Spring naar bijdragen

benhetzozat


Alicia

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Schoorvoetend heb ik mezelf zojuist aangemeld op dit forum. Zit met een enorme kater op de bank en neem mezelf voor de zoveelste keer voor dat ik nu echt ga minderen/stoppen. Maar omdat het elke avond na zo'n voornemen weer fout gaat, meld ik me hier aan. Ik ben elke dag moe, zie er niet uit, zelfvertrouwen ver te zoeken en het moeilijkste van alles vind ik dat ik merk dat mijn hersens niet meer functioneren als voorheen. Ik isoleer mezelf om te kunnen drinken, drink altijd alleen. Dit moet stoppen.

Hoe ik dat ga doen weet ik niet. Eerst minderen, dan een tijdlang stoppen? Alleen op feestjes (gek genoeg kan ik in gezelschap de schijn ophouden dat ik sociaal kan drinken)?

In ieder geval heb ik nu mijn eerste stap gezet, door hier te komen.

veel liefs,

Alicia

Note to self: De avond voor ik dit schreef had ik 1,75 liter witte wijn weggeklokt. Vroeg begonnen, rond half vijf. Daarbij twee pakjes sigaretten gerookt en niet gegeten. 

 

bewerkt door Alicia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil je graag welkom heten op dit forum Alicia. En inderdaad je hebt de eerste stap gezet.

Ik zat een paar jaar geleden in dezelfde situatie. Alleen drinken en mijzelf steeds meer isoleren. Geen zelfvertrouwen en erger nog ik vond mijzelf een 0, geen eigenwaarde meer. Mij lukte het niet daar zelf doorheen te breken. Ik heb op vrijdag de dertiende ;) maart om hulp gevraagd. Hoe is dat voor jou, kun jij hierbij al hulp accepteren? Je hoeft het niet alleen te doen! Je hebt al een belangrijke eerste stap gezet niet?  

 

 

bewerkt door Bert1953
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van harte Welkom Alicia! Ik nam mij ook telkens voor om te stoppen, maar ging toch weer drinken. Sinds ik op dit forum zit gaat het super goed met me! :D

Misschien een idee om toch ook langs je huisarts te gaan voor wat extra ondersteuning? Je kunt medicatie krijgen tegen de afkick verschijnselen. 

Hoop dat je je snel beter voelt!! 

Nogmaals welkom ^^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi!

Wat een lief warm welkom! Dank.

@Bert@vasja@huttula: voor mij is dit al een grote stap. Erover te schrijven en jullie hulp te vragen. Verder heb ik in mijn omgeving wel een aantal mensen met wie ik erover praat. Misschien dat ik meer hulp nodig heb, en als dit niet lukt zal ik die zeker ook aanvragen. Ik wil dit gewoon niet meer.

@reacher: ik heb gisteren veel gelezen op dit forum en heel veel herkenbare verhalen gezien. Dat helpt wel, ik ben duidelijk niet de enige die problemen wegdrinkt, moete heeft om niet door te schieten, zich schaamt...jullie zijn zo moedig en steunen elkaar. Het doet me goed om dat te zien.

Gisteren was ik gaan lunchen met een oude dame die ik af en toe help. Zij vertelde me dat ze vroeger ontzettend veel dronk. Sherry voor het eten, en als de kinderen op bed lagen begon ze aan de rode wijn. Stap voor stap heeft ze die hoeveelheden terug weten te brengen. Eerst door nooit meer voor het avondeten te drinken, later door de tijd waarop ze aan de rode wijn begon te verschuiven. Nu drinkt ze al tientallen jaren 1 rood wijntje aan het einde van de avond. Wat een heldin. Het was fijn om met haar te praten en eerlijk te zijn.

liefs

Alicia

Zelf heb ik gisteren 3 bier en een 0,75 wijn gedronken. Begon al om half vijf. Maar wel gegeten en niet de deur uitgerend om bij de avondwinkel nog een extra fles te kopen. Nog steeds veel te veel. Maar wel al minder dan de dag ervoor. Wel veel gerookt. Ik kwam niet in slaap. tot vijf uur wakker gelegen en daarna een paar uurtjes geslapen. Besef dat dit de eerste paar nuchtere uren slaap in weken zijn (beschamend).

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Smart,

Dank voor je welkom! Het ging mij er meer om dat ik eindelijk naar buiten treed met mijn probleem. Dat ik met de Dame een gesprek erover heb gehad en dat zij haar ervaringen met mij gedeeld heeft. Ik ga nergens vanuit, ik moet inderdaad uitzoeken hoe ik het wil aanpakken. En dat kan ik niet als ik 2 flessen wijn per dag drink want dan ben ik overdag moe, lusteloos en kan ik niet goed nadenken. En dat kan ik me niet veroorloven want ik heb een hoop problemen die ik aan moet pakken (niet alleen drank). Dus voorlopig probeer ik te minderen en zoveel mogelijk uren nuchtere slaap te pakken. Door veel te lezen en jullie ervaringen te zien hoop ik een plan van aanpak te maken dat voor mij werkt.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom op dit forum! Super goed dat je het hier bespreekt wat je bezighoudt omtrent je alcohol gebruik.

