Antoinnette Geplaatst 7 april 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2017 Ik mis Bor hier vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 7 april 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2017 Dank je Lars, het is weer stil hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 7 april 2017 Rapport Share Geplaatst 7 april 2017 Misschien is de boterzachte stroop een beetje op, Suikertje. Gatverdarrie.. ik zit zo een beetje heen en weer te lezen op het forum en ik zie altijd wel dingen die ik leuk vind, mooi vind, interessant vind, lief vind en ook wel eens die ik vervelend en/of maf vind.. maar momenteel word ik steeds naar het jaarpactdraadje gezogen en daar ga ik me dan een beetje boel boos zitten maken. En waarom??? Om alle verschillende soorten gelijk die er gekregen wil worden.. Ook van mensen die je nooit ziet, hier, die ineens duiten in het zakje gaan doen. Heb de neiging om me er mee te gaan bemoeien maar heb er eigenlijk niks mee te maken. Zou ik dan toch normaal zijn? Ik ga maar eens stofzuigen. Redelijk schoon het weekend in. Yvonne reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 7 april 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2017 Heb je het tegen mij Kohtje, begrijp je niet. Bedoel alleen eerste zin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 7 april 2017 Rapport Share Geplaatst 7 april 2017 Ha Suikertje, zal ik maar tegen je komen kletsen Wat is er tegen boosheid Kohtje? Emoties zijn goed voor de ziel. Gevoel van midden in het leven staan. En goed voor de schoonmaak van je huis blijkbaar Antoinnette reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 7 april 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2017 Hoi Reacher, hoeft niet hoor. Voel me alleen eenzaam en zie ook enorm tegen weekend op. Maar komt wel goed hoor. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 7 april 2017 Rapport Share Geplaatst 7 april 2017 Ik hoop dat je onderling met je therapiegroep contact kunt houden Jannigje. Wat een narigheid is die huidige bekostigingsystematiek toch van de verzekeringen Jannigje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 7 april 2017 Rapport Share Geplaatst 7 april 2017 Tja, maar nu zit je met me opgescheept Suikertje. Niet lang hoor, ik ga er zo weer van tussen. Eenzaamheid is een crime... Kon je vandaag wel iets doen of is het nog minnetjes? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 7 april 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2017 Ben wel even weg geweest om boodschappen te doen. Gelukkig lukte dat vrij aardig. Voel me wel beter dan gisteren, maar nog niet heel erg goed. Elke dag beetje beter hoop ik Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 7 april 2017 Rapport Share Geplaatst 7 april 2017 Suikertje, ja, ik antwoordde op jouw opmerking dat het hier zo stil is. Maar dat van die boterzachte stroop heeft dan weer te maken met waar ik me zo boos over zit te maken op dat jaarpactdraadje. Niet met jou. Excuses voor de onduidelijkheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 7 april 2017 Rapport Share Geplaatst 7 april 2017 Boodschappen moet ik nog doen. Spaar jij moestuintjes? Ik sta er bij de kassa gewoon om te kwijlen, zoveel zin heb ik in groenigheid in huis. Toen ik literpakken wijn kocht kreeg ik er meer. (Even een link naar onderwerp forum maken). Toch weiger ik dat als enige voordeel te zien van die verslaving Er zitten geen voordelen aan drinken. Punt. Ik ben nog maar een beginneling met niet-drinken dus ik moet dat nog wel eens tegen mezelf zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 7 april 2017 Rapport Share Geplaatst 7 april 2017 Nog steeds boos Kohtje? Tijd om de ramen te zemen Ben er vandoor, was gezellig praatje, Suikertje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 7 april 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2017 Dank je Reacher, fijne dag verder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 7 april 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2017 Ik las je bericht over moestuintje zojuist Reacher. Nee ik spaar geen moestuintjes, helaas geen tuin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 7 april 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2017 Zit naar mijn overbuuv te kijken Bor. Elk jaar begint ze in de lente weer aan haar tuinproject, maar het wordt nooit wat. Wat zal ik haar straks missen zeg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 7 april 2017 Rapport Share Geplaatst 7 april 2017 Ik las heel kort diagonaal even wat er loos is op het jaarpactdraadje. Ik kom daar normaal nooit omdat ik het maar niets vind. Dag voor dag vind ik te behappen, verder vooruit wil ik gewon niet kijken en dat bevalt me al een hele poos goed. Wat me wel verontrust en waar ik een mening over heb is dat mensen na verloop van tijd zeggen: ik benm een alcoholloos leven ingeslagen en dat bevalt me, ik heb hier niet zoveel meer te zoeken. Ook op de AA en NA bijeenkomsten zijn er zulke bewegingen. Aan wie laten we het dan over om er te zijn voor degenen die hier voor de eerste keer om hulp komen vragen? Ik was vresdelijk blij dat er iemand was toen ik mijn eerste meeting bezocht en ook over hoe ik hier werd opgevangen toen ik hulp nodig had. Moet ik nu na wat jaren zeggen: Tabee, bekijk het maar, ik heb een ander leven? Ben ik plotseling "genezen" van mijn verslaving, die ongeneeslijk is? Ga ik terug naar mijn eigen leven? Dat kan niet, want dat was er niet! Ga ik verder een alcoholloos leven lijden? Kan niet, want want het middel blijft om me heen en ik zal steeds alert moeten blijven! Naast alle andere verslavingsgevaren die op de loer blijven liggen. Als ik nuchter en in herstel wil blijven zal ik er elke dag aan moeten werken, elke dag weer contact moeten houden met lotgenoten die me helpen nuchter te blijven: dus naar meetings gaan en ook hier af en toe mijn steentje bijdragen. Dag voor dag. Dank voor jullie aandacht en hou het droog. Kohtje en erik reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 7 april 2017 Rapport Share Geplaatst 7 april 2017 (bewerkt) Ach jowan, er zijn in de praktijk gelukkig ook altijd een aantal mensen die vanuit hun ervaring anderen blijven steunen als ze zelf al lang de alcohol de baas zijn. Maar je kunt niemand daartoe verplichten, lijkt me. 7 april 2017 bewerkt door Bob Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 7 april 2017 Rapport Share Geplaatst 7 april 2017 Onzeker en dus piekeren, drankje dan maar, weer even peiekeren, moe, drankje dan maar, piekeren, boos, drankje dan maar, boos op zelf, drankje, nog een drankje ,want fles bijna leeg, nu gaat het net toch weer wat beter, moet je even bewust bij stilstaan met.... drankje, moe, drankje, mooi muziekje, drankje, emotionele aanval, drankje, heel moe, naar bed. (Maar eerst nog één drankje) Brrrrr, blij dat ik dit horrorverhaal niet meer leef. Slaap lekker allen. Jannigje, smart en rapilos reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 7 april 2017 Rapport Share Geplaatst 7 april 2017 Lika je liet me schrikken hehehe, opgelucht voor jou! Hier ook droog afsluiten. Spinazie, yep. Morgen met pasta, kaas, knoflook enzo. Kwam dat recept nu hier vandaan? Anyway.... Ander keertje maar stroop smeren op de pannekoeken, mjammie, boterzachte strooooop joehoe, overmorgen maar. Slaap lekker allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 7 april 2017 Rapport Share Geplaatst 7 april 2017 Sorry! Moet ik het aanpassen? Niet bedoeld om te laten schrikken hoor. Ik was onzeker en zat beetje te peiekeren en dacht aan mogelijke oplossingen. Toen kwam ook de oude versie van zogenaamde oplossing voorbij. Ik schreef het hier gewoon zo op, maar wil niemand laten schrikken. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 7 april 2017 Rapport Share Geplaatst 7 april 2017 nee Lika, prachtig (ik ben gelijk weer wakker haha) smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 7 april 2017 Rapport Share Geplaatst 7 april 2017 Ik doe ook nog één alcoholvrije radler met munt (bier kun je het echt niet noemen) aangelengd met een half litertje bruiswater, dan is het wat minder zoet, en dan kan er, al zou ik het willen, echt geen druppel meer bij. Ook geen alcohol dus. Droge afmelding dus. (Nou ja, droog...) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 31 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2017 Proest ! Lachen dit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden