bumperjim Geplaatst 11 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2018 Ja je ziet er steeds beter uit Senna33 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna33 Geplaatst 12 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 januari 2018 Het weekend komt er bijna aan en maandag gaan we naar twee twee weken. Ik zag zondagochtend bij de plaatselijke supermarkt, iemand met zijn fiets staan met in zijn hand een blikje bier. Hij zag er bovendien ook niet echt fris uit. Dat zijn toch dingen waar ik van schrik. Zo in het openbaar. Dat houdt me wakker, dit wil ik gewoon niet! Al heb je ze in verschillende types, ik ging nooit de straat op als ik dronk of gedronken had. Altijd als ik niet meer weg hoefde. En nooit voor werktijd! Ik was een kei in het verbergen, ik keur het niet goed hoor. Met mijn beroep werk ik zo nauw met klanten, soms ruik ik de sterke drank al op afstand. Ik ben alleen maar blij dat het niet zover is gekomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2018 Ja confronterend hè. dan denk je , zo ziet een alcoholist eruit . Maar ondertussen , achter al die voordeuren en gordijnen. Het is puur gif . Legaal ook nog en iedereen doet het. Gisteren op de sportschool . Grappen dat kindje ouzo dronk omdat het dacht dat het water was . Whisky voor het doorkomen van tandjes. Lurken aan het flesje bier van paps en trots zeggen dat hij het lekker vond. Er nog achteraan : "is toch gezond " ??!! Huh ??!!! Ik zei maar niks . Ik werd er stil van Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna33 Geplaatst 13 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 januari 2018 22 uur geleden zei Ajna: Zo ben ik ook erg gaan letten op anderen, wat @bumperjim dan wel zegt: s ochtends droge rooie koppen Let nu op de ogen..en herken de drinker.... zo wil ik niet zijn/worden... Avondjes waarop je mensen ziet veranderen na hun zoveelste glas... o en ik heb zelf heel leuke avonden gehad met drank...alleen speelde toen het probleem van de rem (nog) niet mee. Toen ging het om een gezellige avond waarbij je dronk, later veranderde dat in drinken om het gezellig te hebben, het drinken werd het belangrijkste...want het kon dan... legaal... het afglijden in de kelk was begonnen.. de rem ging haperen....en die weg is er voor bijna iedereen... er zijn slechts weinigen die echt sociaal drinken denk ik en niet die kelk in worden gezogen... maar dat is mijn gedachte... Hoe herken je het aan de ogen? Ik had een plofkop de volgende ochtend en mijn oogleden waren iets dikker. Wat wel naar mate de dag vorderde weg trok. Maandag twee weken droog, maar nog steeds moe. Ben ook met benzo afbouw bezig, zit op 7,5 Mg diazepam per dag, in de ochtend. Of het daar door komt? Ik voel me normaal gesproken juist fit door zon tabletje. Wat een troep toch. Maar ook hier wordt aan gewerkt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 13 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2018 Van die bloeddoorlopen troebele kijkertjes die je in de spiegel aankijken zo van, aaaah nee, ik wil weer terug naar bed!! tegenwoordig zie ik in de spiegel twee staalblauwe telelenzen die een berezin hebben in de nieuwe dag, in een oogwenk dwars door 80 meter plaatstaal boren en daarbij nog hun charme niet verliezen ook. Of nou ja zo fantaseer ik dat ‘s ochtends hè Klaske, Amethist, Bob en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 13 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2018 3 uur geleden zei bumperjim: Van die bloeddoorlopen troebele kijkertjes die je in de spiegel aankijken zo van, aaaah nee, ik wil weer terug naar bed!! tegenwoordig zie ik in de spiegel twee staalblauwe telelenzen die een berezin hebben in de nieuwe dag, in een oogwenk dwars door 80 meter plaatstaal boren en daarbij nog hun charme niet verliezen ook. Of nou ja zo fantaseer ik dat ‘s ochtends hè Nie langs je schoenen gaan lopen hè bumperjim haha . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 13 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2018 Senna33 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna33 Geplaatst 14 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 januari 2018 Nu begin ik een beetje depri te worden. Ik denk terug aan wat er is gebeurd tijdens mijn (kwade) dronk. Bijvoorbeeld mensen gemene appjes sturen uit het niets. Uit schaamte destijds alle berichten uit mijn lijst opgeschoond, omdat het me geen goed deed dit tegen te komen. Wat schaam ik mij dood. Uiteraard tot op heden deze mensen nog niet onder ogen gekomen. Ze weten tenslotte ook niets ervan. Het blijft me bezighouden en ik schaam me werkelijk diep kapot. Ik had gewoon van die telefoon af moeten blijven. Wat voel ik mij rot als ik terug kijk, wat nog vrij recent is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 14 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2018 Mag ik vragen wat dat je helpt, dat je je depri en rot voelt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 14 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2018 (bewerkt) Stap 8 – Ga na wie je schade hebt berokkendStap 9 – Maak het goed met deze mensen Senna, dit zijn stap 8 en 9 van de twaalf stappen. Of je depri voelen of schaamte voelen daarbij helpen vraag ik mij af. 14 januari 2018 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna33 Geplaatst 14 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 januari 2018 Ik denk dat het hoort bij verwerken. Ik weet het niet. Of depri het juiste woord is weet ik niet. Voel me ontzettend verdrietig over wat ik anderen en mijzelf de afgelopen periode heb aangericht. Ik zit voor mijn gevoel in een dalletje. En dat terwijl ik blij hoor te zijn. Het goedmaken durf ik echt nog niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2018 er hoort helemaal niets, in dit proces Senna. Je verdriet mag er zijn, je schaamte ook. Gebruik het gewoon; verdriet verwerken, schaamte overwinnen door te zorgen dat je nooit meer datzelfde hoeft te doen. eerst zelf helen en dan kijken hoe je naar anderen wel of niet gaat handelen. Wat is goedmaken eigenlijk? Ooit komt er een tijd dat je kunt erkennen hoe het was toen je dronk, maar ook waarom je dronk, want ook toen was er waarschijnlijk verdriet dat je niet aankon, en dus ging verdoven. Logisch dat alles nu alsnog even van zich laat horen/voelen, want alleen zo kun je het verwerken. Komt goed meis. kruidenthee67, bumperjim, Tine en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 14 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2018 Je bent dus erg aan het terug kijken. Hoort er ook bij, ja. Maar de toekomst ligt voor je en dat is de andere kant uit. Tine en Senna33 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 14 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2018 Myep, wat Lady Jane zegt. (Zoals gewoonlijk ) Tine, Senna33 en kruidenthee67 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna33 Geplaatst 14 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 januari 2018 Wat fijn om jullie woorden te lezen. Voor nu zet ik mijn zorgen opzij en ga ik wat studeren. Volgende maand een examen, zucht. Het allerliefste kroop ik nu mijn bed in. Wat ben ik moe. Fijne avond, morgen weer een nieuwe dag -x- Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna33 Geplaatst 15 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 januari 2018 Afijn, ik heb weer trek! Wat ik ga doen, uhm de wasmand eens vullen en de wasmachine aangooien. Verdorie Komt vast door het rot en schuldgevoel van gisteren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 15 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2018 Yeeeaahh lekker wasje draaien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna33 Geplaatst 15 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 januari 2018 Ik voel je humor.. maar eerder staat huilen nader. Gelukkig niet koken vandaag, met dank aan mijn lieve man Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 15 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2018 Huilen mag. Het is af en toe gewoon verdomd moeilijk. Met schuld, schaamte, verdriet... boosheid...alles hoort erbij. Ja, en niks 'moet' of 'hoort erbij'. Ik begrijp dat je man kookt, en dat dat voor jou een moeilijk moment is? Fijn...misschien even wat voor jezelf doen dan? Lekker ff naar buiten op dat moment? LIef zijn voor jezelf. Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 15 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2018 (bewerkt) 38 minuten geleden zei Senna33: Ik voel je humor.. maar eerder staat huilen nader. Gelukkig niet koken vandaag, met dank aan mijn lieve man Vanwege wat je met appjes hebt aangericht? OK dit is mijn advies. Schrijf op wat je die mensen wilt zeggen. Bv “sorry wat ik toen geappt heb, het was niet zo bedoeld, het is in bepaalde omstandigheden geschreven.” Zou ik niet helemaal in detail verder uitleggen. Stuur het nog niet, maar lees het nog eens morgen en corrigeer zonodig. En als het goed voelt, stuur het dan uit en dan heb je dat in ieder geval gedaan. En kan je weer vooruit kijken. 15 januari 2018 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna33 Geplaatst 5 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 februari 2018 Tot gisteren kon ik nog zeggen, nog steeds droog. Er kwam visite, maar door de benzo afbouw slaap ik zo vreselijk slecht, veel prikkels. En het laatste waar ik zin in had, juist visite. Dus hoe stom. Een glas, dat werd twee, en en.. uiteindelijk ben ik naar bed gegaan omdat ik dat beter vond. Wat er is gebeurd ik weet het niet meer. Ik zal het straks wel horen, terwijl ik het niet horen wil. Verschrikkelijk. Ondertussen probeer ik alles te vergeten. Hoe moeilijk het ook is, en vooral die schaamte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 5 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2018 Balen, maar goed, gewoon doorgaan. Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 5 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2018 Och Senna! Wat zijn ze altijd erg .... die ochtenden nadat je gedronken hebt.... Probeer het ook te zien als een stap op je weg naar verbetering. Af en toe vallen hoort daar nou eenmaal bij. Vroeger dacht je er niet bij na en ging je gewoon door waarschijnlijk. Nu maar weer opstaan en doorgaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 5 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2018 Balen Senna, wat zul je je rot voelen. Maar toch, laat je er niet door meeslepen! Je gaat niet terug naar af. Het is 3 stappen vooruit en nu eentje terug, maar nog steeds 2 vooruit! Ik plaats mijn favoriete plaatje ook hier maar eens. Dikke en door! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 5 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2018 Ow @Senna33 wat leef ik met je mee. Ik voel zelf nu het schaamte en schuldgevoel weer van "the day after " . Wees niet te streng voor jezelf meis. Je bent je bewust van je misstap en hebt daar weer van geleerd . "Toen je leerde lopen , bleef je niet liggen als je viel" . "Sta dus op na een mislukking " Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden