist bent, helpt dat enorm in je proces met nuchter worden. Accepteren (kun je leren...).

En als je de juiste weg bewandelt is het geen strijd maar een grote opluchting om niet meer te hoeven drinken. Het kan en is weggelegd voor iedereen die bereid is bepaalde stappen te nemen. De zucht zal verdwijnen en een nieuw leven zal zich aandienen. Dat is mijn ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...