Spring naar bijdragen

Films


Lika

Aanbevolen berichten

Oh @Etty en @basta wat een prachtige film Paterson. Gaat er voor mij ook over gewoon te accepteren dat het leven gewoon is, dat wij zijn en dat er dingen zijn. En dat iedereen bijzonder is. Hele goede les. Ik had buschauffeur moeten worden....En ik wil emigreren. Naar .........Paterson.

 

( toch weer beetje alles of niets erin gooien;-)

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga vrijdag naar : Perfetti Sconosciuti. Iemand die al gezien?

Gaat over vrienden waaronder stelletjes die tijdens een etentje besluiten de telefoons open op tafel te leggen en elkaars berichten te lezen. Geen geheimen toch? Maar of dat nou zo'n goed idee is.... nou ja. Daar kom ik dus vrijdag achter.

Paterson heeft mijn leven (in ieder geval deze drie dagen;-) veranderd. Wat een geluk bracht die film. Rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 'm gezien. Ik vond het wel een leuk en goed doordacht script, beetje soap maar wel amusant, maar ik was ergens zo verontwaardigd over dat het mijn eindoordeel vele sterren omlaag trok.

Tja, nogal cryptisch. Lika, jij bent de moderator van deze draad, er moet een spoiler-reglement komen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is een grappig interview waarin Adam Driver (Paterson heet ook nog eens Driver in het echt) vertelt over die hond, Marvin. Na een paar opnames begon hij te kwijlen zodra hij Adam zag, omdat hij brokjes kreeg als hij het goed deed. Toen is die hond vervangen door een look-like, maar die ging meteen hijgen als een scene te vaak overnieuw werd gespeeld. (doorgefokte bulldog) Toen besloot Adam hem steeds op te tillen en terug te dragen, maar daarna werd die hond straalverliefd, en keek alleen nog maar naar hem, jankend en kwispelend. Weer een nieuwe look alike genomen, maar nu een vrouwtje, want die zijn minder gauw moe. Dus de eind-Marvin is gewoon een teefje in topconditie.

Ken je ook nog andere films van Jim Jarmush, Lika?

bewerkt door basta
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteravond ook Paterson gezien. Een bijzondere film, ja, dat kun je wel zeggen.

En om de vraag van Basta te beantwoorden: Jim Jarmush heeft inderdaad nog een aantal andere films gemaakt. Ik zoek dat soort dingen altijd op bij imdb.com.

Kijk maar hier: http://www.imdb.com/name/nm0000464/

Of hier (Nederlandstalig): https://nl.wikipedia.org/wiki/Jim_Jarmusch

bewerkt door Bob
wiki link toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb Night on Earth gezien en wellicht Coffee and Cigarettes. allebei lang geleden. Van Night on earth kan ik me herinneren dat ik hem heel goed vond. 

Dead Man heb ik destijds overgeslagen. Kan niet altijd zo goed tegen het hoofd van Brad Pitt gek genoeg. Maar ga hem nu wel zien denk ik.

Ik ga zaterdag naar To stay alive-A method. Een feel good film over lijden. Zag dat jij hem al gezien hebt Etty.

Iggy Pop speelt daarin en dat lijkt wel een thema die man. Trainspotting 1, wordt veel aan hem gerefereerd, in Paterson hangt een artikel over hem aan de muur, speelt dus in to stay alive. Grappig. 

Nou ja, morgen eerst de Italiaanse film. Ik ga speuren naar Basta's verontwaardiging.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Perfetti Sconosciuti gezien. Prima, maar duurde mij te lang. Verder geen film waar ik door geraakt werd. Geen verontwaardiging @basta

Spoilerreglement: vergeten..... 

To stay alive lukte niet. Ga het deze week weer proberen !

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heeft iemand "Animal are beautiful people" gezien? Lachen lachen en  nog eens lachen. Olifanten, bavianen en zwijnen die eten van overrijp fruit waardoor ze zo zat zijn en niet meer op hun poten kunnen staan. Bavianen met een  kater, bavianen die zo schrikken dat ze flauw vallen.

Deze film is ook zeker te zien op you tube. Is echt een aanrader. Zeker als je niet zo lekker in je vel zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Etty:

 

Ben benieuwd waar ik vanavond naar toe ga, Verdwijnen echt aanrader Basta? 

 

K ben te laat, denk ik. Ik vond hem prachtig, om vele redenen. Eentje kan ik vertellen zonder te spoilen: veel sneeuw en ijs in het decor. Bijvoorbeeld een (autistisch?) broertje dat de ijspegels in een gletsjer probeert te stemmen en er een heel eind mee komt met een loepzuivere toonladder.

Ik denk dat de kille relatie tussen moeder en dochter voor jou ook heel aangrijpend is.

Ik ben benieuwd.

bewerkt door basta
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...