Minderen of af en toe is voor mij geen optie gebleven. Want ik ben gewoon verslaafd aan alcohol dus vroeg of laat worden die paar glazen weer een paar flessen per dag. Dus ik drink niets. Nou ben ik nog niet zo lang alcohol vrij, maar het is een goed begin.

Ik kan je alleen maar bewonderen om het feit dat je nadenkt over wat je doet en of je dat wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Alicia,

Wat mooi dat gesprek met de dame...

Je bent heus niet  de enige die hier mee worstelt...

in alle lagen van de bevolking, leeftijden...er rust een groot taboe op alcoholgebruik

en vooral wanneer je te veel gebruik.

 

Die schaamte is hier niet nodig. En zowiezo niet...je erkent dat je een probleem hebt. Hoe moedig is dat?

En nu een plan maken om het aan te pakken. 

Het simpelst is om te zeggen niet meer drinken, vandaag de eerste niet.

Als je serieus verslaafd bent, is minderen heel erg moeilijk.

 

Is het een idee om via de huisarts hulp te vragen? 

 

Ik wens je veel succes en hartstikke goed dat je het aan gaat pakken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi

@Cathy: wat knap dat je helemaal niet meer drinkt.Daar ben ik nog niet uit.Lief dat je op mijn aanmelding reageert. 

@Kruidenthee (dol op!! Rooibos, Muntthee. heerlijk. maar dat terzijde). Tis inderdaad verrassend dat ik zolang in mn eentje loop te piekeren en er ineens een forum is, en gesprekken IRL die het bespreekbaar maken. Ben blij dat ik deze stap gezet heb. Huisarts ga ik niet doen. Wil dit echt niet in mn dossier. 

Wat jij simpel vindt: "vandaag die eerste niet" dat ken ik wel omdat ik elk jaar sinds 2008 minstens een maand per jaar helemaal niet drink. Maar ik wil eigenlijk alcohol de baas zijn. En dat ben ik de laatste tijd niet.

lastig.

liefs en fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Alicia,

Nee, die eerste niet, is niet altijd simpel...ik worstel ook. 

Het forum is een fijne plek om uit te wisselen en informatie op te doen. De huisarts was voor mij een énorme stap...als ik er aan terug denk...pffff..

Toch ben ik blij...ja...er staat een aantekening in mij dossier...heb ik het met haar ook over gehad. Daarmee kon ik het zelf ook niet meer ontkennen, confronterend he? Ze is wel de eerste waar ik terecht kom als er stront aan de knikker is....ook op andere vlakken...dus ja, alcoholgebruik/misbruik hoort daar ook bij...helaas...even slikken. ff heel praktisch...als ik nu acuut neerval....moeten ze toch ook weten wat mijn geschiedenis is, om optimaal te kunnen handelen?

Via de huisarts kwam ik bij praktijkondersteuner, in mijn geval heel belangrijk.

Wat ik wil zeggen....ik begrijp je 'schaamte'...ik ken het.....maar waar het om gaat is dat jij de weg gaat vinden naar een waardevoller leven, en daar de hulp bij mag vragen die je nodig hebt...de schaamte voorbij. Alle goeds Alicia...het is geen gemakkelijk pad wat je gaat bewandelen...maar o, wat ben jij het waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kweenie  @ kruidenthee. Ik wil voorlopig minderen. Zodat ik mn eigen gedrag en hersenen weer kan vertrouwen. geen tijd om 6 weken te detoxen, er is werk aan de winkel. Als ik hier zo lees is iedereen radicaal gestopt.Supertof als dat je ding is, maar ik heb daar geen zin in. Ik ben nu vooral op zoek naar tips om te minderen. Gisteren (voor mij) enorme stap gemaakt om mn gebruik in 1 dag bijna te halveren. Bijna de hele nacht wakker gelegen. Reageert niemand op. Moet ik met kleinere stapjes minderen? Is er iemand die daar ervaring mee heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Er zijn wel minderaars actief hier op het forum...en hoe je dat aanpakt is heel verschillend.

Dit wil je natuurlijk niet horen, maar de meeste stoppers hier hebben tig pogingen gedaan om te minderen. Ik ook.

Knap dat je je verbruik hebt gehalveerd...dat is al best  veel geminderd ineens. Volgens mij is het belangrijk om voor jezelf een plan te maken en je daar aan te houden. Als je hier wat rondstruint kom je wellicht ervaringen of tips tegen...ik kan je niet helpen. Omdat het voor mij niet werkte. 

 

Succes Alicia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja die schaamte, daar heb ik ook erg mee rond gelopen. Vandaag weet ik dat pas na zelfacceptatie herstel volgt. Mijn schaamte verergerde mijn alcoholmisbruik.

Als je toch minderen wilt proberen dan is misschien de volgende tip iets voor jou? Zoek uit met welke soort alcohol je minste drinkt. In mijn geval, met wijn zat ik zo weer op 1 1/2 fles.

