Spring naar bijdragen

Zaterdag 3 juni 2017


Aanbevolen berichten

Het dagpact houd ik voor gezien. Gisteren die discussie weer over afmelden. Ik voel me daardoor bezwaard om me 's avonds af te melden. Terwijl ik dat juist de kracht van het dagpact vind: samen sterk. Bezwaard is niet echt het juiste woord, kan het goede woord even niet vinden. Ik voel me dan een muts of zoiets. Een dombo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  Goedemorgen frummers. 
Inderdaad stuk minder warm, lekker bewolkt en een enkel spatje. 
Mag ook wel weer eens. 
Inmiddels is de douche weer vrij en staan koffie en thee klaar. 
post-1140-0-39715400-1457161005_thumb.jpgpost-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpgpost-1140-0-54836100-1460092413_thumb.jpg
Hoop dat je ondanks je moeheid toch gezellig kunt shoppen Rosa. 
En dat dagpact? Ik heb de discussie van gisteren nog niet gelezen, 
maar gewoon jouw eigen gevoel daarin volgen hoor. 
En als jij het een mooie gewoonte vindt om je af te melden 's avonds... DOEN!!!
Dat helpt jou en dat is eigenlijk het enige wat telt toch? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon je eigen ding doen met dat dagpact, Rosa! Er zijn er toch altijd weer die er iest bijzonders en groters van maken, willen hun eigen stempel erop leggen.  Vaak een ego kwestie.
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Gewoon alles doen wat je helpt, wat 'men'  er ook van vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sta nu op het jaarpact,  maar de dagdraad met afmelding vond ik ook fijn. Doen wat jij prettig vindt inderdaad Rosa. Daar is niets mutsigs aan. Ik merk dat ik nu vaak goedemorgen en slaap lekker kom zeggen ipv aan-en afmelden. 

Goedemorgen dus allen!  

Man dronk gisteren twee biertjes en een fles wijn. We zijn op vakantie en ik vond het even heel moeilijk om blij te zijn met sparood. Gek genoeg. De hitte, de reis en ...de beloning. Dat miste ik dus blijkbaar. Heel chagerijnig geworden. Ging wel weer over, maar jongens wat zit het diep.bah! 

 

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Sowhat:

Lika,hoe voelt man zich vandaag?

De reis is de beloning,niet de drank.

Tja, het is wat met dat 'beloningssysteem'  van ons....
Ga je met een leuke vriendin een middag fietsen, wat we allebei erg graag doen, is het magnifiek weer daar voor, fietsen we door een uitermate mooie omgeving en hebben we het hartstikke goed met elkaar, focussen we ons toch maar op een ding: die allergrootste coupe ijs na de tocht. Als beloning! Die hebben we verdiend toch? Zeker! Wel twee!
Mijn kop doet soms hele rare, onaangename dingen met me.
En: tevreden zijn (en zien) wat je al hebt; weg met die zucht naar nog meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Dagpact

jowan

Nadia

 

Ik zet mezelf op het dagpact en vanavond meld ik me af. Ik kan me voorstellen dat afmelden voor sommigen niet nodig is, maar zelf ben ik zo enorm aan het sjoemelen, dat het wél moet. Ik kom rond 16.30 ook nog even melden. Dat stemmetje zit weer continu in mijn hoofd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat er zo weinig gereageerd wordt op het berichtje van Sita 2 gisteren. Alleen Sowhat (zoals gewoonlijk) wel.

Ik hoop dat we je vandaag nog wel zien en misschien kun je vertellen waarom je niet van te voren hier bent geweest. Ik weet het, dat is heel moeilijk maar probeer het de volgende keer eens. Zo gooi je je leven weg, en zuip jezelf onder de grond. Verschrikkelijk voor je gezin meid.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Bolletje, maar ik moest nog even bedenken hoe ik helpend zou kunnen reageren... ik wist het even niet.

en Sita, wat ontzettend vervelend voor je, maar je zou naar huisarts in overleg met je man. Ik weet dat je er tegenop zag. Is denk ik toch de goede stap om spijkers met koppen te gaan slaan en je stoppen concreet te gaan maken. Ben je al geweest? Vandaag niet en een plan voor het vervolg maken.

wij zitten hier in een heel onlogisch huisje. Heel grappig, maar onhandig.... moet er wel om lachen.

Sowhat, man heeft geen last van zijn drankjes gisteren. Heeft er ook lang over gedaan hoor en goed gegeten...Ik heb er last van dat hij drinkt. Daar moet ik iets mee. Hij drinkt niet veel in de regel en regelmatig ook niets. Maar ik merk dat ik moeilijk de lucht van wijn en bier kan hebben. Nooit last van gehad. Nu vind ik het vies, maar misschien is dat wel omdat ik denk (ergens diep van binnen) dat mij iets ontzegd wordt. Verzet kortom. Leerzaam, niet prettig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lika: als je man geen problemen heeft met alcohol, heeft hij ook geen probleem met geen alcohol.
Dan zou je hem kunnen vragen rekening met jouw moeite te houden, uit liefde, of zoiets....

Jouw terughoudendheid met drinken komt toch vanuit jezelf? Dat wordt je toch niet opgelegd? Dan zou je het dus positief kunnen zien.
Je maakt zelf de keuze: stoppen of je doodzuipen. Voor mij was het antwoord niet al te moeilijk.....

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei jowan:

Tja, het is wat met dat 'beloningssysteem'  van ons....
Ga je met een leuke vriendin een middag fietsen, wat we allebei erg graag doen, is het magnifiek weer daar voor, fietsen we door een uitermate mooie omgeving en hebben we het hartstikke goed met elkaar, focussen we ons toch maar op een ding: die allergrootste coupe ijs na de tocht. Als beloning! Die hebben we verdiend toch? Zeker! Wel twee!
Mijn kop doet soms hele rare, onaangename dingen met me.
En: tevreden zijn (en zien) wat je al hebt; weg met die zucht naar nog meer.

Eentje om in te lijsten :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...