Spring naar bijdragen

Nieuwe ronde, nieuwe kansen


Gast

Aanbevolen berichten

Ik was gisteren een topic gestart en kom er net achter dat die voor stoppen met roken is. :P

Dus nu hier maar verder.

Ik ben dus hier in 2014 al geweest, maar ik dacht te kunnen minderen.

Dat kan ik dus niet.

Het is alles of niets!

Dus ik ben begonnen met ervoor kiezen om niet meer te drinken op 1 januari 2017.

 

Dag 7 goed doorgekomen.

Voor wat het waard is, ik ben super trots op mezelf!!  :D

Wel opgestaan met een zware verkoudheid of misschien een milde griep.

Vandaag maar eens extra lief zijn voor mezelf.

Minder tomatientje, want ik merk dat ik vocht begin vast te houden en dat wil ik dus juist niet.

Vol goede moed dag 8 in.

Ik ga dit redden!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De stemming zit er goed in Rupsje, zo te lezen :)

 

Last van mijn lever heb ik wel gehad toen ik nog dronk. En waarschijnlijk in de eerste tijd ook nog wel.

Ik heb er echter geen verstand van. Met mijn lekenhoofd zeg ik altijd tegen mezelf dat als iets met een paar dagen niet minder wordt, ik naar de huisarts moet.

Bij twijfel...

 

Ga goed Rups!

 

(ik merk dat ik het fijn vind dat je hier weer bent)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yeah!! Ik ga lekker!!

Loop in de supermarkt niet eens meer richting de drank :)

Heb wel al de hele dag pijn aan de lever.

Bij lachen en verkeerde beweging maken.

Klinkt dat bekend??

Het eerste deel van je post wil ik graag liken. Het tweede niet natuurlijk. Even aankijken en als het blijft aanhouden, huisarts bellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen sorry hè, dit is je eigen draad. Gewoon doorkletsen.

Schrijven helpt mij vaak. Het helpt je je gedachten netjes uit te schrijven, zodat iemand anders het kan volgen. Inclusief jezelf ;)

En soms stelt iemand een vraag waar je weer verder mee kunt. Ik had dat vanavond nog met een maatje van me...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé hé, ho eens even! Dit is jouw draadje hoor :P

 

Maar goed. Ik ben al een paar dagen wat uit mijn hum, uit mijn doen, geen zin, geen energie ...zoiets. Normaal gesproken zie ik dat soort buien als een signaal, waar ik wat van kan leren of wat mee kan. Maar ik had geen zin om er over na te denken; alleen maar om op de bank te zitten of een appelcake te bakken (en op te eten).

Dit maatje vroeg toch even wat er nou achter zat en dan ga ik toch denken/voelen. En kwam tot de conclusie dat ik waarschijnlijk de afgelopen weken wat teveel van mijn vaste patronen ben afgeweken...

De vraag was net voldoende om mijn stilstand te doorbreken, om even een zetje te geven. Het feit dat het een maatje is (maatje als in ook iemand met een alcoholprobleem) maakt dat ik beter luister/reageer dan op de buurman.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha rups, ik merk ook dat ik me irriteer en bozig wordt. En dat ik bedacht dat ik er normaal een fles wijn in kieper en dan is alles weer goed. Maar zo vluchten kan niet meer. Dus dat wordt voelen!

Dag 10 vandaag gehad :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had gisteren en vandaag een momentje trouwens, dat ik boos werd op een collega en ik wist niet wat ik er mee aan moest.

Net als bij het stoppen met roken moet ik een andere manier vinden om met boosheid, teleurstelling, stress of angst bijvoorbeeld om te gaan.

Iemand heeft mij al gezegd dat ik, door nu te stoppen, veel ga voelen.

Nou.....dat klopt.

Normaal rook je een peukie en drink je een wijntje(lees fles) en dan was het rot gevoel weg.

Guess what!

Blijft hangen....tot ik ga relativeren en dan zakt de emotie.

Pfff, ik zit in mijn praatstoel.

Sorry hoor...

 

Ja. En nu moet je het allemaal voelen, binnen laten komen, nadenken of je er wel of niet iets mee gaat doen en zo ja, wat dan. In plaats van er gewoon wat overheen te kieperen en weer door te gaan. Maar je schrijft zelf al tot ik ga relativeren en dan zakt de emotie. Nog meer winst. Welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had gisteren en vandaag een momentje trouwens, dat ik boos werd op een collega en ik wist niet wat ik er mee aan moest.

Net als bij het stoppen met roken moet ik een andere manier vinden om met boosheid, teleurstelling, stress of angst bijvoorbeeld om te gaan.

Iemand heeft mij al gezegd dat ik, door nu te stoppen, veel ga voelen.

Nou.....dat klopt.

Normaal rook je een peukie en drink je een wijntje(lees fles) en dan was het rot gevoel weg.

Guess what!

Blijft hangen....tot ik ga relativeren en dan zakt de emotie.

Pfff, ik zit in mijn praatstoel.

Sorry hoor...

 

Hey hey!

 

Agressie en andere gevoelens na het stoppen zijn heel normaal omdat je lichaam en geest een verandering doorgaan door het tekort aan de verslavende stof. Je hersenen hebben moeite om dit te verwerken en daarom wordt je agressief, boos, verdrietig en alles wat er bij hoort. Maar, dit duurt niet de rest van je leven. 

 

Een goed filmpje waarin dat wordt uitgelegd staat hier

bewerkt door Keesje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...