ajja Geplaatst 1 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 Ik ben ajja.Ik drink zeker een liter wijn per dag. Gisteren besloten om er een punt achter te zetten.Nog nooit meer aan wijn gedacht dan gisteren! Om vier uur begon het te kriebelen,dus bij de buurvrouw voor een half uurtje gaan kletsen om eens aan iets anders te denken. Ik heb geen wijn meer in huis maar wel een hele kast vol sterke drank,die me (tot gisteren) nooit in verleiding bracht. En dan gevallen voor de verlokking:een klein neutje grappa gedronken.Weg bibber,weg zenuwen! Om acht uur nog een kleine neut,maar daar is het bij gebleven! Heerlijk en lang geslapen,wat een eeuwigheid geleden is.Dat geeft moed,maar toch vind ik dat de eerste poging mislukt is. Vandaag nieuwe poging,hopelijk zonder grappa! Is er nog hoop? ajja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 1 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 (bewerkt) Welkom Ajja. Natuurlijk is er nog hoop. Geef het niet meteen op, maar ga door. Wij helpen je graag. Je hebt al belangrijke stappen genomen. Je besluit om er een punt achter te zetten is er een. Je op dit forum aanmelden en hulp zoeken is de tweede. En je begint te merken op welke momenten en op welke manier de verleiding op gaat spelen. Het is goed om dat nog beter in kaart te krijgen: wanneer krijg ik het lastig, en wat zou ik kunnen doen om daar verstandig mee om te gaan. Dan ben je beter voorbereid als het zover is. Het is wel het beste er even doorheen te komen zonder af en toe een neutje, al vind ik het knap dat je het bij twee borrels kon laten. Maar ook een beetje alcohol houdt je lichamelijke gewenning in stand. Is die kast vol sterke drank voor huisgenoten bedoeld? 1 februari 2017 bewerkt door Bob Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 1 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 Welkom en succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 1 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 Welkom hier!! Je hebt een goeie beslissing genomen!Erg knap van je om maar twee borrels te nemen, maar niet meer doen hè!Hopelijk vandaag niet teveel last van de bibbers!Houd je sterk!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieselotje Geplaatst 1 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 (bewerkt) Welkom Ajja! Goed dat je je hebt aangemeld op het forum, hier kun je veel lezen van andere en ervaringen delen. Kijk ook eens in de dagdraad voor de dagpact waarin je "je ei" kwijt kunt en elke dag kunt melden dat je meedoet, want vandaag drinken we NIET! Je lichaam dient af te kicken van de alcohol, dus ja bibberen, trillen, slapeloosheid, hoofdpijn, zweten etc kan allemaal komen als je volledig stopt met drinken. Maar troost je dat is tijdelijk en daarna ga je je alleen maar fitter voelen. Als je de eerste dagen door bent ga je het al merken. Heb je steun van familie, partner of vrienden hierin? Wellicht is het wel goed om de sterke drank uit huis te halen om niet in de verleiding te komen, wat er niet is kan ook niet op. Verder drink veel thee, water, spa rood, dat was voor mij een hele goede tip. Zet hem op, vandaag drinken we niet. Bekijk het van dag tot dag! 1 februari 2017 bewerkt door Lieselotje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Phaedra Geplaatst 1 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 Hallo Ajja, Succes! Je eerste stap is al gezet. :-) Ik kan alleen maar zeggen, ga ervoor! Stap voor stap, day by day. Ph. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ajja Geplaatst 1 februari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 Bedankt iedereen voor de ruggesteun. Ik ben weduwe sinds 5 jaar en helemaal alleen .Niemand van mijn vrienden weet van mijn besluit;ik wil er hen niet mee lastig vallen en trouwens ,vermits ik alleen maar dronk tussen 4u en 8 uur weet eigenlijk niemand hoeveel ik dronk,want de meeste bezoekers zijn namiddagbezoekers. De drank in de kast is bedoeld voor vrienden,vroeger voor mijn man die de drank heel goed kon beperken(ik toen ook). Alle drank weggieten zie ik dus niet zitten. ajja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 1 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 Welkom en succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 1 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2017 Welkom ajja en veel succes. Zeker is er hoop, maar geen moeiteloze, dus werk aan de winkel. En je bent al druk bezig met stappen zetten daarin. Is het je doel om helemaal te stoppen met drank? Wellicht is je huisarts een optie om in vertrouwen te nemen. Niet alleen voor ondersteuning bij het stoppen, maar ook voor een fysieke check up. Drank doet gekke dingen met het lichaam, bij sommigen althans. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 2 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2017 Hoe is het vandaag met je? ^^ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ajja Geplaatst 2 februari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 februari 2017 Dag Vasja, Het gaat beter.Ik heb gisteren al veel minder aan wijn gedacht en het ene neutje grappa(toch! om 4uur) smaakte mij helemaal niet!!ik kreeg er zelfs maagzuur van en was er blij om. Vandaag moet ik om 3u30 op babybezoek en de eerste reactie(oei dan moet ik mijn wijntje missen)heb ik gewoon weggewuifd.Dus vandaag geen neutje,hoop ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 2 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2017 Welkom, ook nog van mij. Wanneer je zegt "hoop ik" dan is de kans groot dat je voor de bijl gaat. Het helpt te zeggen: not-niet-never-nada Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sis Geplaatst 2 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2017 Welkom ajja, ik hoop ook dat je die ene niet neemt. Sterkte meis! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 2 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2017 Nakkes-niente-nothing.... ja, dat helpt. De deur dichtdoen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ajja Geplaatst 5 februari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 februari 2017 Het is niet de bedoeling helemaal te stoppen,maar het alcoholgebruik onder controle te krijgen en het te beperken tot 1glaasje per dag,net voor het avondeten en dat lukt! Ik doe een uur over 1 glas picard met heel veel water en geniet er van!De rest van de avond wordt gevuld met water of cola zero. Ik moet wel bekennen dat ik het gisteren moeilijk had:het was nogal een hectische dag .Gevallen tijdens wandeling met de hond:huisdokter gebeld,naar de radioloog(barst in enkelgewricht),terug naar de huisdokter die de enkel getapet heeft en nu 14 dagen met de voet omhoog. Was er toen wijn in huis geweest,dan was ik waarschijnlijk gezwicht.Maar er was geen wijn in huis,dus kon ik niet drinken. Drank het huis uit helpt !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 5 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2017 (bewerkt) Is er nog hoop... Ja hoor Stoppen is een proces. De eerste stop heb jij gemaakt. Je probleem zien en niet meer willen. Dit is al een hele mooie stap in de goede richting. Stoppen geen makkie helaas..maar niet onmogelijk. Welkom en succes 5 februari 2017 bewerkt door huttula Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieselotje Geplaatst 5 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2017 Mijn mening is als je dan wil drinken met mate dat je beter niet dagelijks 1 glas kan drinken maar bijvoorbeeld met bijzonder gelegenheden of in het weekend een glaasje. Als je dagelijks toch een glaasje neemt na lange tijd veel gedronken hebt, zal je lichaam niet geheel afkicken en je hoofd blijven vragen om dat 1e glaasje. Doe natuurlijk wat je zelf wilt. Er zitten hier veel ervaringsdeskundig en een tijd volledig stoppen is wellicht het beste om als je het echt wil daarna met mate bij bijzondere gelegenheden iets te drinken. Succes en fijne zondag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Phaedra Geplaatst 14 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2017 Ha Ajja, Ik las op het draadje van WinvanWijn dat het even niet zo lekker gaat? Schrijf het maar van je af hoor! Dat helpt :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 14 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2017 Ja vertel ^^ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 14 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2017 Hoi ajja, goed dat je het bij je voornemen hebt weten de houden met 1 drankje. Zelfs toen je met je enkel zat. Hoe gaat het? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bert1953 Geplaatst 1 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2017 Ik las jouw opmerking over je familiefeestje. Hoe gaat ie nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden