Spring naar bijdragen

Maandag 23 oktober 2017


Lars

Aanbevolen berichten

Ja , ik had het moeten melden. Helemaal mee eens. Ik ben als een kip zonder kop er op uit gegaan. Er spelen moeilijke dingen en dat steeg me naar mn kop. Afspraken voor als ik te ziek word enzo. En nu hondje ziek is kunnen bepaalde dingen voor haar ook niet als ik niet meer voor haar zou kunnen zorgen. Maar geen enkel excuus dat weet ik. Later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee klopt. En ik moet domweg voor ons beiden wel dingen regelen voor als ik te ziek word. Die emoties werden me teveel. Dom want emoties verzuipen schiet geen mallemoer op. 

dank je wel Smaragd.

en succes bij de brijder. Kom ik ook .

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee, Herstel.. wat is dat nou?? Hondje ziek en zelf gedronken? Wat is er met je hondje dan?
Hoe weet Smaragd nou dat je gedronken hebt? Heb je dat al ergens verteld dan?
Ik wens jullie alle twee (hondje en jou) in elk geval sterkte en beterschap. Giga spijt helpt in zoverre dat het je in elk geval
niet zo goed bevallen is... maar verder zónder schuldgevoel werkt het beste.

Jopie, hoop dat je het lek snel vindt. En dat de ducttape in elk geval voorlopig even afdoende is. Bedenk dat water door de
allerkleinste kiertjes komt, dus goed, héél goed aandrukken die tape, met je nagel of een schroevendraaier in de hoekjes drukken.
Ach, nou doe ik het weer... jij bent waarschijnlijk  misschien handiger dan ik en dan ga ik jou vertellen hoe je het zou moeten doen...
Wat betreft een fotootje.. tot nu toe behoort hier foto's plaatsen nog niet tot de mogelijke onmogelijkheden. Maar als je geduld hebt... wie weet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Kohtje. Ja had het op t jaarpact gezegd. Hondje heeft vrijdag een hele grote epilepsieaanval gehad en gister toen ik onderweg nasr huis was met haar met de fiets weer. Ik heb toen wijn gehaald. Hoe dom kun je zijn. Nee, das me bepaald niet goed bevallen. Had ik wel twee maanden mee weg gegooid. En nu inderdaad door zonder schuldgevoel. Das moeilijk. De emoties rond ons beider ziekzijn werden me teveel en tja.. Vervolgens oud gedrag. Dempen die handel. De oncoloog van het academisch ziekenhuis hier belde ook net. Ik moet eerder komen, ze regelt een spoedafspraak. Tis allemaal wat veel. Vandaag weer opnieuw tellen.dag 1. En vanmiddag maar even samen rusten. Ik sta weer op hoor. Ben de terugvallen meer dan zat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Herstel:

Dus dag 1 vandaag. Gigaspijt maar dat helpt niet. Opstaan en door. 

Hi Herstel, het lijkt wel of we samen op en neer gaan. Heb zelf een heel moeilijke periode achter de rug en ik weet wel dat er geen redenen goed genoeg zijn om te gaan drinken, maar toch ....

Als ik hier ben is de verleiding er langs alle kanten, zit er midden in. En ik heb een heel alcoholische geest en begin ook steeds meer te drinken, tot ik echt ladderzat ben (zoals mijn vrouw het zo mooi kan zeggen ...) Moet zelfs geen reden meer hebben, alleen al het zien van de alcohol is genoeg om al mijn goede voornemens door de gootsteen te gieten.

Maar goed, vandaag terug dag 1 .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat het fout ging Herstel. Dag 1 dus, tis niet anders. 
Wij hebben ook ooit een hond gehad die aan epilepsie leed, hele ernstige aanvallen waren dat plotseling, zij heeft vanaf het moment dat de dierenarts epilepsie vaststelde de rest van haar leven medicijnen geslikt om de aanvallen te voorkomen en heeft uiteindelijk op een heel prettige manier de respectabele leeftijd van 17 mogen bereiken... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is bemoedigend om te horen, @Yvonne

Ik ben net door de dierenarts. Ik hou een dagboekje bij en moet domweg een volgende aanval afwachten. Komt die vrij snel dat moet hondje aan de medicatie.

daarna belde de oncologie weer. Ik moet maandag komen . 

Pfff. Veel veel veel. En dat kan ik alleen hendelen door nuchter te zijn. 

@Muffin1956, we gaan samen voor dag 1. En ik blijf hier komen. En vertellen hoe het gaat. 

Nu wat eten en dan wat rusten. 

 

 

 

 

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:

 

Jopie, hoop dat je het lek snel vindt. En dat de ducttape in elk geval voorlopig even afdoende is. Bedenk dat water door de
allerkleinste kiertjes komt, dus goed, héél goed aandrukken die tape, met je nagel of een schroevendraaier in de hoekjes 

Argggg gevonden! Geen nieuw lek dat nu naar binnenkomt, maar een kennelijk heel oud lek dat nu pas naar binnenkomt door het ontstane roestgat. Laat ik t anders zeggen: de schroevendraaier ging dwars door de balk heen. 

Heb me heeeeeeeel snel omgedraaid. Hier Is moed voor nodig (en laswerk).

Positief bekeken: dat wat ik wilde voorkomen (vervolgschade) Is al zo dus geen haast meer. Wat er moet gebeuren kan ik niet, dus hoef ik niet. 

Vrije dag .....dus nu dikke dut, dan tempoduurloop in bos, dan zwemmen en sauna, en dan lezen of iets anders fijns en naar bed.

Wat moet, moet toch, dus hoef ik niet in te plannen of woorden aan vuil te maken. Daarvoor ken ik mezelf goed genoeg. Gewoon doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach wat naar Lars. Verdrietig dat je zo van slag bent, ik wilde dat ik iets kon doen. Ik hoop dat je in huis misschien erover kunt praten. Misschien dat dat oplucht en wat helpt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Lars:

Ontdaan door dingen die bij mij achteruit gaan. Hulp nodig zijn is soms vreselijk en mensonterend ben helemaal van slag 

Vervelend Lars . Je begon de dag zo positief.  Is er iets gebeurd waardoor je nu van slag bent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, schoorvoetend ben ik er weer. Dag 1. 
Sterkte die het nodig hebben. Lars, wat is er mensonterend? Klinkt heftig.
Jopi, oef dat klinkt niet goed als je er zo doorheen schiet. Kun je het zelf lassen?

Dagpact: 

Lars

jowan

Kohtje

Francoise

Smaragd

Sita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sita, ik doe mee. Ook dag 1. Pffff. Ik hoop dat Muffin ook aansluit. Alledrie ( weer) dag 1. Ik wil ervoor zorgen dat dit de laatste keer dag 1 is. Ik zie er tegenop weer stap 1 bij mijn groep te zetten deze  week, maar ik doe het wel! Ook pfffff.

Dagpact: 

Lars

jowan

Kohtje

Francoise

Smaragd

Sita

Herstel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Lars, ik denk dat wat Bob ook al zegt een heel belangrijke is. Door te (leren) berusten,  door kalmte om te accepteren wat je niet
kunt veranderen, houd je de weg vrij naar het zien van de mogelijkheden die het leven je nog wél te bieden heeft. En die zijn er altijd meer dan
je op bepaalde dieptepunten kunt zien. Door bepaalde beperkingen kunnen juist mogelijkheden een uitdaging worden die je eerder
voor vanzelfsprekend hield. Met andere woorden: je staat niet aan het eind van de wereld, door om je heen te kijken kun je een
totaal 'nieuwe' wereld ontdekken. Elke dag is een cadeautje met nieuwe uitgangspunten en nieuwe horizonten.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och lars toch....  

Acceptatie enzo allemaal waar, maar dat moment dat je ermee geconfronteerd wordt.... wat verdrietig. Wat ontzettend verdrietig. 

Dikke knuffel vanuit hier.

Wat Is er gebeurd?

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie a zegt moet b zeggen en niet hier wat neer knallen en dan het er niet over hebben. Diepe zucht... ik kan niet meer alleen douchen. Haal handelingen door elkaar heen ik krijg daar nu hulp bij. Ik doe alles zelf maar ze zijn erbij en samen zorgen we dat ik me goed douche. Dat heb ik met meer dingen ik kan soms zelf de tafel dekken een andere keer weet ik niet wat ik moet doen dit zijn voorbeelden. Vanmiddag was ik aan de dunne gaat mis voor ik bij de wc ben en ik was compleet in paniek wist niet wat ik moest doen. Heb op de bel gedrukt en ze hebben mij geholpen ben onder de douche geweest schone kleren aan. Ik schaam me zo hier voor vind dit zo erg en dan weet je dat dit alleen maar vaker voor zal komen en erger zal worden 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...