Spring naar bijdragen

Geen idee, wat voor titel


Antoinnette

Aanbevolen berichten

Hoi, 

Zoals sommige van jullie misschien is opgevallen heb ik gisteren mijn naam veranderd in Antoinnette, voorheen Suikertje. Deze nieuwe naam past veel beter bij me. Ik weet al heel lang dat ik geen man ben, maar een vrouw. Altijd deze gevoelens gehad en tot voor kort er alleen stiekem wat mee gedaan. Vooral door onzekerheid, angst en schaamte.

Tijd geleden is voor mij de knop definitief om gegaan. Ik heb het aan een aantal mensen verteld en gedraag me er ook zoveel mogelijk naar. Dit voelt als een hele bevrijding kan ik vertellen. Ik heb verwijzing van huisarts gekregen voor genderpoli. Dit betekent dat ik het traject in ga. Dit duurt op zijn minst wel 3 jaren, maar geeft nu even niet. De eerste stap zetten was enorm moeilijk voor me en ben zo trots dat dit is gelukt.

De meeste reacties die ik tot nu heb gekregen zijn positief en erg steunend, gelukkig.

Ik moest het hier ook even met jullie delen, anders praat het voor mij soms moeilijk hier.

Groet

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaar de nick! Ik was er al achter dat je vorige nick suikertje was maar vond t veranderen naar antoinette vreemd. Maar nu is t helemaal logisch natuurlijk.

Knap van je dat je t pad kiest dat jou t meest gelukkig maakt! Je leeft maar één keer en dat doe je dan beter in t kleedje dat je t best past. Er komen vast wat hobbels op de weg maar ik denk dat niets op kan tegen eindelijk jezelf te kunnen zijn. 

:lips:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond het al bijzonder dat je naam Suikertje was terwijl ik later ontdekte dat je een man was. Nu begrijp ik het. Goed dat je je naam hebt veranderd, je slaat een nieuwe weg in. Eentje die bij je :heart: past! Het worden roerige jaren voor je, moeilijke jaren. Maar waard om voor te knokken! Straks de rest van je leven in een lijf die je past! Welkom Antoinette! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Bedankt voor jullie mooie, lieve reacties, doet me heel goed. Vooral na het bericht gisteren die ik van familie kreeg. Was niet leuk om te horen, maar zal dat nog wel vaker tegen komen. Ik ga zo maar weer eens proberen buiten de deur koffie te drinken met vriendin, opsluiten hier binnen lost ook niks op.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig lees ik weer even bij “wie is wie”. Ik kwam je tegen op de dagdraad, maar had je verhaal hier gemist, dus ik begreep het niet.

Ik vind het ongelofelijk moedig van je dat je je ware zelf in de openbaarheid brengt. Ik heb van alles meegemaakt en gevoeld in mijn leven, maar nooit iets wat maar in de buurt komt van wat jij blijkbaar al heel lang voelt. Ik gun je een mooi bestaan als vrouw :heart:

Én ik wens je heel veel sterkte met het traject dat je nu ingaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nancy, Jannigje en kruidenthee, enorm bedankt.

Ik heb vandaag brief van UMCG gekregen. Over 8 tot 9 maanden is intake, pfff. Ik wist wel dat het lang duurde, maar om het dan te lezen is moeilijk.

Even geen idee wat ik tot oktober moet doen. Zelf dokteren begin ik niet aan, te risicovol. Er is voor mij echter geen weg terug alleen maar voorwaarts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tegenvaller dus. Maar die 8 of 9 maand gaan voorbij. Ondertussen gewoon verder met ontdekken van je eigen ik. Zit alleen even na te denken over dat zelf dokteren? Krijg daar een beetje een naar beeld bij dus doe dat maar niet. Hoe oud en je? Rond de 50 toch? Wat zijn dan die 8 of 9 maand op al die jaren dat je niet jezelf kunt zijn? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...