Spring naar bijdragen

Films


Lika

Aanbevolen berichten

Ik heb dit draadje gestart omdat ik merk dat veel mensen graag films zien. Misschien leuk om hier tips op te schrijven? Kunnen we het gemakkelijk terughalen. Weet niet of het wat is. Maar even zien.

Manchester by the sea: één van de mooiste films ooit gezien. Prachtige acteur Casey Affleck en ik ging enorm in de film op. Niet vrolijk. 

Toni Erdmann: heerlijk verfrissend. Heeft mij op een bepaalde manier heel erg aan het denken gezet. En gelachen.

Lalaland: ga ik voor een tweede keer zien met mijn dochter van 12. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk idee dit! Ik ga zelden naar Filmhuisfilms, omdat ik hou van feel good. Loopt Lalaland goed af?

Laatste film waar ik ben geweest is A streetcat named Bob. Geweldig! Een junkie probeert nog 1 keer clean te worden en ontmoet een kat waar hij voor kan zorgen. Super feelgood! 

bewerkt door Reacher
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lalaland loopt niet goed, niet slecht af zou ik zeggen.... 

A streetcat named Bob heb ik ook gezien. Ter promotie waren de persoon over wie de film gaat en die het boek heeft geschreven en Bob er zelf ook. Vreemd was dat. Maar mooie film idd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga met 12 jarige zeker naar Lalaland, want o,o,o, de liefde, de liefde! En, zij is wel dol op lezen en voorgelezen worden en dromen. Misschien gewoon eens proberen... spannende leeftijd!

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Platoon en The Game nooit gezien,World War Z dan weer wel..Zombies!!! Ik zat daar met twee jongetjes naar te kijken in de bioscoop. 1 was 11 jaar. Ik wist niet dat die film over zombies ging maar het 11 jarige menneke vond het prachtig, bij de meest spannende momenten zat hij te schateren. Donnie Darko vond ik geweldig! Een tijd lang die filmposter van die sinistere haas als wallpaper op mijn computer gehad. Safety...ken ik niet. Over Babe gesproken: wel 'ns Charlottes Web gezien? Hoe een spin een biggetje probeert te redden... Nog nooit zoveel van n spin gehouden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lalaland was geweldig, en eindigde bitterzoet, mooier kan je niet hebben :)

Quinn, nou moet ik denken aan een film met Tom Cruise, over een bankroof, kan er niet meer opkomen hoe die heette, dat zou wat voor jou zijn geweest!

Heb genoten van Girl on the train, Nocturnal animals, en Captain Fantastic.

Tomi Erdmann had een half uur korter gemogen, en Down to Earth vond ik een vreselijke film voor zweverts :)

Ga nog naar Paterson en naar Kedi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.

 

Edit: nou twijfel ik of het Tom Cruise was, kan de film niet vinden. Gaat over een man die op straat een plaat op z'n hoofd krijgt, en een bankroof. Steeds verspringend tijdsperspectief, zegt het iemand iets?

bewerkt door JaNina
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond Manchester by the sea ook zo ontzettend mooi.

Bij Lalaland heb ik me verveeld en geërgerd, wat kunnen smaken toch verschillen, hij is zo bejubeld! (En ik hou wel van musicalfilms, Moulin Rouge, práchtig)

Ja, trainspotting was aangrijpend hè? Ik ben benieuwd naar deel 2.

Jij moet juist lekker feel good gaan kijken, Lika! Little miss Sunshine bijvoorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn all time favorite is Dancer in the dark met Bjork. Ook een film waarbij ik kan zeggen, ik haat musicals normaal maar die film en de combi van dans muziek en het intense verhaal vind ik schitterend. Zo vaak al gezien.

Verder Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain  en wel meer Franse films waaronder La Famille Bélier. Als we het toch over Franse films hebben even deze scene over zelfliefde laten zien. Martyrs is veruit de meest indrukwekkende afgrijselijke psychologische horrorfilm die ik *niet voor gevoelige kijkers!*.

Van het populaire genre vind ik Fight club de beste, vooral door de wendingen in het verhaal. En hoewel ik wisselende berichten hoor, ik vind Brimstone wel geweldig.

BijTrainspotting kijk ik ook uit naar deel 2. Bij deel 1 herinner ik mij vooral die scene van die baby in dat drugs pand en het motto Choose Life natuurlijk.

 

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...