Spring naar bijdragen

Maandag 6 februari


Quinn

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal. Ook hier weer een nieuwe week begonnen. Hier nog niet veel verandering en dus ook niet veel te melden maar ben er nog. Lezen kan ik niet heel lang (wazig zien door bijwerking) maar wil wel weer proberen hier ook weer een beetje te zijn.

Beterschap voor de zieken en een goede dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen!

 

Sing wat fijn om iets te horen :)

Ook Vlok en Suiker las ik weer eens. Sterkte allen.

Oh en Berdt: mooi bericht!!

 

Lika, achter boosheid zit IETS. Vaak WIL je dan iets (iets veranderen).

Interessant om te onderzoeken!! (maar wist je vast al wel)

 

Ik sliep vanmorgen 3 kwartier door de wekker heen vanwege oren die verstopt zitten; ik ben al 3 dagen

stokkiedoof wat ook op het werk gisteren niet zo handig bleek te zijn.

Toch de auto op tijd bij de garage gekregen en een wandelingetje naar huis achter de rug.

Boel te doen, achterstallig huishouden met veel wasgoed :face-icon-small-shocked:

 

Aan de slag dan maar :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ruim net de keuken op en bedenk dat ik dit jaar pas één keer naar de glasbak ben geweest  :).

En dat was nog met lege flessen uit 2016  

 

ik kom nooit meer bij een glasbak. het glas dat we tegenwoordig 'over' houden past in een emmer.

eens in de twee weken wordt het glas opgehaald...

wat heb ik een hekel gekregen aan glasbakken, vooral dat eindeloze gerinkel door die eindeloze

stroom flessen.. had altijd het idee dat de hele buurt mee telde... en dan ook nog eens, net als verschillende winkels,

ook verschillende glasbakken bezoeken.

alleen dáárom al ben ik blij dat ik niet meer drink.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorge beste mensen,

 

​ik ben nu ruim 1,5 jaar gestopt met alc, ik wil mijn ervaringen delen met jullie!

 

​het is vaak moeilijk geweest, maar het was de moeite meer dan waard! Doordat ik stopte met alc., kwamen de juiste mensen, op mijn pad. Het stoppen met alc. was moeilijk, maar lukte goed, maar toen ik gestopt was, vond ik mijn leven maar saai geworden en ik had geen zin, om iets nieuws aan te pakken.

Er kwam weer iemand op mn pad, die met veel liefde, het beste in me naar boven haalde! Ik heb het dan wel zelf gedaan, maar zonder hun liefdevolle hulp, was het me niet gelukt!

Doordat ik gestopt was, kwam dit proces, met de juiste mensen, op gang!!

 

Fijne dag allemaal :) 

Doet me goed om te horen. Ik heb net een maand geleden diezelfde beslissing genomen. Ben nu nog aan het puinruimen en voorzichtig aan het opbouwen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het dagpact is een afspraak met jezelf en de andere mensen op de lijst dat je deze dag geen alcohol gaat drinken. Je spreekt dan af "vandaag neem ik de eerste niet" en dat is goed te overzien. Het kan helpen als je dat van dag tot dag afspreekt voor het geval je het moeilijk of beangstigend vindt het voor langere tijd te doen. Dat verschilt een beetje van persoon tot persoon. Zelf doe ik het doorgaans niet van dag tot dag, al heb ik het een keer wel gedaan toen ik extra verleiding verwachtte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je mee wilt doen met het dagpact kopieer je de meest recente lijst met namen en zet die van jezelf eronder. Mocht dat niet lukken dan kun je ook iemand anders vragen je op de lijst te zetten. Het is wel de bedoeling dat je dan aan het eind van de dag ook laat weten of het gelukt is je aan de afspraak te zouden.

 

[Ah, Smart had het al uitgelegd zie ik nu, dan maar dubbelop]

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen, ik zit al een paar dagen zonder Internet aansluiting helaas. Heel saai...... ik had geen tv en geen Internet verbinding vandaar dat jullie niets meer van mij hoorden. Nu heb ik wel weer tv maar op een of andere manier geen wifi. Vanmiddag bel maar en hoop op aansluiting. Het gaat wel goed met mij dus fats het probleem niet. Grtjs en hopelijk tot gauw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....... Het is wel de bedoeling dat je dan aan het eind van de dag ook laat weten of het gelukt is je aan de afspraak te zouden.

 

 

ik laat nooit aan het eind van de dag weten of het gelukt is.   daar ga ik van uit.

ik zal het laten weten als het niet gelukt is.

bovendien loopt voor mij m'n afspraak niet af als ik hier afsluit.

m'n afpraak om vandaag niet te drinken eindigt op het moment dat ik me morgen wéér voorneem om een dag niet te drinken.

de opvattingen van 'dagpact' verschillen dus nogal.

ik vraag me altijd stiekem af of mensen die zich hier in de avond afmelden van het dagpact misschien snode plannen hebben.... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bor, dat hoef je hier toch niet te verkondigen?  dan blijf je gewoon (even) weg.

 

of is het een idee om een 'ik heb schoon genoeg van jullie'- pact op te stellen waar je je opzet als je (tijdelijk) niet terug wenst te komen en

waar je je dan weer afmeldt als je het weer 'aankunt'..  :)

 

 

asterix, je 'dooie smoel' is toch exclusief je hersenen, hoop ik? laat die dan maar even flink werken en bedenk je tweemaal.

sterkte ermee. :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het dagpact is een afspraak met jezelf en de andere mensen op de lijst dat je deze dag geen alcohol gaat drinken. Je spreekt dan af "vandaag neem ik de eerste niet" en dat is goed te overzien. Het kan helpen als je dat van dag tot dag afspreekt voor het geval je het moeilijk of beangstigend vindt het voor langere tijd te doen. Dat verschilt een beetje van persoon tot persoon. Zelf doe ik het doorgaans niet van dag tot dag, al heb ik het een keer wel gedaan toen ik extra verleiding verwachtte.

Dank je voor je reactie. Snap ik het. Ik lees lekker mee, en als er iets is waarbij ik het idee heb dat ik kwijt moet om me de dag door te helpen, meld ik me :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...