Spring naar bijdragen

Woensdag 15 maart


Vasja

Aanbevolen berichten

Asterix,

Er moet bij de mensen in Azië natuurlijk een gedragsverandering plaatsvinden,
geldt ook voor het doden van neushoorns en olifanten.Het moet indalen in die koppen dat
neushoorn poeder gebruiken onzin is. Dat kost inderdaad veel tijd.
Men bereikt natuurliijk sneller de varkensboer in Brabant, dan de mensen in zo'n uithoek.
Het is onzin te zeggen dat er nooit iets verandert.Beetje negatief vind ik.

Maar het duurt lang,dat wel af en toe zijn er succesjes.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier b.v een klein succesje !

Makro en Deli XL stoppen per direct met de verkoop van kikkerbillen. De groothandels hebben dit laten weten nadat Wakker Dier hier vorige week om verzocht. Wakker Dier is erg tevreden met de snelle actie van deze groothandels en hoopt dat de andere groothandels spoedig volgen. Bij de productie van kikkerbillen worden de poten van een kikker gewoonlijk levend en onverdoofd afgescheurd, afgeknipt of afgesneden, waarna de kikker langzaam sterft. Naast het gruwelijke dierenleed wordt ook steeds duidelijker dat het eten van kikkers zijn sporen achterlaat in de gebieden waar deze dieren worden gevangen, met ziekteverspreiding en ecologische schade als gevolg. Wakker Dier: “Onverdoofd bij kikkers hun pootjes afhakken voor consumptiegenot is gewoon niet meer van deze tijd, dat voelen deze groothandels goed aan.”

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Politiek:

Daar hou ik me verre van, zoals Kohtje zei: Dat laat ik aan de mensen over die er dik voor betaald worden.

Voor mezelf heb ik meer dan genoeg aan mezelf, met nuchter blijven, herstellen en de aangerichte schade herstellen.

Netjes en nuchter leren denken kost me een hoop tijd en energie.

Ook heb ik geleerd: eigen herstel op één. Pas als ik dat op orde heb kan ik voor een ander wat betekenen.

En ergens een mening over hebben: daar wordt ik vaak erg moe van. Bovendien wordt mijn ego dan weer wakker en dat helpt me geenszins met nuchter blijven. Sterker nog: dat is daarvoor een grote bedreiging.

Ik ga naar een NA meeting, fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over kikkerbillen gesproken: ik zit enorm te zeuren en zaniken in mijn hoofd. Er is hier in de buurt yogales en ihkv nieuwe dingen doen en ontstressen zou dat wel goed voor mij zijn. Bovendien is yogales leuk. Kán iemand mij even een schop onder de (kikker)billen geven???

Heb al gestemd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Soothe:

Asterix,

Er moet bij de mensen in Azië natuurlijk een gedragsverandering plaatsvinden,
geldt ook voor het doden van neushoorns en olifanten.Het moet indalen in die koppen dat
neushoorn poeder gebruiken onzin is. Dat kost inderdaad veel tijd.
Men bereikt natuurliijk sneller de varkensboer in Brabant, dan de mensen in zo'n uithoek.
Het is onzin te zeggen dat er nooit iets verandert.Beetje negatief vind ik.

Maar het duurt lang,dat wel af en toe zijn er succesjes.

 

 

 

 

Ik zie het dan maar negatief, maar zolang er handel is in neushoornpoeder, ivoor, tijgerpiemels etc. zal er op worden blijven gejaagd
tot het op is.
In Afrika en China hebben ze nu eenmaal andere prioriteiten dan zorg voor de natuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen zijn gewoon de parasieten van deze wereld :(

Wat leuk dat jullie allemaal zo diervriendelijke zijn :lol: bewijst maar weer dat alcoholisten vaak mooie gevoelige mensen zijn ^^

Ook Marianne Thiemen gestemd!! ^^:rose:

bewerkt door Vasja
Stomme autocorrectie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marq ik vind het ontzettend knap van je! Ook zo herkenbaar en de volgende dag blij dat je niet gezwicht bent. 

Jannigje wat knap omschreven, idd bijna inspirerend. Hou je bijeen en sterkte morgen! Ik denk aan jou.

Ik heb Vvd gestemd. Zo blij dat de pvv niet gewonnen heeft. Zou heel schadelijk zijn geweest voor de toekomst. Stemde altijd links btw maar dit moest even ☺

Met mij gaat het goed na mijn laatste trek aanval. Heerlijk genoten van de zon en het nuchter zijn. 

bewerkt door Smaragd
tikfoutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit nog wat na te gapen en krijg uiteraard de stemmentellingen mee. :heart:
Eigenlijk erg positief! Voel me gerustgesteld al is het natuurlijk afwachten wie met wie..

Ons systeem moet drastisch veranderen! Klimaat, duurzaamheid, minder produceren; weg met de marktwerking, grote geld, macht etc.
We consumeren ons dood terwijl men elders sterft.
Ik ga denk ik ook anders boodschappen doen, daar meer tijd aan besteden. Geen shit meer in mijn leven!

Eerst dan dus maar slapen.... welterusten!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...