Met bier had ik aan drie pijpjes genoeg. Niet ideaal natuurlijk, maar het zou een begin kunnen zijn. Hoe gaat ie vandaag? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook namens mij Welkom!! Ook ik heb al te vaak geprobeert te minderen. Maakte afspraken met mij zelf, alleen op feestjes, alleen in de weekenden, alleen dan etc maar helaas voor mij werkt het niet, Ging steeds de grenzen weer opzoeken. Nu helemaal gestopt en dat bevalt mij bere goed. Tuurlijk als ik er aan denk om nooit meer te drinken raak ik ook wel eens in paniek maar waarom zover voor uit denken? Ik denk per dag of per week en dat gaat prima. En zoals Lika ook al zegt, ik zie geen voordeel om weer te drinken? Als ik het begin van mijn eigen draaadje even lees zijn er alleen maar nadelen.

 

Heel veel succes met hoe je het gaat doen! Ik hoop in elk geval dat wij je een beetje tot steun kunnen zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiendag,

Allereerst wil ik even kwijt dat ik nu al zo blij met jullie ben. Na weken lang worstelen in mn eentje. Dit is echt fijn.

@kruidenthee@lika misschien wil ik ook al snel weer een periode helemaal niet drinken. Maar ik wil vooral de baas zijn over mn alcoholgebruik, ipv dat die alcohol mijn wil overneemt. Als ik het in gezelschap kan, waarom thuis dan niet? Dat zit me dwars.

@Bert, ik heb even een stukje van jouw historie gelezen en vind je een held. Superknap hoe jij uit de ellende gekropen bent. Mij lijkt die drie pijpjes op een dag niet echt een probleem voor je gezondheid. Ik zou er in ieder geval voor tekenen. Wijn is inderdaad mijn voorkeur, en daar schiet ik snel mee door. Bier vind ik stukken minder lekker. Ik ga je tip proberen.

Gisteravond voor het eerst borreltijd verstek laten gaan en pas na het eten mn eerste wijntje genomen. Dat was uit een literfles waarvan ik hoopte de helft te laten staan voor de volgende dag. Niet dus. Om 10 uur was de fles leeg en snelde ik naar de avondwinkel voor nog een fles. Terwijl ik die openmaakte en mn glas in wilde schenken dacht ik ineens: NEE!!! nee nee nee. * Alicia, je wilde toch minderen? Ik heb de fles in de koelkast gezet en heb een glas water genomen. Hele nacht doorgeslapen. 

Vandaag ga ik eens wat achterstallig onderhoud doen (administratie, keuken opruimen). Ik besef dat ik vaak drink uit onvrede over mezelf en mijn leven. Moet die problemen ook aanpakken.

veel liefs en nogmaals allemaal bedankt,

Alicia

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde ook graag de baas worden..maar het lukte niet.

Het minderen resulteerde in er veel mee bezig zijn, onderhandelen met metzelf over afspraken.

Het weekend begon steeds eerder, de glazen werder groter...

Ik heb toegegeven dat ik niet kan minderen omdat ik verslaafd ben. 

Dus geen controle heb. Alles of niks. Ik wil mezelf daar niet meer mee pijnigen. 

En zolang ik eraf blijf is het ok.

Een heel proces en zoektocht.

Ook naar onderliggende problemen...die je wellicht wegstopt door te drinken.

Goed dat je hier schrijft en leest...veel info, veel ervaringsverhalen en tips.

Er wordt wel een gezegd dat als je wilt minderen, je juist eerst een lange periode niet moet drinken.

En dan weer kunt proberen gecontroleerd te drinken als je dat dan nog wilt :)

 

Succes Alicia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfde voor mij. Ik weet nu één ding en dat is dat ik vandaag niet drink. Heb ik mijn handen en hoofd vrij voor de rest. Dat is hard nodig....voelt alsof ik voor het eerst echt voor mezelf ga zorgen. Want, wat was ik veel tijd kwijt met (denken aan wel of niet) drinken...

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi! 

Bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp nu: voor jullie heeft minderen niet gewerkt en jullie hebben de keuze gemaakt om helemaal te stoppen. Superknap en als jullie je daar goed bij voelen; helemaal top. 

Maar ik voel een soort dwang dat ik ook die keuze moet maken. En dat wil ik niet. Ik geniet van een wijntje bij een etentje met vrienden. Of op een feestje.

Ik was zelf iig blij dat ik gisteren die tweede fles niet heb opgedronken maar in de koelkast heb gezet. Had het fijn gevonden als iemand daarop had gereageerd.

Het forum onderzoekend wel wat minderaars gevonden. Maar die waren ook snel weer weg. Zijn die allemaal mega teruggevallen of blij met hun nieuwe regime? (Just wondering).

anyway, nog steeds blij met dit forum.

 

kus

bewerkt door Alicia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx Lika!

zoals ik al schreef stop ik zowiezo al jaren 1 tot 2 maanden per jaar. Dat zijn wel maanden dat ik gek genoeg de hele tijd met alcohol bezig ben. Weird.

@ kruidenthee. Mijn ervaring is ook dat na een tijdje stoppen het makkelijker is om gereguleerd te drinken. Wil dat ook wel snel weer doen. Maar met de hoeveelheden die ik de laatste weken drink durf ik het nu niet aan.

thanx guys!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...