Spring naar bijdragen

Donderdag 25 augustus


Claartje

Aanbevolen berichten

Tja, of.... dat kan natuurlijk ook, als je je per sé 's avonds wilt afmelden om met een goed gevoel en complimentjes je bed in te duiken,

meld je dan ook meteen 's avonds weer aan voor het nieuwe dagpact. Niet wachten tot de volgende morgen, maar meteen 's avonds weer.

In dat geval ben je 24 uur per dag "gedekt" door het pact.

Of zijn er misschien deeltijd/parttime alcoholisten onder ons?? :face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het prettig om de dag uit te luiden met een openbaar afvinkje. De nacht voelt als een intermezzo, alcohol speelt geen rol. 'sMorgens begint een nieuwe dag met gevaren, dus: reddingsboei om en gauw op het dagpact.

Maar blijkbaar is het voor iedereen anders, dus we laten de regels los, oké?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, Nadia.. hahaha.. nee, niks persoonlijks, ook niks tegen een goed gevoel. Ik heb ook graag een goed gevoel over behaalde

resultaten. Maar dat goede gevoel moet dan wel écht zijn..

 

Het lijkt muggenzifterij, dat van die 24 uur, maar voor herstel is het

juist zo belangrijk om de feiten niet naar onze eigen hand te zetten.

Dat is juist wat ik altijd onder controle wilde hebben, de feiten..

Daarvoor moest ik altijd allerlei hersenkronkels volgen die door de buitenwereld als niet reëel werden ervaren.. ik verdraaide feiten,

was altijd op zoek en wrong me in de gekste bochten om mezelf te rechtvaardigen, alleen maar om mezelf "waar" te maken.

Ik paste de werkelijkheid aan aan mijn eigen behoeftes en omstandigheden. Maar het was (en dat bleek ook elke keer) puur zelfbedrog.

Door dingen niet makkelijker, mooier, fijner te willen laten lijken dan ze feitelijk zijn kwam ik langzaam aan met beide voeten op aarde terug.

Het leven is mooi, inclusief al z'n "lelijke" kanten, mits ik het de tijd en waarde toedeel die het vraagt en heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

basta, de nacht als intermezzo, mooi verwoord!

Zo voelt het voor mij ook..naar bed is einde van de dag en mogelijkheid om te drinken. Ik heb nooit 'snachts zitten drinken, dat maakt misschien uit.

Ik zou nieteens weten hoe je dat zou kunnen doen...'à nachts drinken en 's ochtends weer aan het werk?

Ik zit al 2uur heerlijk achterin de tuin op veranda van tuinhuis. Boek, puzzelboek, koude spa grapefruit

Genieten!

Morgenmiddag met vouwwagen naar Walcheren, voor 2 nachtjes bij het strand. Volgende week laatste vakantieweek met mijn verjaardag als afsluiter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact:

Claartje

Zbb 

Lieve

Lars

Vol

Bor

Nadia

Skyer

MarQ

Quinn

Sonnetje

Basta

Smart, gisteren een geslaagde afmelding/ weinig moeite/rustig aan de thee en vroeg in bed

 

Goeiemiddag,

 

Ik ben het met Koh eens: de laptop aanzetten s' avonds is al een trigger op zich voor mij. Dat activeert mij namelijk. Vroeg naar bed... kopje thee, dat lukt het best als ik me kalm hou en geen activiteit meer opzoek. Gisteren een snelle afmelding van mij; ik behandel de laptop dan alsof ik me eraan brand. :face-icon-small-shocked:

 

Straks gesprek bij de ggz. Ik heb nog steeds huiver om meer ad te gaan gebruiken, doch dat zou misschien toch beter zijn, in elk geval om te proberen?

 

Voor die tijd nog een half uurtje zweten tussen het onkruid in de tuin.

 

Spirit: van harte gefeliciteerd! Geniet van het kleine wondertje.

 

Fijne dag allemaal en kalm aan maar  32 graden... :excl:  veel water drinken...

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact:

Claartje
Zbb 
Lieve
Lars
Vol
Bor
Nadia
Skyer
MarQ
Quinn
Sonnetje

Basta

Smart

Sita

 

Voor mij geldt dat als ik in bed lig ik i.d.d. niet drink, dus voor mij is het prima zoals het is. Ook al meld ik het de laatste tijd wel vaker de volgende dag ;)

 

Fijne middag en avond!

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact:

Claartje

Zbb

Lieve

Lars

Vol

Bor

Nadia

Skyer

MarQ

Quinn

Sonnetje

Basta

Smart

Sita

Tine

Voor mij geldt dat als ik in bed lig ik i.d.d. niet drink, dus voor mij is het prima zoals het is. Ook al meld ik het de laatste tijd wel vaker de volgende dag ;)

Fijne middag en avond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag even overwogen

om op t strand te gaan slapen met een volleymaatje

toch maar naar huis, warm eten en eigen bedje.

Wat werd het zalig toen rond 16 uur de wind ineens

een beetje opstak en vanuit zee kwam. Het water is 19 graden

en met een oververhit volley-lijf languit drijven,

sjonge ik ken geen groter geluk dezer dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...