Spring naar bijdragen

Woensdag 12 Oktober


MarQ

Aanbevolen berichten

Mooi gezegt Kohtje..........

 

hihi... dank je. En toch zeg ik helemaal niks. Alleen maar dat je elke dag 50% kans hebt wat van je leven te maken en

50% kans om je leven te verstieren.

Ik ben er proefondervindelijk achter gekomen dat dát wat ik het minst zie zitten me het verst brengt.

Dat maakt dat ik regelmatig met (enige) tegenzin aan iets begin om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat ik blij ben die

keuze gemaakt te hebben. Terwijl tegengesteld daaraan vaak de dingen die ik me als ideaal (lees: makkelijkst, meest vertrouwd, minst bewerkelijk)

voor ogen heb behoorlijk tegenvallen.

De keuze links- of rechtsaf maak ik vaak tegengesteld aan wat m'n eerste ingeving me ingeeft..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pinkman, ingeval de lappenmand de eerste ingeving is lijkt me dat een goede om te volgen.

Het lichaam heeft óók duidelijk wat te vertellen. Ziek? dan ook ziek zijn en niet tegenovergesteld doen of er niets aan de hand is.

Beterschap.

 

Rapilos al wat bedacht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quinn, hoe laat moet/mag je?

Laat je alsjeblieft je harnas thuis? Laat je blote nek maar zien, en als ze toch gaan proberen om je daar te pikken, roep ons dan maar.

Succes en sterkte!

Om één uur moest ik opdraven, ben nu net klaar. Even landen. Harnas kon ik niet laten, maar had het vizier open.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha,

 

Ja, rustig..pfff...scheelt in bijlezen  :)

Hele drukke, maar goeie dag.

 

Morgen even 'niet'. 

Yoga en wat rommelen hier. 

Is ook nodig.

Want balans zoeken is en blijft een uitdaging.

Maar nuchter gaat dat stukken beter.

Weet ik tenminste waar ik moet zoeken.

 

Dusse..droge afmelding.

 

Fijne avond allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar waar de omstandigheden

en de plek waar je je bevindt

 

Er niet toe doen

 

Je er niet door laat misleiden

Wan tuulk zijn ze er nou eenmaal

 

Ik zie het zo, waar ik ook ben of doe

Het kan, als ik dat wil

bewerkt door Mai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed, ik ga even eerlijk zijn. Het is me vandaag niet gelukt. Tien dagen is het me gelukt. Vandaag, de elfde dag, hierviel ik. Morgen hervat ik en ga ik voor de veertien. Ik heb geen zin om smoezen, uitwijkmanoeuvres of wat al te meer te verzinnen. Morgen ga ik de draad hervatten, langs bij een groepsmeeting en uiteraard hier. Hopelijk verwijten jullie me niet het dagpact te hebben geschonden, ik heb hoofdzakelijk mezelf er mee. 

 

Update: rest van de fles door de gootsteen. Kwart van mijn fles op, zonde maar beter dan de ellende doorzetten. Ik ga slapen, tot morgen. 

bewerkt door Draaiorgel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Draaiorgel

Dan heb je een plan

 

Een doel wellicht

Dus gewoon doen

 

En de rudder recht houden!

 

Ver-wijten doe ik niet aan

Hebben we nix an

 

Stomme irrationele actie om een slijterij in te lopen tegen al mijn voornemens in. Enfin, de schade is nog beperkt gebleven, ik sla mezelf alleen wel een beetje voor het hoofd dat ik zo stom ben. En het was niet eens in een drankzuchtaanval, meer dat ik dacht: lekker een glaasje drinken. Enfin, ik heb nu niets meer en ik hervat morgen. Weer terug naar de nul dagen, grrr. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, jammer! Ik had hetzelfde (ik keek even terug, 24 september). Balen hè, draaiorgel?

"Meer dat ik dacht: lekker glaasje drinken"

Eng is dat, ik bedoel, die drankzuchtaanval, daar kunnen we ons tegen wapenen, maar deze onnozelheid, daar trap je gewoon in. (sorry dat ik het zeg, ik bedoel ook mezelf)

Ja, terug naar nul, grrr.

Nou ja, ooit, als de teller allang boven de tienduizend staat, lach je om deze verloren tien.

Niet al te hard balen hoor, kijk maar waar het lek zat, dichtkitten en weer verder.

Slaap lekker, en tja, eerlijk is eerlijk, gefeliciteerd met die driekwart in de gootsteen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh

Drukke week tot nu toe..voor morgen en vrijdag rust in kunnen bouwen door aantal afspraken die ik eerst enthousiast wel er bij wilde doen maar weer af te zeggen. Voelt goed!

nu laat naar bed voor mijn doen, maar wel voldaan na bestuursvergadering.

Trusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit dag 1447 nuchter af. Zoveel erwtjes in het potje moeten toch een beetje de bodem bedekken. Toch?

Ik schreef al eerder, alcohol op zich zit niet meer in mijn systeem, de gewoonten nog wel. Ãls die er al ooit uit gaan. Maar ik werk eraan, elke dag weer opnieuw.

En ondanks die dagen die al voorbij gingen, kan ik me de ellende op de bodem van de put nog goed herinneren. En die herinnering hou ik in ere, want dat is waar ik vandaan kom en nooit meer naar terug wil.

Sommigen hoor ik zeggen:"Ik ga goed, maar ik ben er nog niet!"

Ik zou nergens anders willen zijn dan waar ik nu ben: een herstellende verslaafde die elke dag een beetje groeit en stukjes van zichzelf herontdekt.

"We streven naar geestelijke groei, niet naar geestelijke volmaaktheid." (Big Book)

 

Welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed, ik ga even eerlijk zijn. Het is me vandaag niet gelukt. Tien dagen is het me gelukt. Vandaag, de elfde dag, hierviel ik. Morgen hervat ik en ga ik voor de veertien. Ik heb geen zin om smoezen, uitwijkmanoeuvres of wat al te meer te verzinnen. Morgen ga ik de draad hervatten, langs bij een groepsmeeting en uiteraard hier. Hopelijk verwijten jullie me niet het dagpact te hebben geschonden, ik heb hoofdzakelijk mezelf er mee. 

 

Update: rest van de fles door de gootsteen. Kwart van mijn fles op, zonde maar beter dan de ellende doorzetten. Ik ga slapen, tot morgen. 

Het getuigt van moed en vastberadenheid om na een terugval je hier weer te melden. Wij zouden slechte kornuiten zijn als we je anders dan met een warm welkom weerzien wensen!

Welkom!

Iemand zei: "Lek vinden en dichtkitten."

Mijn suggestie is: probeer die wilskracht door wat gemakkelijkers te vervangen. En vooral eerst: gooi die achterdeuren dicht! Er is hulp als je wil. Je hoeft het niet alleen te doen. Je moet het weel zelf doen.

En dat kun je. Veel kalmte, moed en wijsheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...