Spring naar bijdragen

Donderdag 24 augustus 2017


Mootje

Aanbevolen berichten

Gelukkig heb ik, toen ik m'n herstel eenmaal volgens de 12 stappen had opgepakt, niet veel uitglijders meer gehad. Eéntje, na negen
maanden. En dat is inmiddels al weer een kleine negen jaar geleden.
Nou kun je discussiëren over het wel of niet volgens de 12 stappen werken, heb ik ook gedaan, maar ik heb ze (die stappen dus) voor mezelf altijd
vóórop gesteld, ondanks regelmatig twijfelen en zelfs belachelijk vinden...
De inzichten die ik nodig had heb ik uit dit werkproces verkregen en door me daar op te richten kon ik mezelf er in elk geval toe
brengen om die éérste niet te nemen. En dáár ging het me om. Nu heb ik me, geloof ik, een nieuwe manier van leven aangeleerd,
of beter gezegd, een nieuwe manier van omgaan met het leven en i.p.v. m'n heil te zoeken in 'het hebben van een roes' en daaruitvolgend
het 'van de wereld zijn' vind ik nu regelmatig voldoening in het feit dat ik dingen gedáán heb, aanwezig was...
Niet elke dag is een goede dag, maar de minder goede dagen zijn geen verloren dagen meer. Ze proberen me iets te leren, nl. het omgaan met
dát wat me het gevoel van een verloren dag geeft/gaf.
Nog steeds in herstel, vooral op de mindere dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwoot:
"Nou kun je discussiëren over het wel of niet volgens de 12 stappen werken, heb ik ook gedaan, maar ik heb ze (die stappen dus) voor mezelf altijd
vóórop gesteld, ondanks regelmatig twijfelen en zelfs belachelijk vinden..."

Ik discussieer daar niet over. Ik zat zo diep in de stront dat ik blij was met wat me aangereikt werd: een 12-stappenprogramma.  En het werkte en werkt tot op de dag van vandaag. Meer heb ik niet nodig. Het redt mijn leven, nog elke dag.

Op seminars en conventies en "dagen van herstel"  kom ik nog wel eens verslaafden tegen die reikhalzend lijken uit te kijken naar " de pil die verslaving geneest". Kan mij ook gestolen worden. Niet alleen dat ik er niet in geloof dat die ooit zal bestaan, maar genoemd programma heeft mijn leven zo'n enorme slinger in de goede richting gegeven dat ik er gewoon bij blijf. Het is goed en goed genoeg. Ik hoef niet meer beter en nog meer en nog onmiddelijker.......

En alcohol? Speelt geen rol meer in mijn leven. Ik mis het niet en heb het absoluut niet meer nodig. Ik leef in een andere biotoop nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Kohtje:


. Nu heb ik me, geloof ik, een nieuwe manier van leven aangeleerd,
of beter gezegd, een nieuwe manier van omgaan met het leven

Kohtje, ik steek altijd heel veel op van jouw manier van omgaan met het leven, ben er blij mee.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei fleurtje:

Je plaat blijft hangen kohtje :D. T is alsof ik voor de 30ste keer ......

Dat kan, fleurtje. Maar m'n verhaal is niet plots anders geworden. Jij zit hier al zeven jaar op het forum, jouw vertel ik niets nieuws. Er zijn ook elke keer nieuwkomers.
Jij bent aan vakantie toe... geniet er maar van en vergeet me maar even lekker helemaal. Niet stiekem op 't forum kijken, hè? Dan heb je kans
dat je voor de 31e keer....

Ik wens je een fijne vakantie en als extraatje een goede/plezierige heen- en terugvlucht.. (met vliegtuig, geen roes...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeww.. ik klikte iets te lang op 'vind ik leuk' denk ik. Kreeg ineens de melding dat ik geen toestemming heb om iemand te waarderen. Is me dat effe spijtig :D

Ben nog niet helemaal ingepakt zeg.. Dochter is al twee dagen klaar maar die leeft een beetje à la joops zekers? Bikini en ondergoed, een rokje en broek en klaar is kees. 
Ik denk aan een zakdoekje, potteke, zalfke, zeepke, schaartje, kaartje....heel veel je-kes.

Dank je voor de fijne wensen! En misschien kom ik wel eens ff kijken. Gratis wifi en geen avondshows in het hotel. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...