Spring naar bijdragen

Vrijdag 7 april 2017


Aanbevolen berichten

Misschien is de boterzachte stroop een beetje op, Suikertje.
 

Gatverdarrie.. ik zit zo een beetje heen en weer te lezen op het forum en ik zie altijd wel dingen die ik leuk vind, mooi vind, interessant vind,
lief vind en ook wel eens die ik vervelend en/of maf vind.. maar momenteel word ik steeds naar het jaarpactdraadje gezogen en daar ga ik me dan
een beetje boel boos zitten maken. En waarom??? Om alle verschillende soorten gelijk die er gekregen wil worden.. Ook van mensen die je nooit ziet, hier, die
ineens duiten in het zakje gaan doen.
Heb de neiging om me er mee te gaan bemoeien maar heb er eigenlijk niks mee te maken. Zou ik dan toch normaal zijn?
Ik ga maar eens stofzuigen. Redelijk schoon het weekend in.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suikertje, ja, ik antwoordde op jouw opmerking dat het hier zo stil is. Maar dat van die boterzachte stroop heeft
dan weer te maken met waar ik me zo boos over zit te maken op dat jaarpactdraadje. Niet met jou.
Excuses voor de onduidelijkheid.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boodschappen moet ik nog doen. Spaar jij moestuintjes? Ik sta er bij de kassa gewoon om te kwijlen, zoveel zin heb ik in groenigheid in huis. Toen ik literpakken wijn kocht kreeg ik er meer. (Even een link naar onderwerp forum maken). Toch weiger ik dat als enige voordeel te zien van die verslaving :mellow: Er zitten geen voordelen aan drinken. Punt. 

Ik ben nog maar een beginneling met niet-drinken dus ik moet dat nog wel eens tegen mezelf zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las heel kort diagonaal even wat er loos is op het jaarpactdraadje.
Ik kom daar normaal nooit omdat ik het maar niets vind. Dag voor dag vind ik te behappen, verder vooruit wil ik gewon niet kijken en dat bevalt me al een hele poos goed.

Wat me wel verontrust en waar ik een mening over heb is dat mensen na verloop van tijd zeggen: ik benm een alcoholloos leven ingeslagen en dat bevalt me, ik heb hier niet zoveel meer te zoeken. Ook op de AA en NA bijeenkomsten zijn er zulke bewegingen.
Aan wie laten we het dan over om er te zijn voor degenen die hier voor de eerste keer om hulp komen vragen?

Ik was vresdelijk blij dat er iemand was toen ik mijn eerste meeting bezocht en ook over hoe ik hier werd opgevangen toen ik hulp nodig had. Moet ik nu na wat jaren zeggen: Tabee, bekijk het maar, ik heb een ander leven? Ben ik plotseling "genezen"  van mijn verslaving, die ongeneeslijk is? Ga ik terug naar mijn eigen leven? Dat kan niet, want dat was er niet! Ga ik verder een alcoholloos leven lijden? Kan niet, want want het middel blijft om me heen en ik zal steeds alert moeten blijven! Naast alle andere verslavingsgevaren die op de loer blijven liggen.

Als ik nuchter en in herstel wil blijven zal ik er elke dag aan moeten werken, elke dag weer contact moeten houden met lotgenoten die me helpen nuchter te blijven: dus naar meetings gaan en ook hier af en toe mijn steentje bijdragen. Dag voor dag.

Dank voor jullie aandacht en hou het droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach jowan, er zijn in de praktijk gelukkig ook altijd een aantal mensen die vanuit hun ervaring anderen blijven steunen als ze zelf al lang de alcohol de baas zijn. Maar je kunt niemand daartoe verplichten, lijkt me. 

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onzeker en dus piekeren, drankje dan maar, weer even peiekeren, moe, drankje dan maar, piekeren, boos, drankje dan maar, boos op zelf, drankje, nog een drankje ,want fles bijna leeg, nu gaat het net toch weer wat beter, moet je even bewust bij stilstaan met.... drankje, moe, drankje, mooi muziekje, drankje,  emotionele aanval, drankje, heel moe, naar bed. (Maar eerst nog één drankje)

Brrrrr, blij dat ik dit horrorverhaal niet meer leef. Slaap lekker allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lika je liet me schrikken :wacko:  hehehe, opgelucht voor jou!
Hier ook droog afsluiten.

Spinazie, yep. Morgen met pasta, kaas, knoflook enzo. Kwam dat recept nu hier vandaan? Anyway....

Ander keertje maar stroop smeren op de pannekoeken, mjammie, boterzachte strooooop :lol: joehoe, overmorgen maar.

Slaap lekker allemaal! :musicnote:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry! Moet ik het aanpassen? Niet bedoeld om te laten schrikken hoor. Ik was onzeker en zat beetje te peiekeren en dacht aan mogelijke oplossingen. Toen kwam ook de oude versie van zogenaamde oplossing voorbij. Ik schreef het hier gewoon zo op, maar wil niemand laten schrikken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe ook nog één alcoholvrije radler met munt (bier kun je het echt niet noemen) aangelengd met een half litertje bruiswater, dan is het wat minder zoet, en dan kan er, al zou ik het willen, echt geen druppel meer bij. Ook geen alcohol dus. Droge afmelding dus.

(Nou ja, droog...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...