Spring naar bijdragen

Ik ben

Quinn

Aanbevolen berichten

Op 2-12-2016 om 10:54 zei basta:

'Ik voel me hier te goed voor.'

Quinn, vanaf het moment in mijn leven dat die gedachte af en toe bij me opkomt, gaat het goed met me.

Eerlijk waar!

Het betekent: Ik wil dit eigenlijk niet. (Kore zegt het al)

Ja. Ik voel me te goed voor deze ellende. Ik ben te goed voor deze ellende. Met het forum als een reddingsboei door het leven dobberen, in elk geval voorlopig.

Raar, hoe je in vijf jaar uiteindelijk niks hebt geleerd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Quinn:

Ja. Ik voel me te goed voor deze ellende. Ik ben te goed voor deze ellende. Met het forum als een reddingsboei door het leven dobberen, in elk geval voorlopig.

Raar, hoe je in vijf jaar uiteindelijk niks hebt geleerd. 

Nou je hoeft maar omhoog te scrollen op deze laatste pagina ergens in 2019 toen ging je heel goed. Wat houdt je tegen om vandaag te stoppen? Get your shit together, jij bent degene die je lot in handen heeft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je @Etty al kan ik me dat specifieke gesprek niet zo herinneren, ik weet wel dat we vaak zinvolle gedachten hebben uitgewisseld. Van mezelf houden, het gaat wat ver. Maar een klein beetje geleerd heb ik het in de jaren wel.

En als er een zaadje is, kan er groei komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei bumperjim:

Nou je hoeft maar omhoog te scrollen op deze laatste pagina ergens in 2019 toen ging je heel goed. Wat houdt je tegen om vandaag te stoppen? Get your shit together, jij bent degene die je lot in handen heeft. 

Jij was ook niet gestopt toch? Als ik me goed herinner?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Winnen doe je niet in één dag, verliezen ook niet. Vandaag de nul niet gehouden. Ben me niet enorm te buiten gegaan ofzo, maar niks is nul en nul was het niet. Eerlijk duurt het langst en zo houd ik tenminste mijn spiegel helder. 

En nog een mooie quote van Van Kooten:

Er zijn meer volwassenen bang in het licht, dan kinderen in het donker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Quinn:

Jij was ook niet gestopt toch? Als ik me goed herinner?

Soms wel soms niet :D 

Vandaag wel, bijvoorbeeld.

Ik ben geen stop-evangelist maar ik kan het niet laten om te reageren als iemand zich slecht voelt vanwege zn/haar alcoholgebruik, dan probeer ik wat peptalk met wisselend succes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thee was en is voor mij gewoon een hulpmiddel. Net als sport en meditatie. Er is niks speciaals aan die 3 in de zin van dat het de enige manier zou zijn, maar het is wel iets waar ik in geloof, sinds dat het alcoholsprookje waar ik in geloofde voorbij is. Ja en als je ergens in gelooft kan het ontaarden in gedoe :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kopie van de dagdraad, want ik ben een luie zak.

Alles overziende gaat het gewoon ruk. De ene dag meer dan de andere, maar de tendens is ruk. En ik zie mezelf er ook niet uitkomen. Heb c beloofd dat ik morgen een afspraak maak met de huisarts om me zo snel mogelijk weer bij een psychiater te krijgen. 

Dat is een eerste stap. Daarna maar verder zien.

Sta strak van de cafeïne en nicotine, maar dat is het vandaag qua vergiften. 

Ben niet sociaal vaardig vandaag, waarvoor sorry. Morgen vast weer beter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijstje voor het gesprek met de huisarts:

Depressie, dissociatie, opnieuw opstarten medicatie, eventueel consulteren psychiater, moeilijke fase met thuis en de rest van de samengestelde familie, boven hoofd gegroeid, doodop.

Nieuw lijstje:

momenteel kneiterverslaafd bent en niet van het gebruik loskomt. En dat je dus wilt kappen met die troep.

Help.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon eens doen, dat je echt nuchter bent, dus niet eens onder de lichte invloed van paracetamol, echt broodnuchter, en dan al je 84 bladzijden doorlezen. Sommige stukken raken kant noch wal, omdat er allerlei antwoorden weg zijn, waardoor reacties belachelijk in het luchtledige hangen. Maar toch... 84 bladzijden. En eigenlijk komen vanaf elke bladzijde dezelfde gevoelens naar voren springen. Zwart, depressief, triest, moedeloos. En toch, toch, haast tegen beter weten in, doorzetten. Je zou haast denken dat er hoop is, nietwaar? 

Ik wil dit niet. Ik wil niet opnieuw al die bladzijden doormaken. Therapie, pillen, opname, drank, meer pillen en op repeat. Ik ben er klaar mee. Klaar met alles, klaar met mij. 

Laat ik nou eerst eens naar die allereerste stap gaan. Dat kan ik best, ook voor dat het hele traject met een -oloog en/of een -iater weer begint. Vroeger was ik wijs. Komt ie.

Vraag: wat moet ik doen om niet te gaan drinken?

Antwoord: niet gaan drinken.

En daarna zie ik wel. Problemen zijn niet in één dag ontstaan, oplossingen waarschijnlijk ook niet. Eén voor één. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lieke7777 eenzaam? Ja, ik voel me vaak eenzaam. Maar als ik teruglees en bedenk hoe het was, nog helemaal niet zo lang geleden, dan maakt het me verdrietiger dat ik toen ook eenzaam was. Terwijl ik zo ontzettend veel had. Ergens deed ik toen mezelf die eenzaamheid aan. En nu misschien ook wel, al is de eenzaamheid nu absoluut niet fictief. 

Ik wil niet eenzaam zijn, dus moet ik er wat aan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt    ik begrijp  het wel  hoor  '   ik heb alles wat ik wilde droomde .

Man kinderen  leuk  huis ' woon in een dorp ' heb geen  financieel  probleem . 

Maar  toch  ben ik eenzaam en dat  zit het niet  in ' in wat ik bezit of heb. 

Het zit in mijn  hoofd  mijn  gedachten  mijn gevoel  .

Omdat ik het niet  goed duidelijk  kan maken  wat ik wil  of aan behoefte  voel .

En als mij dit lukt dan  is het ook weer niet goed    ( eigen  gevoel  ) 

Lekkere  vicieuze cirkel  die eenzaam is maar  ik werk er wel aan probeer  mij daar in te ontwikkelen  maar dammmm dit  is  zo lastig moeilijk  ..  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Quinn:

@Lieke7777 eenzaam? Ja, ik voel me vaak eenzaam. Maar als ik teruglees en bedenk hoe het was, nog helemaal niet zo lang geleden, dan maakt het me verdrietiger dat ik toen ook eenzaam was. Terwijl ik zo ontzettend veel had. Ergens deed ik toen mezelf die eenzaamheid aan. En nu misschien ook wel, al is de eenzaamheid nu absoluut niet fictief. 

Ik wil niet eenzaam zijn, dus moet ik er wat aan doen.

Toen was je ook eenzaam.
ken je dat lied van Herman v Veen? eenzaam, tweezaam, driezaam
is samen heel alleen

Ik ken die ook nog uit de tijd dat ik geen reden leek te hebben en toch
eenzaam was
het lag niet aan materie, sociale of zelfs gezins omstandigheden
maar doordat ik niks echt aan kon wijzen was ik dubbel eenzaam
want hoeveel mensen hadden het niet slechter dan ik en leken wel tevreden/gelukkig?

ik was mezelf kwijt.

Zoiets voel ik ook bij jou.

Pas een (hels)jaar na het stoppen begon ik langzaam aan mezelf weer terug te vinden
en sindsdien ken ik geen echte ziels eenzaamheid meer
wel alleen zijn, niet eenzaam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, nog niet in het boek begonnen, heb het nog niet binnen. Heb ook nauwelijks de concentratie om te lezen, van de hak op de tak. De eenzaamheid zit hem in het niet hebben van herkenning, zoiets. Niet begrijpen, niet echt. Maar hoe zou dat ook moeten, iemand echt begrijpen? Daarvoor zou je je veel verder open moeten stellen, denk ik. Denk denk denk... Denk minder, voel meer, zei een peut ooit tegen me. Waarom denk je dat ik drink? Voelen is klote. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herken dat heel erg Quinn. Maar drinken maakt alles inktzwart, het vertroebelt alles en dat zie je pas als je lange tijd stopt. En dan heb ik het al helemaal niet over coke, want dat is een enkeltje naar de hel. Nu ik niet (nauwelijks) niet meer drink kan ik het onderscheid pas zien tussen eenzaamheid onder invloed en de fundamentele eenzaamheid die in me zit. Worstel ook nog vaak maar wil dat destructieve nooit meer. Heeft mij geholpen om het klein te houden, dag voor dag. Simpele dingen, goed voor jezelf zorgen. Hoe beroerder je jezelf voelt, hoe meer je jezelf moet vertroetelen! Gezond eten, bewegen, regelmaat. Ook al staat het je tegen. Gewoon doorgaan en doorgaan. Mocht het na 1 jaar nog steeds waardeloos zijn dan kun je altijd nog gaan drinken. (Dit was destijds mijn plan en wie weet werkt t ook voor jou):heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...