Bob Geplaatst 16 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Hier nog wat informatie over de Deense keuken. Het ontbijt in Denemarken (morgenmad) verschilt niet veel van dat in Nederland. Tussen de middag (frokost) wordt er smørrebrød gegeten, een dun sneetje brood met daarop een groot slablad en daarop weer zalm of garnalen, paté of rosbief of nog iets anders. Daaroverheen uien, remoulade , room of rode bessen. Het recept wordt slechts beperkt door de creativiteit van de kok.’s avonds is de avondmaaltijd (middag). In de Deense keuken speelt vlees een belangrijke rol. Waar het tot voor kort altijd varkensvlees was komt nu steeds meer lamsvlees in de belangstelling. Bij het eten hoort altijd een bruine saus die in grote hoeveelheden over het eten gegooid wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 16 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 We zijn er. Uitstappen, graag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 16 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Hier ook weer wifi op de kamer. Mooi toch? Ik vond foto's van die Skipperkroen uit 2015 op google maps, dus hij bestaat kennelijk nog steeds. Ik ga er morgen maar eens kijken, denk ik. Hopelijk werkt onderstaande link voor jullie: https://www.google.nl/maps/place/Skipperkroen/@55.6803209,12.5898863,3a,75y,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1s-bJPsh4TvOQc%2FV-ZFvOaoTaI%2FAAAAAAAALfs%2FibAK6877Rx06SGReqE4FyrvrpDZh96M2wCJkC!2e4!3e12!6s%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-bJPsh4TvOQc%2FV-ZFvOaoTaI%2FAAAAAAAALfs%2FibAK6877Rx06SGReqE4FyrvrpDZh96M2wCJkC%2Fs203-k-no%2F!7i6016!8i4016!4m12!1m6!3m5!1s0x46525322b435f7b7:0xa209a42c90c4e7c7!2sSkipperkroen!8m2!3d55.6802896!4d12.5898607!3m4!1s0x46525322b435f7b7:0xa209a42c90c4e7c7!8m2!3d55.6802896!4d12.5898607!6m1!1e1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 16 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Opmerkelijk: Ik keek nog even naar die bedrijfsmededeling die ik hier gister al weergaf en zag dat er nu iets aan is toegevoegd. === 16 December Aan alle medewerkers Hierbij treft u nog een vervolg aan op de mededeling over ons bedrijfsfeest van 23 december a.s. Naar aanleiding van een brief die ik kreeg van een lid van de Anonieme Alcoholisten Nederland, met het verzoek om een alcoholvrije tafel, kan ik u mededelen dat dit verzoek gehonoreerd zal worden. Houdt er wel rekening mee dat u niet meer anoniem zult zijn als u aan die tafel plaats neemt. Ook wil ik u laten weten dat op verzoek van de gezamenlijke vakbonden wordt afgezien van van het uitwisselen van cadeautjes. De reden is dat zij 10 Euro teveel geld vinden. Fijne Kerstdagen allemaal! Ria Duifs Human Resources Manager === Ik was dus niet de enige die zich aan de vanzelfsprekendheid van die alcoholconsumptie stoorde. Trouwens, dat van die cadeautjes is ook wel grappig. Ze hadden het beter bij gedichtjes kunnen laten, zoals wij hier met Sinterklaas deden. Singbluesilver en Lika reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 16 december 2016 Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Ja het werkt hoor Bob, dankjewel! Nu eerst maar eens koffertje uitpakken...Lars, wacht op mij, ik wil ook naar de M! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 16 december 2016 Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Hahaha, ik lees nu pas je laatste bericht! Nou, dan maar niet meer anoniem. Ik kijk trouwens nog effe snel handbal, Nederland tegen Denemarken, wel leuk nu we hier zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 16 december 2016 Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Mooie stad Kopenhagen! Hier gaan we ons wel even vermaken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonneke Geplaatst 16 december 2016 Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Goh. Ik heb wat gemist. Als ik heel snel naar jullie toe reis, denken jullie dat er nog een kamer voor mij vrij is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 16 december 2016 Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Ja hoor Lonneke, kom maar snel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 16 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Ik ga even informeren, Lonneke. Best kans deze tijd van het jaar. Ik laat het je z.s.m. weten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 16 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Geen probleem, Lonneke. Er is plaats. Je wordt afgehaald met de kleine arrenslee en die komt vliegensvlug hierheen. Arrenslee Pact Kerst 2016 + Jannigje met de beren-collectie + Bob met zijn baby-olifantje + Lars met zijn hond Djana + Quinn, Statler en Waldorf + Jane + Hub + SBS + Bol met 2 hondjes, 2 katten, 3 vissen en een sprinkhaan + Nancy + Elma + Lika + Blondie met doggiedog + Pumpkin + Sowhat + Kore + Bor met 2 dwergpapegaaitjes en een herdershond + Lonneke + Nada Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 16 december 2016 Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Lars, doe mij inderdaad maar een heppie miel.Ik wil zo graag weten wat er voor speeldingetje bij zit, haha! En jij? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 16 december 2016 Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Ik ben misschien wat stilletjes en niet echt zichtbaar maar ik ben er wel hoor. Nog steeds mee in de slee. Singbluesilver en nancy reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 16 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Je staat op de lijst, hoor. Als eerste nog wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 december 2016 Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 niet over sport beginnen vanavond mensen want de Nederlanderse dames hebben net met 26 - 22 van de Deense ploeg gewonnen en gaan dus door naar de EK-finale. Wat zal Raffie trots zijn op zij vriendin. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 16 december 2016 Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Oh oh zijn we wel veilig dan in Denemarken? Inderdaad beter dat we niet laten blijken dat we uit Nederland komen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 16 december 2016 Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Hmmm die M was inderdaad ook een hele goede optie geweest. Hier toch weer de Italiaan. En wat was je speeltje Nancy bij je Hmeal? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 16 december 2016 Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Jammerrrrrrrrrr een Pokémonkaart, net als thuis... Singbluesilver reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 16 december 2016 Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Heeft er trouwens nog iemand naar de rendieren gekeken, ik hoor zo'n klaaglijk geluid uit de stallen komen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 16 december 2016 Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Ik breng er nog wel wat spaghetti heen. Rendieren eten toch alles? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 16 december 2016 Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Spring maar bij Lonneke op de kleine arrenslee en kom snel hierheen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 16 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Welkom Spirit. Fijn dat je meedoet! Arrenslee Pact Kerst 2016 + Jannigje met de beren-collectie + Bob met zijn baby-olifantje + Lars met zijn hond Djana + Quinn, Statler en Waldorf + Jane + Hub + SBS + Bol met 2 hondjes, 2 katten, 3 vissen en een sprinkhaan + Nancy + Elma + Lika + Blondie met doggiedog + Pumpkin + Sowhat + Kore + Bor met 2 dwergpapegaaitjes en een herdershond + Lonneke + Nada + Spirit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 16 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 (bewerkt) Ik probeer de proef op de som te nemen wat betreft het kunnen lezen van Deense krantenkoppen. Als je wat context hebt (er staat een foto van handbalspeelsters boven en ik kende het bericht van Jane dat hiervoor staat) kun je de tweede zin al vrij aardig vertalen zonder dat je Deens hoeft te kennen. De eerste zin vind ik minder duidelijk. Bron: http://jyllands-posten.dk/ Nedtur: Danmark snublede, men har en platform at rejse sig ved De danske håndbolddamer gik glip af sin første mesterskabsfinale siden 2004 efter 22-26 til Holland. 16 december 2016 bewerkt door Bob Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 16 december 2016 Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Denemarken sneuvelde? En iets van podium was in zicht ofzo? Of praat ik nu echt onzin....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 16 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Dit is wat google translate ervan maakt, maar die is ook niet altijd even goed, hoor. Vertraging: Denemarken struikelde, maar hebben een platform om op te staan De Deense handbal dames miste de eerste finale sinds 2004 op 22-26 naar Nederland. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden