Spring naar bijdragen

Vrijdag 17 februari 2017


Antoinnette

Aanbevolen berichten

Waarom terugbrengen inderdaad? Ik heb juist weer wat in huis om mezelf op het rechte pad even te houden, totdat het ook weer zonder kan.

Selincro werkte niet voor mij: ik had mega bij effecten ervan. Refusal heb ik nooit last van gehad, gelukkig nooit 'erdoorheen' gedronken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nooit aan beginnen hoor Tomtom..dat drinken met refusal dan. Niet dat ik er ervaring mee heb maar de verhalen die je leest..
Ik krijg er de kriebels van.


Iemand moet het ooit gedaan hebben denk ik dan bij mijn naïeve zelve. Hoe zouden ze anders weten wat voor effect het heeft?
Doemme! De proefmuizen..natuurlijk :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik meld me weer even....

Had vorige week al laten doorschemeren dat het weekend tricky voor me was en is idd mis gelopen en ben 2 dagen het schip ingegaan, en waarom ik me niet eerder melde is omdat ik er  iet van hou om te zeggen van "en vanaf nu ect ect...."  maar het is nu vrijdag en alweer 4 dagen droog en dit weekend zijn er geen risico situaties, ben ook vanmorgen bij de jellinek geweest en die gesprekken zijn best wel een beetje touwtrekken als ik het zo mag noemen maar het gaat best goed zo.....  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag voor mijn doen een wereldreis gemaakt. Naar winkelcentrum 5 km verderop geweest voor eerst in tijden. Wel met begeleiding. Moest een nieuwe stofzuiger hebben en pasfoto's laten maken voor id kaart. Heb nu een trots gevoel, vooral omdat ik dit gedaan heb bijna zonder stress. Het wordt nog wel eens wat met me haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor, wegbrengen lijkt me in jouw geval beter. 
Je hebt (waarschijnlijk terecht) teveel weerstand.

En ...jou kennende stop je de pillen als je drinken wilt, met het risico
dat het niet uit je bloed is.

Kom op en laat zien dat je een Friesche doorduwer bent.

Met de hulp van het forum er tegenaan. 

Een positieve instelling. Alles mag behalve drinken en dat is nog een heleboel.

Lekker in de buiten lucht fietsen en lopen voor de bloeddruk en dan zou het moeten lukken.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Lars:

. MarQ wat bedoel je met touw trekken? 

de inzet is altijd hoog bij de jellinek en dat is stoppen, en zolang ik daar kom -wel met een periode dat ik even niet daar kwam- is geen een stopperiode bij mij het zelfde geweest, het was of een paar dagen of weken ... zelfs een aantal keer een paar maanden met als uitschieter 9 maanden droog staan......en ook sommige vragen die ik dan krijg lijken heel onnozel maar zijn best wel weer slim om er achter te komen wat je nou triggert en waar je valkuilen liggen. de grootste stap die ik heb gemaakt is om geen alcohol meer in huis te halen want het kan gewoon in je eentje veelste gezellig worden en eigenlijk is dat niet eens in je eentje , het is samen met je beste vrind , de Fles !...........

Alcohol de baas , zou me dat gaan lukken in 2017 ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag drie van traject gehad vandaag. Veel boos en veel gehuild. Op de loopband en de tranen stromen eruit. Ontspanningsoefeningen en boos! Boos! En hoppa, weer tranen, tranen, tranen. En ontspan. Pffffff.

Hoofdpijn vanmiddag. Geslapen. Na veel chocola. Chocoladetaart en chocoladereep. Kent iemand dat merk: 'hands off my chocolate? ' zo lekker!

Nu zo naar een afspraak in een café. Het is dat ik niet (meer) drink, anders zou ik het wel weten. Veel en verdwijnen ... maar nee. Dat is geen optie. Zo luidt mijn oordeel en daarmee moet ik het doen. F*! 

' doe mij maar spa rood. Lekker'  ( klinkt best natuurlijk toch;-)?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens een vriendin die ook een gebit moest, wordt er door de verzekering

(om in aanmerking te komen voor vergoeding) ge-eist dat je al tandenloos bent eer je een klikgebit mag laten aanmeten.

Dit betekent in etappes/of alles in een keer (onder of boven dus) laten trekken en een goedkoop noodgebitje, dit vergoedt de verzekering

bijna helemaal. Dat noodgebitje moet er minimaal 1/2 jaar in zitten en dan kan gekeken worden of klikgebit mogelijk is. Bovengebit is veel lastiger omdat

de kaken daar hol/poreuzer schijnen te zijn. Onderin wordt meestal makkelijker gedaan. Ik zou zelf niet onder en boven gelijk doen, stel dat het tegenvalt?

Spirit, vergeet niet eerst met je verzekering te bellen/mailen, zodat je echt weet waar je aan toe bent. Mijn kaakchirurg deed er ooit heel laconiek over, maar die kan niet in mijn portemonnaie kijken (en de zijne is vast en zeker dikker). Ikzelf heb nu een bovengebitje met 1 voortand en 1 achterkies en steeds als er iets getrokken moet, kan aan dat gebitje een nieuwe tand of kies gezet worden. Ik ben dolblij dat ik niet alles heb laten trekken (wat ik toen wel wilde), want er gaat niets boven eigen, of zelfs kronen. Doordat mijn gehemelte nu grotendeels bedekt is met kunsthars proef ik veel minder en ik slis als een gek. Misschien bestaat er wel een forum of reviews hierover?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O bij mij is onder alles getrokken en 2 mnd daarna is er zo'n elementje geplaatst. Een  paar weken daarna is het gebit geplaatst. Ik weet wel dat als je boven zo'n klikgebit wilt, je een jaar moet wachten om zo'n element te kunnen plaatsen Maar goed ik heb boven allemaal kronen dus kan ik voorlopig vooruit:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoor dat vaker, dat je blij moet zijn met je eigen (natuurlijke) gebit.
Ik wil dat heel graag geloven. Maar twee keer per jaar denk ik daar anders over.
Toch ben ik dan ook twee keer per jaar, ná de tandarts, weer geneigd om te
geloven dat je blij moet zijn met je eigen (natuurlijke) gebit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi spirit.

Het verbaast me dat je (nog) zo weinig weet van een best forse ingreep. Laat je dus goed voorlichten. Over de ingreep (wat gebeurt waar wanneer en door wie), over wat je kan verwachten en over de kosten. 

Zelf heb ik einde zomer een prothese boven gekregen. Ik wist precies wat ik kon verwachten en dat Was fijn. Als het goed Is heb je ook nog een afspraak bij de technicus voor bijvoorbeeld de kleur. Neem daar de tijd voor en vertel m waar je zorgen over hebt. 

Bij mij deed de kaakchirurg de extractie (1 minuut per element: ervaring doet veel) en werd de prothese daar ook direct op de wond gedrukt. Je staat dus 20 minuten later buiten met een prachtig gebit. Onwerkelijk. 

Hoewel t ongemakkelijk Is,  met eten wennen Is,  en je gezicht verandert,  heb ik nog geen dag spijt. Vanaf dag 1 Had ik de pijn die ik al 10 jaar Had en die al helemaal eigen Was niet meer. Heel wonderlijk.

En passen? Dat doen die dingen nooit helemaal.  Er komt een heel stuk handigheid en acceptatie bij kijken (en soms ook wat kauwgom of siliconenkit inderdaad, maar daar ben jij dus ook al handig mee).

Hoe dan ook: succes!!!

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Koh. ...

Ik ben 2 keer per jaar verdrietig dat ik mijn eigen gebit niet meer heb. 

Mijn eigen tandarts vindt me ineens veel minder interessant.

En ze was/Is zooooo lief, leuk en lekker. Mijn hoofd in haar schoot.....Daar leefde ik dat halfjaar op. Tja....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...