Reacher Geplaatst 23 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2017 Ik hou van cliffhangers Jannige! Ik heb je gelezen en wat een overwinning op jezelf om anderen over de vloer te krijgen als je dat al zo lang niet meer hebt gewild! Ja dat leven.. Het is iedere keer weer een trapje hoger in een duister huis. Angst aankijken, trapje omhoog. Nieuwe verdieping van het huis goed bekijken. Volgende trapje op.. Tenminste als je dat huis toch nog eens goed wil bekijken dan Onderweg de lichtknopjes vinden. En de pepermuntjes De filosofen zwermen rondom het konijnenhok met het zieke konijn. Het zijn vriendjes dus ik neem aan dat ze op ziekenbezoek komen. Mevrouw Konijn kijkt erg treurig. De filosofen geven kopjes aan de tralies. Ik ben altijd bang dat mevrouw Konijn Socrates aan ziet voor een wortel omdat hij rood is maar so far so good. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 2 september 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 september 2017 Ik schrik me de blubber( wat een rare uitdrukking eigenlijk) : ik dronk net een paar slokken alcoholvrijbier dat 2% alcohol bleek te bevatten. Tegen de tijd dat ik mijn lichaam alarm sloeg had ik er dus al een paar slokken ingegooid. Ik kan wel huilen. In dat opzicht is 'alcoholvrij' bier wel een valkuil. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 2 september 2017 Rapport Share Geplaatst 2 september 2017 Och liefje toch niet huilen je doet het toch niet expres? Je gebruikt toch niet refusal? smart en Reacher reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 2 september 2017 Rapport Share Geplaatst 2 september 2017 Geen paniek lieve Reacher, dit kon je niet weten. Sukkels die fabrikanten! Hoezo duidelijk! Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 2 september 2017 Rapport Share Geplaatst 2 september 2017 Op 13-8-2017 om 05:21 zei Reacher: Sinds vanochtend minder angst. Het zal allemaal ook wel met het overlijden van mijn moeder eerder dit jaar te maken hebben. Een vriendin wees me hierop dit weekend. Zo voor de hand liggend. Lijkt een beetje op zo'n levensgroot reclamebord. Ik sta er zo dicht op dat ik niet kan zien wat erop staat. Tranen in mijn ogen. Zelfde leeftijd, moeder ook verloren dit jaar, worstelen met dit soort gevoelens. Ik worstel met je mee lieve Reacher. (((Reacher))) Reacher en smart reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 2 september 2017 Rapport Share Geplaatst 2 september 2017 1 uur geleden zei Reacher: Ik schrik me de blubber( wat een rare uitdrukking eigenlijk) : ik dronk net een paar slokken alcoholvrijbier dat 2% alcohol bleek te bevatten. Tegen de tijd dat ik mijn lichaam alarm sloeg had ik er dus al een paar slokken ingegooid. Ik kan wel huilen. In dat opzicht is 'alcoholvrij' bier wel een valkuil. Ah nee! Jij kan hier NIETS aan doen. En wat een @$%^%*^ Hoe is het nu? Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 2 september 2017 Rapport Share Geplaatst 2 september 2017 Stom hè? Reacher en smart reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 2 september 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 september 2017 Lach door de tranen heen, moest er blijkbaar uit. Ik vond mezelf erg sneu. Ik slik geen refusal, maar was gewoon bang dat ik meteen weer naar de winkel zou rennen om meer, terwijl ik er natuurlijk zelf bij ben. Het staat er inderdaad onduidelijk op Jannigje. Of misschien moet ik een bril. Wat een jaar met zijn allen he, zelfontdekking met een megaverliefdheid, verhuizen naar een moeder overste, overlijden van een familielid, superheftige diagnose die vervolgens veranderen in andere superheftige diagnoses... En met zijn allen het leven met zonder drank aan Lars reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 2 september 2017 Rapport Share Geplaatst 2 september 2017 En zo is het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 2 september 2017 Rapport Share Geplaatst 2 september 2017 We moeten het zelf doen maar niet alleen smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 2 september 2017 Rapport Share Geplaatst 2 september 2017 Amen smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 2 september 2017 Rapport Share Geplaatst 2 september 2017 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 2 september 2017 Rapport Share Geplaatst 2 september 2017 3 uur geleden zei Lika: Stom hè? ehm... krijg de geur van pindakaas in mijn neus.... how come? 3 uur geleden zei Reacher: Lach door de tranen heen, moest er blijkbaar uit. Ik vond mezelf erg sneu. Ik slik geen refusal, maar was gewoon bang dat ik meteen weer naar de winkel zou rennen om meer, terwijl ik er natuurlijk zelf bij ben. Het staat er inderdaad onduidelijk op Jannigje. Of misschien moet ik een bril. Wat een jaar met zijn allen he, zelfontdekking met een megaverliefdheid, verhuizen naar een moeder overste, overlijden van een familielid, superheftige diagnose die vervolgens veranderen in andere superheftige diagnoses... En met zijn allen het leven met zonder drank aan ... en achter een leesbril aan : wat kun jij toch heerlijk relativeren! Love it! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 2 september 2017 Rapport Share Geplaatst 2 september 2017 Waar is de persoon gebleven die jou boven aan de pagina suikerdruifje noemde... Zullen we die erin houden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 3 september 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 september 2017 Vasja mijn forum echtgenote Ik mis haar! Dit suikerdruifje zit met blondeerspul in heur haar. Dikke huilogen van gisteren, haar dat oranje wit suikerspinachtig om mijn bolletje zit... Ik ben een plaatje! Gaat vandaag weer de betere kant op. Wel het gevoel dat ik opnieuw moet gaan tellen maar dat doe ik dan als ik op een jaar niet drinken zit, dan heb ik er alweer ongeveer vijf maanden opzitten. Hashtag omdenkenzoalshetnietbedoeldis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 3 september 2017 Rapport Share Geplaatst 3 september 2017 Ach lieve Reacher, voor jou ook een knuffel (((Reacher))) Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 3 september 2017 Rapport Share Geplaatst 3 september 2017 Lief suikerdruifje, je hebt het dus moeilijker dan eenieder denkt? Ben je gaan drinken: nee toch? Ik lees iets verkeerd. Dat moet wel. Herinnert me eraan dat ik ook weer blondspray moet kopen. Pat. zeggen dat ik grijs ben, terwijl ik toch heel heus mijn best doe met die spray- op gezette tijden. Op zijn minst zitten er nog flarden blond in mijn vlecht. O zo. Maarre.. hielp het huilen? Potver3. Don't let it go to far! V-tel wat meer! (beestenspul okee?) Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 9 september 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 september 2017 Meer dan die paar slokken bier waar twee procent alcohol in zat heb ik niet gedronken. No worries. Heb jij een vlecht? Jaloers! Ik ga door een moeilijke tijd. Iemand uit mijn omgeving heeft zelfmoord getracht te plegen. Iemand met wie ik ooit intensief omging maar daarna ook al decennia niet meer. Er is geen persoonlijk verdriet maar veel dwangmatig en obsessief plukken van mijn gedachten rondom haar keuze. Ik ga me inleven in haar, waarom, hoe en wat ze voelde en misschien nog voelt. En niet voor haar maar voor mezelf: ik wil niet in dezelfde situatie komen en keuzes maken die zij maakte. *Pijn, verdriet, schok= Klik: schakel overlevingsmechanisme in.* Ik moet dan denken aan wat ik leer van Etty: als kind ontwikkel je overlevingsmechanismen die je hielpen maar die je als volwassenen niet altijd van dienst zijn (vaak ook nog wel) Mijn mechanisme is analyseren, empathie. Zo vond ik vanuit mij aansluiting met anderen op de momenten dat die anderen geen aansluiting vonden met mij. Maar wat er gebeurt en de heftigheid waarmee ik reageer staan niet in verhouding tot elkaar. Ergo: veel te veel mechanisme voor iets dat ergens anders ver weg gebeurt. En gelukkig: nu komt toch het verdriet om haar. Ik ben geen robot. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 9 september 2017 Rapport Share Geplaatst 9 september 2017 Nee jij bent alles behalve een robot! Wat een naar verhaal Reacher! Logisch dat je iets wilt reconstrueren... zou ik ook doen. Analyseren... emphatie.... mooi. En jezelf vooral nie vergeet nie he? Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 27 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2017 (bewerkt) 27 oktober 2017 bewerkt door Vasja Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 29 oktober 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2017 Hoi Francoise! Ik ben niet bij mijn biologische ouders opgegroeid. Vanaf een jonge leeftijd heb ik eerst bij vrienden en familie van hen gezeten en daarna in opvangtehuizen en pleeggezinnen gewoond. Dat vergde veel aanpassingen. Het zal wel al bij mijn karakter hebben gehoord dat ik dit mechanisme heb gekozen. Maar ik kan me erin verliezen, dan weet ik niet meer wat ik zelf wil en wie ik zelf ben. Wat ontzettend slim om dit bij jou niet aangeboren mechanisme te kiezen ik begrijp dat juist bij autisme empathie moeilijk is, maar wat zul je soms moe zijn Francoise. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 30 oktober 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2017 Het was een mengeling van hele duistere perioden met ook (misschien juist daardoor) hele heldere lichtpuntjes. Goed dat je je grenzen bewaakt Francoise, ik las gisteren nog ergens 'als je jezelf verliest, verlies je alles'. Ook wel eng lijkt me om nu te zien wie van degenen aan wie je je volledig hebt aangepast er nu blijven. Als je goed uitlegt waarom je dit doet dan blijven degenen die je echte vrienden zijn wel over lijkt me. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 30 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2017 Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 3 november 2017 Rapport Share Geplaatst 3 november 2017 Ik weet zoveel niet van jou. Maar bewonder je. Humor is heel krachtig! Hoe gaat het momenteel? Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 18 november 2017 Rapport Share Geplaatst 18 november 2017 Hoe is het met jou en de diertjes? heb je de duivelse aard van het roodborstje al ontdekt? Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden