Spring naar bijdragen

Dinsdag, 2 januari 2018


jowan

Aanbevolen berichten

Moghu allemaal.

Wat ben ik blij dat die dagen weer voorbij zijn. 'T is toch wel erg eenzaam zo 5 dagen alleen. Vandaag nog een dagje en dan morgen weer 2 dagen naar de dagbesteding. Heb hier thuis 342 enveloppen gemaakt. Dat is eerst tekenen hoe ik ze moet vouwen, dan hoeken knippen, dat komt echt heel nauw, dan vouwen, dan plakken en als laatste een plakkertje plakken. Jaha dat is niet mis hé?

Hopelijk zijn ze er morgen blij mee want daar doe ik het voor.:D

Dadelijk eerst ff boodschappen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen. 

Ahhhhh fit wakker na mijn gewone 6 uur slaap!! Zou het? Zou het weer voorbij zijn, dat vele lange waardeloze slapen waar ik niet fitter van word?

Hoe dan ook: vandaag wel! 

Een hele goede morgen allen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Beste hum vanochtend, want na 6 dagen werken, eindelijk een dagje vrij (morgen ook trouwens :))
Gezond ontbijtje op van boekwijtpannekoek met blauwe bessen
Nu aan de koffie met zelfgebakken appel cake zonder suiker (zooo lekker)
Ochtendgym ook al achter de rug

Straks, naar naburig stadje om museum te bezoeken met wandelmaatje
Het leven is zo slecht nog niet :)

Jee Bol, 5 dagen alleen is best veel he
Gelukkig had je je enveloppen
(Wat moet jij een engelengeduld hebben ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Two years, two months and 28 days I quit drinking (zegt de app).  Mijn derde nuchtere jaarwisseling had ik me wat anders voorgesteld. Ik zou vroeger naar de fles hebben gegrepen. Nu maak ik met de computer van die tegeltjes met zelfverzonnen “wijze” spreuken, die ik op fotopapier afdruk en op de wc hang. Nu hangt er: “Niet drinken is geen oplossing voor alles maar wel drinken is een oplossing voor niets”. Beetje melig, zal wel niet lang blijven hangen denk ik. Maar het stuk van mijn hersenen dat ik niet heb verzopen ik werd door deze creativiteit wel voldoende in beslag genomen om niet alsnog voor de bijl te gaan. Ik zal wel niet de enige zijn die het moeilijk had, dat scheelt om het vol te houden. Gelukkig nieuwjaar en sterkte voor al degenen met wie ik samen dezelfde strijd voer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Machteloosheid ervaart niet alleen de nog lijdende alcoholist.  Ook degenen die de weg al wel gevonden hebben kunnen vaak alleen maar machteloos toekijken bij het lijden van de ander. Ik kom vaak tot geen andere conclusie dan het goede voorbeeld geven het enige is wat ik kan doen.
Om met nuchterheid en herstel een begin te kunnen maken is overgave aan die machteloosheid, het opgeven van de strijd nodig. Daarnaast eerlijkheid naar jezelf, openheid van geest en bereidwilligheid.

Maar ik voel met je mee @Sowhat, leuk is anders.

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Sowhat:

Spirit pak nou eens echt je alcohol probleem aan! Je bent een alcoholist!

En dat denk jij zeker te weten? 

Hm. Gedurfd!

Ook voor jou (En jowan, en mij en vele anderen, ongetwijfeld): doe het zelf maar goed!

Het klinkt mooi en edel "allemaal betrokkenheid ", en het is eenvoudig om je bezig te houden met een ander, zeker al de algemene opinie is dat t daar "fout gaat".....maar.........

.....het is allemaal meer van hetzelfde: niet los kunnen laten. Obsessief gedrag!

Lees wat jane schreef!

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei spirit:

Net even aandachtig de website van een afdeling van het GGZ gelezen en mogelijke psychische aandoeningen.

Borderline of manisch depressief passen toch wel heel goed in het plaatje bij mij.

Heb me aangemeld, het lijkt mij een beter idee om ook deze problemen aan te pakken i.p.v. het alleen maar focussen op mijn alcoholverslaving.

Vaak heeft het één en ander ook met elkaar te maken. 

Houd dus in, dat ik besloten heb, dit project in te gaan i.p.v. het andere. Goed om even gelezen te hebben en er over hebben nagedacht.

Tja, dat is dat impulsieve weer in mijn hé? Eerst super enthousiast en daarna niet meer. 

Ben benieuwd, wat er allemaal uit gaat komen, zei Spirit weer enthousiast :blush:

Deze posting zou van reflectie kunnen getuigen spirit; juist het woordje OOK, geeft aan dat je je problemen het beste tackelt met beiden aan te pakken.
therapie om welke stoornis dan ook, is gedoemd te mislukken zolang je niet stopt met drinken. Er beklijft weinig, dat is hier al heel vaak gebleken. En
alleen stoppen is niet genoeg als je niet met de onderliggende problematiek aan de gang gaat en daarin professionele hulp zoekt en doorzet.

 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig nieuwjaar iedereen. Was weer een tijdje niet online geweest maar oud en nieuw toch maar weer mooi overleefd (vandaag drie maanden droog).

Ik hoop dat iedereen dit jaar weer bij zn eigen kracht kan komen en lief is voor zichzelf en elkaar :) Veel gezondheid toegewenst. X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...