Spring naar bijdragen

Maandag 30 januari


Vasja

Aanbevolen berichten

Nee zeggen is inderdaad lastig. Niet het nee-zeggen op zich, maar het eventuele schuldgevoel dat er dan optreedt. 

Verstandelijk kunnen we wel beredeneren dat als er een vraag gesteld wordt, je eenvoudig kunt antwoorden met een ja of nee. 

Het liefst zonder reden ook nog eens, anders lijkt het op verontschuldigen en dat is nergens voor nodig. Je hebt niks fout gedaan.   

Ik denk dat het schuldgevoel dat ontstaat, ermee te maken heeft dat je ongewild denkt dat je een ander met jouw nee tekort doet. 

Maar als je ja zou zeggen, maar liever nee had gezegd, doe je feitelijk jezelf tekort. 

En als je nou lief voor jezelf wilt zijn (moet zijn, anders gaat het op de lange termijn niet goed met je), doe jezelf dan niet tekort

en zeg nee. 

 

Wat een verhaal weer, ben ik nog wel te volgen?  :blush:

Nou is dit wel makkelijk gezegd, maar het is een kwestie van veel oefenen, dus vaker nee zeggen  ;)  :P.

En als het je overrompelt, standaard zeggen: ik denk er nog even over na.

En dan bedenken wat je écht wilt.  

En vervolgens: Ik heb er nog even over nagedacht, maar nee. 

Of: Ik heb er nog even over nagedacht,  het is goed. 

bewerkt door nancy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Bor, nou sterkte, ben benieuwd. 

 

Spirit, wat goed van je dat je nu naar de tandarts gaat, wat een gedoe joh met kauwgum en steentjes! 

Zo'n man/vrouw is er gewoon voor en wil je graag helpen, dat is tenslotte hun beroep. 

Fijn dat je al zo snel terecht kunt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede middag allemaal,

 

Vandaag zijn mijn 4 weken vrij in gegaan (Met dank aan yogajuf, die mij inspireerde om wat langer vrij te nemen )

.

Bor,

Die zware hoofdpijn die je van het weekeinde had, had waarschijnlijk ook alles met een veel te hoge bloeddruk te maken

Mede omdat je ook je medicijnen niet had toen

Gevaarlijk dus ja

Maar goed, je doet wel of het allemaal niets voorstelt , maar weet zeker, dat je zelf wel beter weet

(Beetje kop in het zand steken  :( )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

......... wat er nu rest zijn restjes en mijn ervaring van toen is, dat die er zo uit waren.

 

 

Nou, lekker bezig hé? Zo het al door de paroxetine komen :P  

 

nou, daar word je dan niet echt helderder door, door die paroxetine... restjes die resten en er toen al zo uit waren?? wat rest er dan nog? :):P:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als alles ook echt gebeurd is dan wel Von.

 

Over tot de orde van de dag. Vanochtend erg druk gehad met de Ergotherapeut. Dat doe ik dus niet meer zo vroeg afspreken. Heb me de hele dag onzeker gevoeld. En ze spreken expres af op de momenten die niet goed voor mij zijn  om me te leren voor mezelf op te komen en mezelf belangrijk te gaan vinden. Nou dat zullen ze weten ook. :D

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik voel me iets minder depri. Het gaat heeeeeel erg langzaam duurt 4 -6 weken. Maar ik denk wel dat het aanslaat. Het schijnt een van de beste medicijnen te zijn op gebied van depresies.

En soms kun je het niet zelf. Ik heb hoogstwaarschijnlijk die depr. overgehouden van mijn herseninfarct.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...