Spring naar bijdragen

Hohoho!


Pytje

Aanbevolen berichten

Van AD heb ik geen verstand, wel ervaring met wisselende stemmingen...

Vergeet niet dat deze processen veel impact hebben...en tijd nodig hebben....energie kosten...dat je je af en toe af vraagt: waarom ga ik dit aan? Niet meteen een leuker mens wordt voor je omgeving....focus op jezelf...je eigen herstel. Drinken maakt het zeker te weten moeilijker....struggle...yes...for a better life...take you time.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat steunt me wel @kruidenthee67 en @Elma. Mijn man vroeg gisterenavond: "als je op zoek bent naar jezelf, naar wie zoek je dan? Kun je haar omschrijven?" En mijn antwoord moest zijn dat ik dat niet wist. Ik heb mezelf mijn hele leven verdoofd (vanaf 13 jaar met nicotine, vanaf begin 20 met alcohol en vanaf eind 30 met antidepressiva). En toch dacht ik nog dat dat stoppen met alcohol wel redelijk smooth zou verlopen. Tssssss....:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mezelf weer bij de kladden gevat. Gisterenochtend werd het me wel helder dat ik even een verkeerde afslag had genomen. Maar ja, ik ben altijd al slecht in kaartlezen geweest. Ik geloof wel dat ik in ieder geval weer terug ben op de hoofdweg. Die is wat overzichtelijker gelukkig! Regelmatig word ik hier door verschillende mensen herinnerd aan de drie R's. En realiseer ik me weer dat ik die in ere moet herstellen om terug te komen op die hoofdweg. Nu dus maar weer in een lagere versnelling doortuffen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Francoise:

Ik weet het inmiddels wat ik verdronk, maar ben wel verslaafd geraakt door het vele drinken.  Dus bij tegenslag en vervelende gevoelens komt die fles toch weer in beeld 

Dat snap ik en verslaafd ben ik ook, wie niet hier? Ik bedoelde pas toe wat je anderen voor houdt. Draai de spiegel om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yana en @Rosee, het gaat een stuk beter. Heb, dankzij de mindfulness, inderdaad weer meer rust in mijn hoofd. Vanochtend zelfs weer een  blij gevoel door het feit dat ik de strijd met de alcohol weer even geparkeerd heb. Of even? Misschien wel voor langere tijd. Ik voel me opgelucht bij de gedachte, dat ik het weer dag voor dag doe, dat niet drinken. Ik weet dat het voor de rest van mijn leven zou moeten zijn, maar leven met die gedachte maakt de teleurstelling in mijzelf zo groot als het dan toch een keer mis gaat. Vanavond een etentje met een aantal Bourgondiërs, waar de wijn rijkelijk zal vloeien, maar ik ben voorbereid en voel me vandaag sterk. Neem m'n eigen bubbeltjes mee en maak me natuurlijk weer grenzeloos geliefd doordat ik de BoB zal zijn. Jullie zien; ik tel mijn zegeningen alweer;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik stond net bij de kassa in de supermarkt. Voor mij een vrouw met twee flessen wijn en een paar kleine boodschapjes. Stiekum dacht ik: "hoe doe je dat ook al weer als je iedere dag één of twee flessen wijn haalt en je wilt niet dat het teveel opvalt?" En erger nog: "hoe breng je al die lege flessen enigzins ongezien naar de glasbak?" Er zit natuurlijk ook een beetje venijn in dat soort gedachten, want net zo stiekum zou ik natuurlijk ook graag twee flessen wijn halen als die voor de rest van deze maand bedoeld waren en niet voor 1 dag.

En dan sta je in die rij en hebt verder niets te doen dan een beetje denken en fantaseren.. dacht ik ineens: "hoe mooi zou het zijn als mijn lever mij nu eens een berichtje zou sturen met de volgende inhoud: dankjewel Pytje, voor het stoppen met drinken. Het was net op tijd. Ik had het anders niet lang meer volgehouden hoor. Het was verdomd hard werken in die dertig jaren en je kunt niet het uiterste van mij blijven vragen. Dus ga zo door! Ik bloei helemaal op:rose:". 

Nou, dat soort dingen denk ik dan als ik in de rij sta bij de kassa. En weer verliet een tevreden klant zonder alcohol de winkel:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe sinds een paar weken een mindfulnesstraining en maak dus, voor het eerst in mijn leven, kennis met meditatietechnieken. En als ik dan zo zit te mediteren in de ochtenduren, ervaar ik, ook voor het eerst in mijn leven, wat een druk een bedrijf mijn lichaam en geest toch zijn: ademen, zintuiglijke waarnemingen, lichaamsfuncties, gedachtes, gevoelens; alles gaat er maar in en uit en dat gedurende minuten, uren, dagen, weken en jaren. En als ik dan zo zit en het lukt me even (wat al niet gemakkelijk is) om er met een afstandje naar te kijken, dan bedenk ik me dat het toch niet zo vreemd is dat we zoeken naar middelen die dat hele "logistieke gebeuren" af en toe kunnen verdoven. Het is een kostbare ervaring om er eens zo tegen aan te kijken. Op een bepaalde manier wel helpend in mijn zoektocht naar de zin en onzin van verslavingen. 

Fijne en zonnige en droge Pinksterdagen voor iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Klaske:

Ik zit op de 100.000 gedachten per dag, heb ze vandaag geteld :D. Maar ja, hier op het forum zijn wij ook iets anders dan 'gemiddeld :)

Met je IQ van 600 :P

1 gedachte per seconde is al rap hè, volgens mij is het zeker niet vaker dan dat. Als je t niet bewust meekrijgt is het geen gedachte toch?? Dan stel ik verder dat de gedachten ‘s nachts gewoon doorgaan. In de REM slaap sowieso. Misschien niet in de diepe slaap maar die reken ik wel ff mee uit luiheid.

Dan kom ik op 24u * 60 minuten * 60 seconden = 86400 gedachten. 

Poeh hee. Daar zit soms vast een gouden idee bij. En een hoop flauwekul.

Doe ik er ook wat zinnigs mee is direct de vraag?? Of is dat de criticus?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...