Amethist Geplaatst 27 december 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2017 38 minuten geleden zei Lika: Dat is ook raar, maar verandert ook. Daar ben ik van overtuigd. En de andere kant ga je ook steeds meer zien.er zijn ook veel mensen die gewoon niet drinken. Dat het veranderd dat geloof ik ook wel. Dat zie je alleen al aan de verschuiving in leeftijd vanaf wanneer je mag drinken. Bij de rokers is ook een hele wereld veranderd. Had als niet roker nooit gedacht naar een cafe te kunnen gaan zonder last te hebben van rook. Maar toch, in die 5 jaar dat ik niet dronk kwam ik zelden mensen tegen die niet dronken. En dan de mensen die je proberen over te halen toch wat te drinken: "Ah, doe nou niet zo ongezellig!" Ik denk dat het nog lang gaat duren voordat onze mindset veranderd. Zolang mijn schoonzus nog blij roept: "Ja, nu is hij 18 en mag tie ook lekker een biertje drinken!" Daar krijg ik dan toch een unheimlich gevoel bij. En nu weet ik ook wel dat ik daar niet neutraal in sta door mijn eigen alcoholprobleem, maar toch. Zolang we zelfs boten dopen met alcohol voordat ze gaan varen... hebben we nog een lange weg te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 4 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 januari 2018 Even een update op mijn eigen draadje. Vandaag zit ik op dag 21, drie weken zonder alcohol dus. Het gaat me tot nu toe best gemakkelijk af. Ik heb zeker wel mijn trekmomenten, maar ik kan ze voor nu goed hanteren. Bij trek zoek ik nu afleiding en wat ook helpt voor mij is een stuk chocolade pakken. Ik probeer niet te ver vooruit te kijken, maar bedenk me wel vooraf wat ik bv met een etentje doe. Ja, weet dat ik dan niet drink. Maar wil ook een antwoord klaar hebben bij lastige vragen. Heb volgende week weer een etentje, maar die kennen me enkel als iemand die niet drinkt. Dus daar wordt het gemakkelijk. Alleen een klein groepje mensen om mij heen wist dat ik weer af en toe wat dronk. Maar wat dat kleine groepje niet wist dat ik thuis weer vaak en te veel dronk. Nogmaals: na geruime tijd veel te veel gedronken te hebben ben ik op eigen houtje gestopt. Uiteindelijk 5 jaar lang niets gedronken. Iedereen wist ook dat ik niks meer dronk. Na die 5 jaar dacht ik wel weer af en toe wat te kunnen drinken, maar dat liep al snel van kwaad tot erger. Na 11 maanden wel alcohol nu dus weer op het traject geen alcohol. Dat geeft rust, rust in mijn hoofd. Mijn lever is er vast ook blij mee. Heb een heel lijstje gemaakt van de voordelen die het stoppen me biedt. Ik weet dat ik er nog lang niet ben. Sterker nog: ik weet uit ervaring dat je ook bij jarenlang droog staan nog steeds je trekmomenten hebt. Maar ik weet in ieder geval dat alcohol voor mij niet werkt, ook niet na zo lang niks drinken. Mijn rem is kapot, ben er vroeger doorheen getrapt denk ik. Geef mij 1 glas en ik wil de fles. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 4 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2018 Weer een mooi begin joh! Ik vind het knap dat je het weer oppakt. En je weet waar je het voor doet. Is het makkelijker om te weten dat het je eerder lange tijd gelukt is? Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 4 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 januari 2018 Ja, dat helpt wel vindt ik. Ik weet dat ik het kan, want ik heb het eerder gedaan. Weet ook waar mijn valkuilen liggen want die ben ik genoeg tegengekomen. Het voelt als herpakken. Niet als helemaal van voren af aan beginnen. Maar de trek, het minder goed slapen, het veel aan drank denken, twijfelen erover (het duiveltje op de schouder), daar heb ik wel last van hoor @kruidenthee67 Merk ook dat ik op moet passen om de ene verslaving niet voor het andere te verruilen. Zo zit ik nu weer erg veel op mijn telefoon wanneer ik vrij ben Maar ik drink niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 4 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2018 Ervaringsdeskundig..ook voor jezelf O, dat ken ik...onmatig zijn... Alles beter dan drinken he? Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 4 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 januari 2018 Precies! kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 13 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 januari 2018 Wat jammer dat mijn Screenshot te groot is voor wat je hier kunt plaatsen. Anders had ik een foto van mijn dagenteller geplaatst. Vandaag is dag 30, toch wel blij mee. Ik heb de neiging om het minder belangrijk te maken. Iedere dag is belangrijk. Maar aan de andere kant zijn mijlpalen goed om te vieren denk ik. Het heeft mij eerder in die 5 jaar dat ik niet dronk ook geholpen. In de eerste maanden gaf ik mezelf een klein cadeautje. En later gaf ik mezelf bij ieder jaar erbij wat moois. Vanavond bestel ik voor mezelf dus dat leuke hangertje dat ik zag. 30 dagen, tra la la laaaaa! Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 13 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2018 Gefeliciteerd, Amethist! Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pelle2 Geplaatst 13 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2018 Dertig dagen, van harte! Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 13 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2018 Ik herken het bagatelliseren PROFICIAT! Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 13 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 januari 2018 Dank jullie wel! Bedacht me net dat ik morgen officieel op 1 maand zit, 14 december was mijn 1ste dag alcoholvrij. Ik zit ook op een Amerikaans forum en daar rekenen ze de mijlpalen anders. 30 dagen is daar zo'n mijlpaal en nu ga ik werken naar.... THE BIG 90! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 13 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2018 Trots Amethist ⚘ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2018 hier ook een taartje, geniet ervan je hebt het verdiend Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 14 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 januari 2018 Dank jullie wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lia Geplaatst 14 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2018 Wat goed! Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 14 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 januari 2018 Dank je wel @lia, maar dat kun jij ook hoor! Morgen dag 1 toch? Of stop je vandaag? Bekijken het per dag: vandaag drink ik niet. Dan blijft het wat kleiner en beter te behappen. Zo hobbel ik dag voor dag verder en dat werkt voor mij. Over 1 maand feliciteer ik jou ok? bumperjim en lia reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 1 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Momenteel zit ik middenin een emotionele rollercoaster. Een hele hoop oud zeer komt boven die ik doelbewust heb weggestopt omdat ik anders geen leven meer heb. Het heeft me jaren gekost om dat voor elkaar te krijgen. Nu staat alles weer op zijn kop. Een spook uit het verleden dook op. Nu is de deksel van de emmer. Mijn hoofd raast, ik ben boos/verdrietig en onrustig tegelijk. Hopelijk kan na dit weekend de deksel er weer op. Zal daarna ook wel weer tijd nodig hebben om weg te zakken. Zo trots op mezelf dat ik niet drink nu! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Niet makkelijk, maar wel beter he, om er nuchter doorheen te gaan....sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 1 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Dank je wel @kruidenthee67 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Toitoi Amethist! Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 1 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Ja, daarom is het fijn om hier te zijn. In mijn omgeving vind niemand het bijzonder dat ik niet drink. De buitenwereld niet omdat die niet weten dat ik een alcoholprobleem heb. Mijn gezin niet omdat die niet weten/in kunnen voelen hoe lastig het is om met een verslaving te stoppen. En ach... Ze hebben me eerder 5 jaar gestopt zien zijn, dus het is nu "gewoon" een herhaling van zetten. Niks bijzonders. Thuis dus geen aandacht voor mijn niet drinken. Zou hooguit opvallen wanneer ik wel dronk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Voelt wel eens eenzaam..dat ADB proces....fijn om te kunnen delen met lotgenoten en ervaringsdeskundigen. En soms denk ik ook wel, gelukkig maar dat jullie het niet 'snappen' Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Ja inderdaad, niemand die het "echt" snapt en je daarom prijst . Voor jou Amethist heb ik nog veel meer respect en bewondering. Door het ijs gezakt na 5 jaar ADB en dan jezelf weer op het droge trekken . Terwijl iedereen aan de kant staat toe te kijken en er gewoon geen acht op slaat . Chapeau hoor. Ik weet niet of ik het een 2e keer nog zou kunnen opbrengen . Je bent hardstikke sterk en een voorbeeld voor ons hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Amethist ik heb respect voor je hoe je het aanpakt en dat je niet drinkt. Sterkte met alle heftige emoties en een voor jou. Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Juist in deze moeilijke tijd geef je jezelf wat je het meest nodig hebt, maar wat ook moeilijk is. Een heldere nuchtere blik. Ik ben achteraf heel blij dat ik aan het begin van burnout mezelf de helderheid heb gegund en nu in het midden van alle ralatieperikelen ook. Ingewikkeld, pijnlijk, maar zoooooooo waardevol! Wat ontzettend goed van je en wat zul je later blij zijn met jezelf. Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden