Gast Geplaatst 8 januari 2017 Rapport Geplaatst 8 januari 2017 Ik was gisteren een topic gestart en kom er net achter dat die voor stoppen met roken is. Dus nu hier maar verder. Ik ben dus hier in 2014 al geweest, maar ik dacht te kunnen minderen. Dat kan ik dus niet. Het is alles of niets! Dus ik ben begonnen met ervoor kiezen om niet meer te drinken op 1 januari 2017. Dag 7 goed doorgekomen. Voor wat het waard is, ik ben super trots op mezelf!! Wel opgestaan met een zware verkoudheid of misschien een milde griep. Vandaag maar eens extra lief zijn voor mezelf. Minder tomatientje, want ik merk dat ik vocht begin vast te houden en dat wil ik dus juist niet. Vol goede moed dag 8 in. Ik ga dit redden!!
Skyer Geplaatst 8 januari 2017 Rapport Geplaatst 8 januari 2017 Heel veel succes en 7 dagen alcohol-vrij is al erg goed, ga zo door ! Blijf op het forum komen, dat helpt echt.
Sita2 Geplaatst 8 januari 2017 Rapport Geplaatst 8 januari 2017 Welkom en gefeliciteerd met je eerste week! Hier schrijven helpt, maar dat weet je waarschijnlijk nog wel van de vorige keer.
Quinn Geplaatst 8 januari 2017 Rapport Geplaatst 8 januari 2017 Op naar de niets, want dat betekent alles. Succes!
Bob Geplaatst 8 januari 2017 Rapport Geplaatst 8 januari 2017 Welkom! Een goed besluit, en de eerste week zit er al op. Veel succes verder ook.
Singbluesilver Geplaatst 9 januari 2017 Rapport Geplaatst 9 januari 2017 Welkom hier! De eerste week is al in de pocket lees ik. Go for it! Veel succes en schrijf en lees hier vooral! Het werkt!
Keesje Geplaatst 9 januari 2017 Rapport Geplaatst 9 januari 2017 Welkom! Voor mij was minderen ook geen optie! Dan maar helemaal stoppen. Tot nu toe (dag 40) bevalt dit enorm. Succes
Lika Geplaatst 9 januari 2017 Rapport Geplaatst 9 januari 2017 Ik vind het nu ook ongelofelijk hoe drank alom aanwezig is en geaccepteerd. Het is me wat, het is me wat. Niet normaal. Je gaat goed Rupsje. Fijn.
smart Geplaatst 10 januari 2017 Rapport Geplaatst 10 januari 2017 Ook van mij een welkom en uiteraard Heel Erg Veel Succes gewenst!
Quinn Geplaatst 10 januari 2017 Rapport Geplaatst 10 januari 2017 Yeah!! Ik ga lekker!! Loop in de supermarkt niet eens meer richting de drank Heb wel al de hele dag pijn aan de lever. Bij lachen en verkeerde beweging maken. Klinkt dat bekend?? Het eerste deel van je post wil ik graag liken. Het tweede niet natuurlijk. Even aankijken en als het blijft aanhouden, huisarts bellen?
Quinn Geplaatst 10 januari 2017 Rapport Geplaatst 10 januari 2017 Kan ik me indenken. Onverklaarbare dingen in je lijf gewoon laten checken, is niks raars aan.
Quinn Geplaatst 10 januari 2017 Rapport Geplaatst 10 januari 2017 Ik had gisteren en vandaag een momentje trouwens, dat ik boos werd op een collega en ik wist niet wat ik er mee aan moest. Net als bij het stoppen met roken moet ik een andere manier vinden om met boosheid, teleurstelling, stress of angst bijvoorbeeld om te gaan. Iemand heeft mij al gezegd dat ik, door nu te stoppen, veel ga voelen. Nou.....dat klopt. Normaal rook je een peukie en drink je een wijntje(lees fles) en dan was het rot gevoel weg. Guess what! Blijft hangen....tot ik ga relativeren en dan zakt de emotie. Pfff, ik zit in mijn praatstoel. Sorry hoor... Ja. En nu moet je het allemaal voelen, binnen laten komen, nadenken of je er wel of niet iets mee gaat doen en zo ja, wat dan. In plaats van er gewoon wat overheen te kieperen en weer door te gaan. Maar je schrijft zelf al tot ik ga relativeren en dan zakt de emotie. Nog meer winst. Welterusten!
Singbluesilver Geplaatst 11 januari 2017 Rapport Geplaatst 11 januari 2017 Klinkt hartstikke goed rupsje! Ik probeer wat positieve energie van je te pikken op deze manier
Lika Geplaatst 11 januari 2017 Rapport Geplaatst 11 januari 2017 (bewerkt) Rupsje, go girl! Zelf doen, niet alleen. Heel goed bezig. Edit: typo's verbeterd. Ogen nog niet wakker en gaan achteruit. 11 januari 2017 bewerkt door Lika
Keesje Geplaatst 11 januari 2017 Rapport Geplaatst 11 januari 2017 (bewerkt) Ik had gisteren en vandaag een momentje trouwens, dat ik boos werd op een collega en ik wist niet wat ik er mee aan moest. Net als bij het stoppen met roken moet ik een andere manier vinden om met boosheid, teleurstelling, stress of angst bijvoorbeeld om te gaan. Iemand heeft mij al gezegd dat ik, door nu te stoppen, veel ga voelen. Nou.....dat klopt. Normaal rook je een peukie en drink je een wijntje(lees fles) en dan was het rot gevoel weg. Guess what! Blijft hangen....tot ik ga relativeren en dan zakt de emotie. Pfff, ik zit in mijn praatstoel. Sorry hoor... Hey hey! Agressie en andere gevoelens na het stoppen zijn heel normaal omdat je lichaam en geest een verandering doorgaan door het tekort aan de verslavende stof. Je hersenen hebben moeite om dit te verwerken en daarom wordt je agressief, boos, verdrietig en alles wat er bij hoort. Maar, dit duurt niet de rest van je leven. Een goed filmpje waarin dat wordt uitgelegd staat hier 11 januari 2017 bewerkt door Keesje
Singbluesilver Geplaatst 12 januari 2017 Rapport Geplaatst 12 januari 2017 Succes rups. Vooral aangeven als je die klus nu niet ziet zitten. Zorg goed voor jezelf
Singbluesilver Geplaatst 12 januari 2017 Rapport Geplaatst 12 januari 2017 (bewerkt) En hoe ging het vandaag? Oh haha we posten tegelijk Super dag gehad dus. Mooi zo! 12 januari 2017 bewerkt door Singbluesilver
Lika Geplaatst 12 januari 2017 Rapport Geplaatst 12 januari 2017 Waardoor kon je eerst niet nadenken en nu weer wel? Wat heerlijk voor je!
Lika Geplaatst 12 januari 2017 Rapport Geplaatst 12 januari 2017 OK. Nee. Ik geloof het niet. Maar zit nu thuis. Burn out. Dus denken is er sowieso even heel weinig op een logische manier nu...!
Lika Geplaatst 12 januari 2017 Rapport Geplaatst 12 januari 2017 Wie wil huilen is op dit moment ook meer dan welkom bij mij. Ik zat al te denken om: ' de nieuwe huiltherapie' op te zetten. Lekker huilen, zonder reden, gewoon omdat het kan en oplucht:-) Oh...en sorry, ijs als toetje hier Rupsje. ( beetje raar na kaasfondue, maar die andijviestamppot lukt niet meer...)
Lika Geplaatst 13 januari 2017 Rapport Geplaatst 13 januari 2017 Ik hoor dat er zo'n vreselijke griep heerst. Half Nederland ligt plat. Misschien heb jij die ook onder de leden Rups;-)
Lika Geplaatst 13 januari 2017 Rapport Geplaatst 13 januari 2017 Ja, want het heerst hè? Verschrikkelijk. Goed idee thee. Hopen dat het niet doorzet. Veel plezier!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden