Spring naar bijdragen

Maandag 7 november 2016


Momentum

Aanbevolen berichten

Hoi,

Sorry dat ik even inbreek hier. Wilde even een korte update geven over mezelf, en heb momenteel geen zin om een eigen draad te starten.

Heb nog het getwijfeld om de draad van Kohtje te gebruiken, maar ik hou het liever simpel denk ik.

het was niet echt een tof jaar, tot hiertoe.

Een vriend is een paar maanden geleden uit het leven gestapt, en in dezelfde periode ben ik in conflict geraakt met mijn familie, ik heb de banden inmiddels verbroken.

Ik ben eerlijk gezegd eerder een gewoontedrinker dan iemand die op specifieke emoties drinkt, dus ik weet niet eens of er een verband is, maar ik drink de laatste tijd veel meer dan me lief is.

Wat Ik hier exact zoek weet ik niet, eerder babbel en troost dan advies vrees ik, misschien een vage hoop dat ik door te schrijven een paar dingen terug op een rijtje krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan maar eerst even een paar armen om je heen  Jen :heart:  :heart:  :heart: dan hoef je even helemaal niets. En dan maar eens kijken hoe het verder gaat. Daar is nog alle tijd voor.

Als je verdrietig bent laat maar komen, je bent hier in ieder geval niet alleen

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heftig Jen. Ik denk alleen dat er plekken zijn die wellicht beter zijn voor jouw issue, Lady Jane werkt bij zoiets als Sensoor (?), die kan je gewoon bellen en je hart luchten. Mijn ervaring: alleen al het praten met iemand helpt enorm, en dat heeft een online forum nu eenmaal niet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jen

Vaker mij afgevraagd hoe het met je is. Lees nare dingen en lees teveel drank waar je niet tevreden mee bent. Toch ben je hier weer terug :rose:  Als je niet weet wat je zoekt wellicht maar even gewoon zijn en niet zoeken (dit zeg ik mijzelf ook zo dikwijls) Hoop dat je daarmee rust vind en tevredenheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb je op zich gelijk in Tom, ik ben ook in therapie. Wellicht grijp ik daarnaast ook naar dit forum omdat ik er affiniteit mee heb, en ook omdat ik me nu niet bepaald total loss wil drinken (die niks moeten is in dat opzicht niet letterlijk, alleen spreek ik liever over willen dan over moeten).

Merci Bor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vorig jaar in November ook een maat verloren. Hij zat bij mij in het elftal, had ook 3 kids en kon het allemaal niet meer aan na zijn scheiding.

Toen ik het hoorde was ik eerst kapot. Daarna boos. En nu merk ik, dat ik voornamelijk teleurgesteld in hem ben en dat gebruik als middel om mezelf scherp te houden. Hij was namelijk dronken toen hij eruit stapte (ik heb zelf de bierblikken en whisky fles samen met zijn beste vriend rond hem opgeruimd en weggegooid). Hij was niet depressief, maar juist trots. Trots met een grote letter. En uiteindelijk heeft zijn trots het gewonnen.

Ik was ook zo: zo enorm trots en alles neersabelen wat me niet asnstond. Ik ben nog steeds zo. Alleen heb ik bij mijn vrienden (!) bij de AA geleerd dat dat nergens toe leidt. AR schreef het recentelijk; ik hield altijd een scherm voor waarop een beeld werd geprojecteerd van iemand die ik graag wilde zijn. Het enige probleem: ik was het niet. En dat toneelspelen heb ik opgegeven. Hopelijk heb ik nog 30/40 jaar te leven indien mijn gezondheid dat toelaat, hopelijk zie ik ooit kleinkinderen, hopelijk ben ik dan nog steeds getrouwd en hebben we dan alles afbetaald. Maar zo niet (qua afbetaling): maakt niet uit want ik ben nuchter, maak geen schulden meer die ik niet aan kan en zelfs om 4 am in de US ben ik gewoon scherp en blij om gewoon te leven en genieten van zoiets als een fantastische beef steak. Alcohol voor mij voegt niks, noppes toe en het stoppen met drinken is absoluut een van mijn beste beslissingen ooit.

Lange post vanaf mijn telefoon maar het is 04.40 am hier en ik ben klaarwakker :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als al die draadjes het gevolg hebben dat mensen gaan twijfelen waar ze bij horen dan zie ik dat als onverwachte grote winst. Nergens bij horen is een eerste stap naar jezelf. Ik droom van de dag dat er op een dag zoveel draadjes zijn dat men zucht *ik geef het op om ergens bij te horen*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, deze middag.

Tis een beetje vochtig buiten en dan druk ik me nog voorzichtig uit.

 

Vanavond weer eens naar de AA-meeting, eens zien of de nieuwe er nog is, een jonge knaap, werkend op de bouw, waar ze de hele dag over bier lullen, hahaha.

 

Lastig om dan niet mee doen.

 

Ik wou dat ik ook eens een keertje een kadootje zou krijgen, zoals anderen hier, in de vorm van een 'helder hoofd'

Dat zou pas motiveren, maja, waarschijnlijk niet voor mij weggelegd.

 

De duffe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wou dat ik ook eens een keertje een kadootje zou krijgen, zoals anderen hier, in de vorm van een 'helder hoofd'

Dat zou pas motiveren, maja, waarschijnlijk niet voor mij weggelegd.

 

 

 

Ladyjane kan alles, die heeft zelfs een keer een hele fanfare opgetrommeld.

bewerkt door basta
Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou nou  basta

Asterix basta met je hebben

die heeft al een helder hoofd

sterker nog die is een helder hoofd

en het knechtje van willie wortel

dus ook nog veel ervaring

 

Lady jane, hoe moet ik in dit bericht de klemtonen leggen? Ik probeer van alles maar ik snap niks van wat je hier zegt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...