lady jane Geplaatst 1 december 2017 Rapport Share Geplaatst 1 december 2017 Ons volleyteam trekt al jaren lootjes voor verjaardagen, degene die dat organiseert gebruikt lootjestrekken.nl en geeft de namen in, de site zorgt ervoor dat we elk jaar een ander trekken, de organisator weet niet wie wie heeft en loot zelf ook gewoon mee. Op de site kunnen we verlanglijstjes maken. En op de dagen zelf komt pas uit wie wie had. Ik geloof dat Spud die site ook gebruikte voor de gedichten hier. Dus voor komende jaren misschien ook een idee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 1 december 2017 Rapport Share Geplaatst 1 december 2017 Dat doen wij met het gezin tegenwoordig ook omdat we zo'n eind uit elkaar wonen. Maar als je dat hier gaat doen verplicht je de deelnemers hun mailadres op te geven... ik weet niet of iedereen daar op zit te wachten Jane. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 december 2017 Rapport Share Geplaatst 1 december 2017 oh ja, sorry, niet over nagedacht. Toch meen ik dat Spud wel zo'n site had gevonden. Misschien een Belse site? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 1 december 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 december 2017 Ik heb geen idee maar alleen ik weet nu wie wie heeft is niet zo groot probleem toch? Ben wel om te kopen voor degene die meer willen weten smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 1 december 2017 Rapport Share Geplaatst 1 december 2017 4 uur geleden zei Bob: ....Open Sint, mijn kind. Gauw dichten dan... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spud Geplaatst 1 december 2017 Rapport Share Geplaatst 1 december 2017 Nope, Spud deed het op de ouderwetse manier. 2 bakjes met alle namen en dan om de beurt trekken. Ik snap niet zo waar jullie een probleem van maken dat Lars als organisator alles weet. Respect voor hem dat hij het organiseert want is niet simpel. Ouderwets samen zitten en lootjes trekken kan hier gewoon niet. Toen ik het regelde wist ik ook wie, wie had. Volgens mij was dat best handig, want toen gaf iemand aan dat deze moeite had met de naam die deze gekregen had omdat deze niet aanwezig was. Omdat ik deze ook geen naam had kunnen sturen via pb met de loting, kon ik wel invullen dat daar geen berichtje van zou komen. Daarmee heb ik toen kunnen voorkomen dat iemand zonder gedichtje kwam te zitten, door te ruilen en een beetje vals te spelen. Want als een deelnemer vergeet te schrijven valt ook iedereen over deze heen. Dat wilde ik toen gewoon voorkomen. Was leuk toch? Ik heb alleen maar commentaar gehad achteraf, mensen zagen verbindingen in mijn trekking of iets, 2 mensen die boven elkaar stonden hadden elkaar getrokken. Zoiets. Tsja schoonheidsfoutjes en de behoefte van mensen om toch altijd commentaar te leveren of ze nu wel meedoen of niet. Ik was in ieder geval blij dat die dag iedereen een gedichtje kreeg die meegedaan had, waardoor ik niet zoveel last had van de commentaren van de toeschouwers die niet meededen. Maar ik heb ook geleerd dat ik geen organisator ben maar meer een duwer. Geeft zoveel stress om het te proberen te regelen omdat je zo afhankelijk bent van degene die mee blijven doen. Daarom veel respect voor Lars. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spud Geplaatst 1 december 2017 Rapport Share Geplaatst 1 december 2017 En ik vind het gewoon tof dat er dit jaar ook weer sinterklaas gedichten komen op 5 december! smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 1 december 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 december 2017 Dank je Spud. Ik heb het bijna net zo gedaan. Heb hulp gevraagd hier want wist niet hoe ik het moest doen. We hebben de namen in willekeurige volgorde op een papier gezet en alle namen op een papiertje in een bak gegooid. Lootje getrokken en gekoppeld aan de eerste op de lijst en zo door Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 1 december 2017 Rapport Share Geplaatst 1 december 2017 Ik vind het helemaal goed zoals het is. Vorig jaar deed ik niet mee maar vond het wel leuk de gedichtjes te lezen die men gemaakt had. Wie wie heeft doet er helemaal niet toe. Sinterklaas is een verbinder. Toch? Iedereen met iedereen. smart en lady jane reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 2 december 2017 Rapport Share Geplaatst 2 december 2017 Jeetje Spud, daar heb ik helemaal niets van meegekregen, van het feit dat jij commentaar hebt gekregen op de manier waarop jij lootjes hebt getrokken... Zou ook niet terecht zijn geweest meis. En verder sluit ik me helemaal aan bij Kohtje... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spud Geplaatst 2 december 2017 Rapport Share Geplaatst 2 december 2017 Commentaar is nogal zwaar uitgedrukt, het werd achteraf opgemerkt da´s beter gezegd. Was mezelf toen niet opgevallen en zag het als een tip om rekening mee te houden voor een volgende keer als ik weer eens in een impulsieve bui zou zijn. Ik kijk er in ieder geval naar uit om aankomende dinsdag hier te komen lezen wat voor moois er weer geschreven is. Succes schrijvers! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 2 december 2017 Rapport Share Geplaatst 2 december 2017 Ik ben al bezig aan het tweede hoofdstuk. Jullie? smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 2 december 2017 Rapport Share Geplaatst 2 december 2017 Wat bedoel je met het tweede hoofdstuk, Reacher? Wordt dat gedicht van jouw echt zo lang? Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 2 december 2017 Rapport Share Geplaatst 2 december 2017 Yep. Hé, mijn neus groeit nee hoor Bob was geintje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 2 december 2017 Rapport Share Geplaatst 2 december 2017 Net zoiets als het Wilhelmus toch @Reacher? Zijn coupletten.... ik ben bij couplet 13. Geweldig! Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 2 december 2017 Rapport Share Geplaatst 2 december 2017 Precies Lika Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 2 december 2017 Rapport Share Geplaatst 2 december 2017 Het gebouw staat. Zeven strofen. Daar laat ik het bij. Nu nog zagen, timmeren, schaven, schrappen, lijmen, kortom, nu nog een gedicht van maken. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 2 december 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 december 2017 Zeven wat??? En 13 cuopletten??? Zijn jullie niet goed of zo smart en Reacher reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 2 december 2017 Rapport Share Geplaatst 2 december 2017 Ik denk toch dat ik er een haiku van maak: “Stromende rivieren van pepernoten En in de verse sneeuwsporen van Sinterklaas Een herinnering aan maan”. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 2 december 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 december 2017 Pffff ik kom voorlopig nog niet veel verder dan sint zat te denken wat hij *** moet schenken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 2 december 2017 Rapport Share Geplaatst 2 december 2017 Nou prima Lars, dan nog een open regel eronder en je eerste strofe staat er. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 2 december 2017 Rapport Share Geplaatst 2 december 2017 Ik zal je wel helpen. Wie heb je? smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 2 december 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 december 2017 Wat is een strofe? Kijk wel op google. Reacher ik heb *** staat er toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 2 december 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 december 2017 Ik weet het al wat een strofe is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 2 december 2017 Rapport Share Geplaatst 2 december 2017 Zojuist zei Lars: i*** Zijn dat die drie chocolademelk pakken van t andere draadje weer? Lars reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden