Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Tja, angst is een slechte raadgever.
Ik hoef ook niemand om te praten, maar als je er nooit geweest bent, op zo'n meeting, waarom zou je er dan bang voor zijn?
Het is van, door en voor verslaafden; mensen zoals jij en ik die van de ellende van het zuipen af willen.
Er gebeurt niets vreemds, er is geen enkele dwang, je doet of niet wat je zelf wil. Het enige vereiste is dat je het verlangen hebt te stoppen met gebruiken. Dat is alles.
Mijn mening? Die bijeenkomsten zijn voor mij (en talloze anderen) een summum van menselijkheid.  Er heerst eerlijkheid, kwetsbaarheid, openheid van geest en bereidwilligheid.
En er is koffie en thee. Er zijn vriendelijke, warme mensen.
Ik kan me op de zondagmorgen geen fijnere plek voorstellen......
Gauw m'n autootje in....

Geplaatst

Ik ga er vandoor.

Tel je zegeningen, vooral op deze zondag:) Ik ben van nature niet positief ingesteld maar probeer het toch te zijn. Sinds ik gestopt ben met drinken gaat dat wel wat makkelijker. Kijken naar wat je wél hebt en niet naar wat je níet hebt. Dat heeft wel een heel erg hoog halleluja-gehalte maar ik laat het toch maar staan.

Fijne dag

Geplaatst

Een goede morgen allemaal.

Dagpact:

jowan 

Rosa 

Lars 

Momentum 

Nicky

Sheila

Kohtje

Ha Lars, ik zag net je foto op de draad van gisteren en dacht in eerste instantie dat je in je nieuwe woonruimte aan het werk ging..
dacht een emmer latex van bovenaf te zien. Tot de volgende wakkere schrijver zei dat ie er lekker uitzag, die taart van je... oeps..:blush:

Geplaatst

Goedemorgen, kon niet in slaap komen. Duurde maar en duurde maar. Ach...

Ik hoorde buiten een feestje/bijeenkomst. Veel , steeds schreeuweriger, harder wordende stemmen. Duidelijk onder invloed. Ik voelde me zo totaal opgelucht. Zo blij dat ik dergelijke dingen niet meer hoef mee te maken. Heerlijk gevoel was dat.

Geplaatst

Goedemorgen lieve mensen

Hier al weer een paar uurtjes gewerkt
Tja, die zondagen...
Heb ik ook nog steeds moeite mee hoor
Sinds ik op zondag niet meer naar ex ga, voelt het wat doelloos en leeg
Blij dat ik in de ochtend en avond nog werk dan
Maar goed, ik kan natuurlijk wel van alles gaan doen;

Zoon bellen, en even langs gaan (maar volgens mij moest hij weg vandaag)
Stuk wandelen (in mijn uppie, bleeehh)
Administratie doen, moet hoognodig, maar zoooo geen zin in
Huis poetsen (alweer poetsen ??:( )
Enfin, misschien vertel ik vanavond wel wat het is geworden
Bij zulke buien altijd uitkijken, dat ik dan voor vanmiddag maar geen fles wijn ga halen, om mezelf te troosten
neee, geen optie..absoluut niet

Gisteren de film van Andre Hazes gezien op t.v.
Pffff, al die blikjes bier en peuken
Goede spiegel hoor

Geplaatst

Lieve, dat wat jij min of meer saai noemt... ik weet heel goed wat je bedoelt.
Maar......

't Zal met het klimmen der jaren te maken hebben en ook wel met een persoonlijke aanleg.
Na de laatste jaren 'saai' geleefd te hebben ben ik blij met 'saai' en blij dat ik 't niet meer hoef te zoeken in dingen doen en ergens bij zijn of -horen.
Meestal ging het me om niets minder dan 'legaal drinken'..
Ik ben bij meer dingen bewust aanwezig dan toen ik dronk, ik hoor er ook meer bij dan toen ik dronk. Die dingen gebeuren gewoon.
Met licht aangeschoten mensen kan ik trouwens nog heel goed overweg, daar kan ik melig genoeg mee meegaan.
Maar ik ben ook blij als het tegen elven 's avonds loopt en ik met een voldaan gevoel m'n bed kan opzoeken.
Laatst in Portugal tijdens de 2cv-meeting was er een feestavond met een (beregoeie) Pink Floyd cover-band.. ik heb genoten en het werd laat, helemaal zonder drank..
Maar de volgende dag zo brak als een ??? Zo blij dat dat maar héél soms is en niet meer zo nodig elk weekend of zo..

Geplaatst

Woon je in IJsland Asterix? Vanwege de nacht buiten. Is er nog een stukje taart over Lars?  Zo niet dan graag een uitgebreide beschrijving van de smaak aub.  :mellow: 

Nicky gefeliciteerd met je week!

Ik hou van saai. Tot het te erg wordt, dan doe ik iets totaal uit karakter. En dan schrik ik dan weer zo erg dat ik weer snel terugren naar de veiligheid.  Geluid van nageltjes die terugkrabbelen is dan goed te horen.  :D 

Ik ga dit keer niet drinken voor ik uit de band spring. 

Geplaatst

Voor mij is saaiheid doorbreken trouwens iets doen wat ik graag zou willen doen, maar anders te bang voor ben. En dan doe ik het gewoon. Zoals stoppen met drinken trouwens. Ik vind dat een wild avontuur. :D

Voor een ander is saaiheid doorbreken misschien meer eh..  lol maken? Wat eigenlijk? :mellow:

Geplaatst

Oke,

plan a is mislukt
Zoon zit ergens in Overijssel
plan b, is ook mislukt
Krijg mijn administratie niet geopend en hulptroepen zijn op vakantie :(

Eerst maar stofzuigen dan

Geplaatst
39 minuten geleden zei jopie:

..... andere manier van ernaar kijken dan koh,...

Haha, jopie, de enige overeenkomst die wij hebben is een 'o' als tweede letter van onze nicknames en een 'e' als laatste. ^_^
O, en we delen ook nog een 'j' maar dan niet op dezelfde plek....

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...