Spring naar bijdragen

Zondag, 13 augustus 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Tja, angst is een slechte raadgever.
Ik hoef ook niemand om te praten, maar als je er nooit geweest bent, op zo'n meeting, waarom zou je er dan bang voor zijn?
Het is van, door en voor verslaafden; mensen zoals jij en ik die van de ellende van het zuipen af willen.
Er gebeurt niets vreemds, er is geen enkele dwang, je doet of niet wat je zelf wil. Het enige vereiste is dat je het verlangen hebt te stoppen met gebruiken. Dat is alles.
Mijn mening? Die bijeenkomsten zijn voor mij (en talloze anderen) een summum van menselijkheid.  Er heerst eerlijkheid, kwetsbaarheid, openheid van geest en bereidwilligheid.
En er is koffie en thee. Er zijn vriendelijke, warme mensen.
Ik kan me op de zondagmorgen geen fijnere plek voorstellen......
Gauw m'n autootje in....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga er vandoor.

Tel je zegeningen, vooral op deze zondag:) Ik ben van nature niet positief ingesteld maar probeer het toch te zijn. Sinds ik gestopt ben met drinken gaat dat wel wat makkelijker. Kijken naar wat je wél hebt en niet naar wat je níet hebt. Dat heeft wel een heel erg hoog halleluja-gehalte maar ik laat het toch maar staan.

Fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. Weer van alles bijgelezen. Zo steunend. Hier een kalme start. Ik voel me een tikkie beter, maar doe rustig aan. Maar alles is winst. Een enkel klein klusje, straks rondje hondje. Nu nog even een beetje lui.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goede morgen allemaal.

Dagpact:

jowan 

Rosa 

Lars 

Momentum 

Nicky

Sheila

Kohtje

 

Ha Lars, ik zag net je foto op de draad van gisteren en dacht in eerste instantie dat je in je nieuwe woonruimte aan het werk ging..
dacht een emmer latex van bovenaf te zien. Tot de volgende wakkere schrijver zei dat ie er lekker uitzag, die taart van je... oeps..:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, kon niet in slaap komen. Duurde maar en duurde maar. Ach...

Ik hoorde buiten een feestje/bijeenkomst. Veel , steeds schreeuweriger, harder wordende stemmen. Duidelijk onder invloed. Ik voelde me zo totaal opgelucht. Zo blij dat ik dergelijke dingen niet meer hoef mee te maken. Heerlijk gevoel was dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok ik mag dat hier misschien niet zeggen, maar eerlijk gezegd wat mis ik soms die impulsieve zaterdagavonden, kom we gaan nog even bij die vrienden langs en dan blijven hangen tot 3u 's nachts. Ik doe het mezelf aan maar mijn leven is toch wel wat saaier geworden, ik ben blij hoor met mijn nuchterheid ik had en heb ook geen andere mogelijkheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. 

Weer een fijne dienst, weer een goede nacht. Ik Was vrij moe dus de bus lekker bij t werk laten staan en erin gekropen.   Koffie!

Nu beetje prutsen met wat plintjes die ik nog wilde, beetje gitaarspelen, straks lekker rondje hardlopen, dan wassen, even liggen,  omkleden,  en de volgende dienst. Nog 2 en dan een dagje vrij. 

Zooooo opgelucht. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar schat.. je weet dat ik al lang droog sta. Ik heb een paar terugvallen gehad maar nooit op feestjes ofzo. Ik ben gewoon eerlijk, ik geniet hoor van mijn nuchtere leven echt waar. Zo super was het echt niet om dan 's ochtends wakker te worden en te denken wat heb ik allemaal gezegd, hoe ben ik thuis gekomen.. Maar soms heel soms op een zaterdagavond terwijl ik naar tv zit te kijken denk ik wel eens aan toen. En ja natuurlijk kan ik leuke dingen doen op zaterdagavond, maar ik wil mezelf niet teveel op de proef stellen als ik moe ben....

och even een dipje misschien en bedenk me.. is mijn leven saai?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk mag je dat zeggen lieve. En natuurlijk lever je ook iets in. Dat zijn keuzes, anders Is t immers geen keuze?

Jezelf wijsmaken dat het alleen maar winst Is Is net zo onzinnig als denken dat het voorheen alléén maar beter Was.  Netto kies je hiervoor, netto Is dit wat je wil..... maar het kost óók! Volgens mij juist prima je dat te realiseren. Mits zo klein of groot als t Is. 

Dat is denk ik gewoon "verantwoordelijk leven". 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...