Quinn Geplaatst 9 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2021 Een gijzelaar dan stond altijd m'n eten klaar Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 9 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2021 aardig dat door het zinnetje van @Quinn meteen het hele liedje in mijn hoofd afspeelt, ...ooooooo was ik maar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 9 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2021 (bewerkt) Maar een gijzelaar dan stond altijd m'n eten klaar 9 juli 2021 bewerkt door Quinn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 9 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2021 aardappels met vette jus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 9 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2021 Jus d'orange voor het supersonisch gezonde evenwicht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 9 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2021 evenwichtig zijn is niet mijn forte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2021 forte magnesiumpoedertje en de spieren ontspannen waar je bij staat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 Staat men nog stevig op de benen en na zo'n poedertje zakt men als een plumpudding in elkaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 Aardig om te vermelden is misschien dat in het verleden een gijzelaar iemand was die gijzelde, de persoon die werd gegijzeld werd 'gegijzelde' genoemd, ik erger me nog steeds aan het huidige woordgebruik. lady jane en Artemis reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 Bruikbare tip @Yvonne voor mensen met een passie voor de Nederlandse taal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 De Nederlandse taal is niet meer wat ze ooit was ben ik bang. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 bang ben ik ook voor taalverloedering, daarom gooide ik de gijzelaar zin er in , in de hoop dat iemand het rare verschil tussen gijzelaar en stotteraar opmerkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 Merkte het verschil dus wel degelijk op en ben van mening dat het woord dus tegenwoordig foutief gebruikt wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 wordt een woord verkeerd gebruikt, dan nemen de mensen dat snel over en is er sprake van taalverloedering Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 Taalverloedering en taalevolutie - ze zijn van alle tijden en zullen ook steeds door blijven gaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 Gaan gebruiken in de taal veranderen, dan is dat heel natuurlijk, dat gebeurt al eeuwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 eeuwen geleden gebruikte men taal die ik nu niet graag zou terug zien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 Terug zien van oude taal leidt bij mij vaak tot verbazing omdat de taal dan door de eeuwen heen zo veranderd blijkt te zijn dat hij voor mij regelmatig onherkenbaar is geworden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 orde naast netheid, maar niet hier bij ma flodder thuis Bob reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 thuis kan je gewoon lekker op de bank hangen in je ouwe flodder broek met je fijnste t-shirt, trouwens, je en jouw worden tegenwoordig ook onjuist gebruikt, het is natuurlijk: jouw oude flodder broek en jouw fijnste t-shirt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 Irt of IRT kan de afkorting zijn voor Interregionaal Recherche Team Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 Team Spirit is een vlaamse reeks over voetbal en voetballiefhebbers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 Over voetbal en voetballiefhebbers kan ik heel lang niet meer meepraten, ik ben blijven steken bij van Basten en Gullit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 Literatuur is dan ook over die twee geschreven, boeken vol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 Volkomen logisch in dit geval denk ik, zij zijn beide nog steeds bekend, ook in verre buitenlanden heb ik gemerkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden