tommy Geplaatst 19 december 2016 Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Hoi, na een periode van om en nabij de 25 jaar lang dagelijks drinken, vandaag voor de eerste dag niets. Comsumptie 3 halve liters zwaar bier op een middag, en in de avond halve liter wijn plus nog een halve liter zwaar bier. Sinds 3 weken ook voor 12 uur s'' ochtends, aangezien mijn werk tijdelijk stil is komen te liggen. Ik zal zien hoe het uit gaat pakken, sterkte allemaal met het stoppen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 19 december 2016 Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Hallo Tommy, welkom hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 19 december 2016 Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Welkom Tommy en succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tommy Geplaatst 19 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Succes Tommy heb je een plan voor als het moeilijk word? Heb je hulp of doe je het alleen? Hoi, dank je wel voor het verwelkomen. Nee, ik heb er geen hulp bij, ik leef een teruggetrokken bestaan, geen sociaal netwerk . Ik heb wel kalmerende middelen voorhanden, als de spanning en ongemak dreigt op te lopen, neem ik wat kalmerends. Afbouwen van het gebruik van alcohol is voor mij niet de geschikte manier, het moet zo van alles naar niets, een tussenweg is er voor mij niet. Ik ben erg afgevallen door gebrek aan eetlust door het drinken, in combinatie met het jarenlange verstoorde slaappatroon. De eerste 24 uur heb ik nu achter de rug, ik heb nog nooit een eerder een poging gedaan te minderen of te stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 19 december 2016 Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Welkom Tommy, dat je hier veel steun zult vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 19 december 2016 Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Welkom Tommy en veel succes! Huisarts wel op de hoogte van het stoppen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 19 december 2016 Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Hallo Tommy. Zo, jij was echt een volumedrinker, zeg. Heel goed dat je er mee stopt nu, want op die manier doorgaan zou je lichaam volledig slopen. Je klinkt erg vastberaden, hou dat vast! We helpen je hier graag als het nodig is door je moed in te spreken of praktische adviezen te geven vanuit onze eigen ervaring. Aarzel dus niet hier terug te komen, ook met je twijfels als je die mocht krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 december 2016 Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 welkom tommy. Je schrijft kalmerende middelen te gaan gebruiekn als het lastig wordt. Zijn dat meds die op pam eindigen? Dan zou ik nl niet die gaan slikken, want die zijn nog verslavender dan alcohol lees ik vaak. En als je die dan gaat afbouwen kom je alsnog tegen wat je nu wilt gaan verdoven. Misschien toch verstandiger om contact op te nemen met een verslavingsarts? Juist als er weinig sociale controle is, ben je geneigd zwart-wit te blijven denken he, alles of niets? Ook is er hier op t forum een afdeling waar je dingen aan de hulpverleners kunt vragen als je ergens over twijfelt Gewoon gebruik van maken hoor! Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keesje Geplaatst 20 december 2016 Rapport Share Geplaatst 20 december 2016 (bewerkt) Tommy welkom! Stoppen is moeilijk maar de eerste stap is gezet! Ook ik ben recentelijk pas gestopt met drinken en haal uit dit forum veel steun en informatie! Een filmpje wat ik als eerste aangeraden kreeg om te bekijken (bedankt Jane!) was het filmpje hieronder. Neem de tijd, kijk het helemaal af. Dit is een erg verhelderend filmpje wat verslaving is en wat het kan doen met je lichaam en gemoedstoestand. Ik kwam er mede daardoor achter dat ik ook nog een lange weg te gaan heb, en dat ik echt een andere levensstijl moet gaan hanteren. Als ik je een paar tips mag geven uit mijn eigen ervaring die voor mij werkten (sorry anderen frommers als ik clichés tik) Geen werk? Das @$#@, en juist een aanjager om te gaan drinken, Niet doen! Door meer te drinken kom je echt niet sneller aan een nieuwe baan. In tegendeel, ik heb menig sollicitatiegesprek en baan verknald door de gevolgen van alcohol of stinken naar alcohol. Men ruikt het altijd! Geen werk en niks te doen? - Zoek afleiding. De hele dag alleen thuiszitten is funest, ik begon alleen maar meer te drinken. Het klinkt stom, maar zelfs vrijwilligerswerk zorgde ervoor dat ik een doel op de dag had en weerhield mij van drinken. Afgevallen en geen honger? - Sport en voeding Cliché maar werkt echt, ga sporten. En dan niet hardcore Epke Zonderland of Daphne Schippers maar begin met wandelen, elke dag een uur. Muziekje op en hou je voortgang bij met een app. (geen mobiel? Visuele punten zoals een lantaarnpaal en dan elke keer een punt dat verder ligt) Dat motiveert om meer te gaan doen. Daarna langzaam opbouwen met iets wat je leuk vind (ik vind skaten/schaatsen, roeien en gewichtheffen leuk) Dit zorgde ervoor dat ik fitter werd, gezonder en meer energie had. Het begin is zwaar, maar daarna wordt het steeds beter. Nog een open deur maar eet gezond. Ook hier, geen dieet of Sonja bakker of al die HipsterPowerFood Tofu meuk, maar 'goed' eten. Ontbijt, middageten en avondeten. Begin met brood en beleg, kwark of yoghurt, eieren, fruit en aardappels boontjes en een stukje vlees. Ook hieruit haal je energie, je voelt je fitter en is ook goed voor de stoelgang. Alles is beter dan drank en vette shit. Gezond eten duur? Bullshit. Ik heb ook in de bijstand gezeten en weet hoe het is om geen geld te hebben. Fabrieksbrood kost niets, en goedkope kipfilet nog minder. Kwark heb je voor 60 cent en havervlokken kosten nog geen euro per pak. Eieren zijn ook goed te betalen en diepvriesgroente of groente uit blik zijn altijd beter dan geen groente. Vlees kost ook niets. Bij de jumbo heb je een 5 pak kipschnitzels voor 5 euro. Kun je de hele week mee doen. Nog een gouden tip: zak tagliatelle, diepvriesspinazie, goedkoopste roomkaas, zak gerookte spek en een zalmmootje en je hebt een pan pasta waar je 4 dagen mee doet! (invriezen natuurlijk) Geef je lichaam de tijd om te wennen aan dit nieuwe patroon. Ik had de eerste weken ontzettende maagkrampen, buikpijn en zweetaanvallen omdat mijn lichaam niet gewend was om ‘fatsoenlijk voedsel’ te moeten verwerken. Dit ging over en nu ga ik met veel plezier naar de wc. Een gezonde ontlasting in plaats ..naja je weet dat vast wel. Geen sociaal netwerk? - Zoek een leven! Klinkt hard, maar het is de waarheid. Alleen thuiszitten in zelfmedelijden en denken dat het allemaal aan een ander ligt is de grootste valkuil. Ik heb ook in die donkere put gezeten. Trek er op uit, zoek een hobby of sportvereniging. Dat is in het begin moeilijk, maar er is niets zo leuk als andere mensen leren kennen en nieuwe ervaringen opdoen. Let wel, zoek een hobby of sport waar daarna niet gedronken wordt, dat is weer een valkuil! Stel je vrienden/familie op de hoogte. Ik werd constant verleid door iedereen ‘Pak toch een pilsje man, doe niet zo flauw.’ En voor je het weet was ik weer laveloos. Door iedereen op de hoogte te stellen voorkom je deze triggers Hier kun je altijd je verhaal kwijt dus schroom niet om iets te posten. Zoek een maatje. Zoek iemand die jou ondersteund om niet te drinken. Dit kan via professionele kanalen maar ik heb een vriend van mij die mij helpt, scherp houdt en regelmatig vraagt hoe het met mij gaat. Dit motiveert en helpt enorm. Zin Bier? – Doorbreek het patroon! Cravings zijn @&$# en zullen je nog vaak achtervolgen. Zoek steun bij familie of vrienden, bel ze, ga bij ze langs, of ga naar dit forum (dagpact enz). Als je maar afleiding zoekt. Als ik een craving krijg ga ik een eindje wandelen, naar vrienden toe en als het echt niet anders kan drink ik een malt biertje om ‘het gevoel’ weg te krijgen. Alles uit huis halen, dan kun je ook niet iets pakken. Ik viel vaak in de valkuil dat er nog iets in de kast stond en dat moest dan op. (Ik heb ooit in een craving een bedorven fles port gekort, dagen ziek van geweest maar ik had wel alcohol op! Triest) Ik had vaste drinkpatronen ontwikkeld; vrijdagavond, zaterdagmiddag, zondagmiddag, na het werk, na het eten, als er een vergadering was enz. Het was heel lastig om dat te doorbreken. Door elke keer kleine doelen te stellen slijt er langzaam een nieuw patroon in. Bijvoorbeeld, eerst was een vergadering voor mij een reden om daarna te drinken, nu kom ik voor de inhoud en neem ik daarna een glas water en ga naar huis. Sorry voor de lange post, maar dit zijn een paar kleine handvatten die mij in het begin enorm geholpen hebben om mijn leven weer op de rit te krijgen en daarom wil ik ze graag delen.Daarnaast kun je altijd mijn ervaringen lezen op mijn eigen blog. Heel veel succes en sterkte, het zal een moeizame en langdurige strijd worden maar ik heb vertrouwen in je! Hieronder nog het filmpje 20 december 2016 bewerkt door Keesje Nada en smart reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tommy Geplaatst 20 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 december 2016 Welkom Tommy en veel succes! Huisarts wel op de hoogte van het stoppen? Hoi, nee de huisarts is niet op de hoogte, hij was ook niet op de hoogte van het vele drinken..(denk ik althans Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tommy Geplaatst 20 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 december 2016 welkom tommy. Je schrijft kalmerende middelen te gaan gebruiekn als het lastig wordt. Zijn dat meds die op pam eindigen? Dan zou ik nl niet die gaan slikken, want die zijn nog verslavender dan alcohol lees ik vaak. En als je die dan gaat afbouwen kom je alsnog tegen wat je nu wilt gaan verdoven. Misschien toch verstandiger om contact op te nemen met een verslavingsarts? Juist als er weinig sociale controle is, ben je geneigd zwart-wit te blijven denken he, alles of niets? Ook is er hier op t forum een afdeling waar je dingen aan de hulpverleners kunt vragen als je ergens over twijfelt Gewoon gebruik van maken hoor! Succes. Nou, die kalmerende middelen, die heb ik al een jaar of 10, maar gebruik dat niet dagelijks, mijn ervaring is dat als ik het incidenteel gebruik, het snel en goed werkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tommy Geplaatst 20 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 december 2016 Tommy welkom! Stoppen is moeilijk maar de eerste stap is gezet! Ook ik ben recentelijk pas gestopt met drinken en haal uit dit forum veel steun en informatie! Een filmpje wat ik als eerste aangeraden kreeg om te bekijken (bedankt Jane!) was het filmpje hieronder. Neem de tijd, kijk het helemaal af. Dit is een erg verhelderend filmpje wat verslaving is en wat het kan doen met je lichaam en gemoedstoestand. Ik kwam er mede daardoor achter dat ik ook nog een lange weg te gaan heb, en dat ik echt een andere levensstijl moet gaan hanteren. Als ik je een paar tips mag geven uit mijn eigen ervaring die voor mij werkten (sorry anderen frommers als ik clichés tik) Geen werk? Das @$#@, en juist een aanjager om te gaan drinken, Niet doen! Door meer te drinken kom je echt niet sneller aan een nieuwe baan. In tegendeel, ik heb menig sollicitatiegesprek en baan verknald door de gevolgen van alcohol of stinken naar alcohol. Men ruikt het altijd! Geen werk en niks te doen? - Zoek afleiding. De hele dag alleen thuiszitten is funest, ik begon alleen maar meer te drinken. Het klinkt stom, maar zelfs vrijwilligerswerk zorgde ervoor dat ik een doel op de dag had en weerhield mij van drinken. Afgevallen en geen honger? - Sport en voeding Cliché maar werkt echt, ga sporten. En dan niet hardcore Epke Zonderland of Daphne Schippers maar begin met wandelen, elke dag een uur. Muziekje op en hou je voortgang bij met een app. (geen mobiel? Visuele punten zoals een lantaarnpaal en dan elke keer een punt dat verder ligt) Dat motiveert om meer te gaan doen. Daarna langzaam opbouwen met iets wat je leuk vind (ik vind skaten/schaatsen, roeien en gewichtheffen leuk) Dit zorgde ervoor dat ik fitter werd, gezonder en meer energie had. Het begin is zwaar, maar daarna wordt het steeds beter. Nog een open deur maar eet gezond. Ook hier, geen dieet of Sonja bakker of al die HipsterPowerFood Tofu meuk, maar 'goed' eten. Ontbijt, middageten en avondeten. Begin met brood en beleg, kwark of yoghurt, eieren, fruit en aardappels boontjes en een stukje vlees. Ook hieruit haal je energie, je voelt je fitter en is ook goed voor de stoelgang. Alles is beter dan drank en vette shit. Gezond eten duur? Bullshit. Ik heb ook in de bijstand gezeten en weet hoe het is om geen geld te hebben. Fabrieksbrood kost niets, en goedkope kipfilet nog minder. Kwark heb je voor 60 cent en havervlokken kosten nog geen euro per pak. Eieren zijn ook goed te betalen en diepvriesgroente of groente uit blik zijn altijd beter dan geen groente. Vlees kost ook niets. Bij de jumbo heb je een 5 pak kipschnitzels voor 5 euro. Kun je de hele week mee doen. Nog een gouden tip: zak tagliatelle, diepvriesspinazie, goedkoopste roomkaas, zak gerookte spek en een zalmmootje en je hebt een pan pasta waar je 4 dagen mee doet! (invriezen natuurlijk) Geef je lichaam de tijd om te wennen aan dit nieuwe patroon. Ik had de eerste weken ontzettende maagkrampen, buikpijn en zweetaanvallen omdat mijn lichaam niet gewend was om ‘fatsoenlijk voedsel’ te moeten verwerken. Dit ging over en nu ga ik met veel plezier naar de wc. Een gezonde ontlasting in plaats ..naja je weet dat vast wel. Geen sociaal netwerk? - Zoek een leven! Klinkt hard, maar het is de waarheid. Alleen thuiszitten in zelfmedelijden en denken dat het allemaal aan een ander ligt is de grootste valkuil. Ik heb ook in die donkere put gezeten. Trek er op uit, zoek een hobby of sportvereniging. Dat is in het begin moeilijk, maar er is niets zo leuk als andere mensen leren kennen en nieuwe ervaringen opdoen. Let wel, zoek een hobby of sport waar daarna niet gedronken wordt, dat is weer een valkuil! Stel je vrienden/familie op de hoogte. Ik werd constant verleid door iedereen ‘Pak toch een pilsje man, doe niet zo flauw.’ En voor je het weet was ik weer laveloos. Door iedereen op de hoogte te stellen voorkom je deze triggers Hier kun je altijd je verhaal kwijt dus schroom niet om iets te posten. Zoek een maatje. Zoek iemand die jou ondersteund om niet te drinken. Dit kan via professionele kanalen maar ik heb een vriend van mij die mij helpt, scherp houdt en regelmatig vraagt hoe het met mij gaat. Dit motiveert en helpt enorm. Zin Bier? – Doorbreek het patroon! Cravings zijn @&$# en zullen je nog vaak achtervolgen. Zoek steun bij familie of vrienden, bel ze, ga bij ze langs, of ga naar dit forum (dagpact enz). Als je maar afleiding zoekt. Als ik een craving krijg ga ik een eindje wandelen, naar vrienden toe en als het echt niet anders kan drink ik een malt biertje om ‘het gevoel’ weg te krijgen. Alles uit huis halen, dan kun je ook niet iets pakken. Ik viel vaak in de valkuil dat er nog iets in de kast stond en dat moest dan op. (Ik heb ooit in een craving een bedorven fles port gekort, dagen ziek van geweest maar ik had wel alcohol op! Triest) Ik had vaste drinkpatronen ontwikkeld; vrijdagavond, zaterdagmiddag, zondagmiddag, na het werk, na het eten, als er een vergadering was enz. Het was heel lastig om dat te doorbreken. Door elke keer kleine doelen te stellen slijt er langzaam een nieuw patroon in. Bijvoorbeeld, eerst was een vergadering voor mij een reden om daarna te drinken, nu kom ik voor de inhoud en neem ik daarna een glas water en ga naar huis. Sorry voor de lange post, maar dit zijn een paar kleine handvatten die mij in het begin enorm geholpen hebben om mijn leven weer op de rit te krijgen en daarom wil ik ze graag delen. Daarnaast kun je altijd mijn ervaringen lezen op mijn eigen blog. Heel veel succes en sterkte, het zal een moeizame en langdurige strijd worden maar ik heb vertrouwen in je! Hieronder nog het filmpje Dank je wel, mooie en nuttige tips , het zal niet allemaal haalbaar zijn, maar een deel wel. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 20 december 2016 Rapport Share Geplaatst 20 december 2016 (bewerkt) Tegen zo veel goede tips kan ik niet op! Welkom ook van mij! En: ik zou er echt hulp bij vragen! Je staat er versteld van hoe goed dat kan doen. Niet meer alleen, nee..... Maar zet m op; dit forum heeft ook enorm veel te bieden!! (klemtoon op OOK) 20 december 2016 bewerkt door smart Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tommy Geplaatst 20 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 december 2016 Tegen zo veel goede tips kan ik niet op! Welkom ook van mij! En: ik zou er echt hulp bij vragen! Je staat er versteld van hoe goed dat kan doen. Niet meer alleen, nee..... Maar zet m op; dit forum heeft ook enorm veel te bieden!! (klemtoon op OOK) Hoi, dank je wel, ik zal zoveel mogelijk lezen, en zal ook ruimte nodig hebben wat van me af te praten, ik merk dat de leegte die ontstaat door het niet gebruiken van alcohol, een gevoel van verdriet is..en allerlei vervelende lichamelijke sensaties die beginnen tijdens het stoppen. Afijn, ik moet het er maar mee doen, het zal een gevecht worden, maar dat geeft niet. Nada en Lika reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 20 december 2016 Rapport Share Geplaatst 20 december 2016 Leegte is een raar iets he? En dat terwijl wij als mens zo veel zijn! Sterkte.... nee, het geeft niet. Don't give up Monster reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tommy Geplaatst 20 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 december 2016 Hoi, na een periode van om en nabij de 25 jaar lang dagelijks drinken, vandaag voor de eerste dag niets. Comsumptie 3 halve liters zwaar bier op een middag, en in de avond halve liter wijn plus nog een halve liter zwaar bier. Sinds 3 weken ook voor 12 uur s'' ochtends, aangezien mijn werk tijdelijk stil is komen te liggen. Ik zal zien hoe het uit gaat pakken, sterkte allemaal met het stoppen! Verdriet komt in vlagen opzetten, verdriet en eenzaamheid, maar laat maar gebeuren... smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 20 december 2016 Rapport Share Geplaatst 20 december 2016 heel herkenbaar Tommy, toen ik net gestopt was kon ik echt denken dat ik depressief aan het worden was. zoveel heb ik gehuild en ellendig gevoeld. Het liefst onder een deken liggen en de hele wereld om me heen vergeten. ik dacht toen ook dat weer gaan drinken me wel weer happy zou maken, not. Ja voor heel even, deze cyclus helaas een aantal keren moeten doorlopen totdat ik er ECHT achter kwam dat ik verslaafd ben. en dat niet meer drinken de enige oplossing is. hoewel het soms nog steeds moeilijk is kan ik nu soms ook al blij zijn met mezelf en mijn nieuwe ik. Dus laat het maar gebeuren inderdaad, laat het maar komen. het hoort erbij, je zal een nieuwe ik gaan ontdekken maar eerst die ontgifting door!! heel veel sterkte en bedenk iedere dag of ieder uur dat je vandaag niet drinkt. dat maakt het misschien wat overzichtelijker!! Lika en smart reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tommy Geplaatst 23 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 december 2016 Nou, dag nummer 5... Het gaat goed, 1 dag de boel wat onder controle weten te houden met wat kalmeringsmiddelen, maar niet meer nodig gehad nadien.. Slaap erg goed, zonder onderbrekingen..weinig last verder van andere zaken.. smart, Nada en lady jane reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 23 december 2016 Rapport Share Geplaatst 23 december 2016 Klinkt goed. Ook fijn dat je goed kunt slapen, dat heeft niet iedereen zo snel na het stoppen. Lekker doorgaan zo... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden